۰
plusresetminus
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۳

گوگل به دنبال تبدیل کردن نرم‌افزارهای متن باز امن به آینده جهان

ایتنا – شرکت گوگل معتقد است که آینده نرم‌افزاری جهان باید امروز شکل بگیرد و در همین راستا نیز تلاش فراوانی برای تبدیل کردن این آینده به یک آینده ویزه از جمس نرم افزارهای امن ولی متن باز دارد.
گوگل به دنبال تبدیل کردن نرم‌افزارهای متن باز امن به آینده جهان
شرکت گوگل معتقد است که آینده نرم‌افزاری جهان باید امروز شکل بگیرد و در همین راستا نیز تلاش فراوانی برای تبدیل کردن این آینده به یک آینده ویزه از جنس نرم‌افزارهای امن ولی متن باز دارد.
 
به گزارش شماران سیستم و به نقل از techradar، گوگل پس از شرکت کردن در نشست امنیتی نرم‌افزارهای متن باز در کاخ سفید، تصمیم گرفته است تا یک فراخوان بسیار بزرگ برای مشارکت بخش‌های خصوصی و عمومی را آغاز کرده و موجب شود تا آینده این بازار شکل بگیرد.
به نپر کارشناسان، این امر موجب می‌شود تا امید و بازار بسیار بزرگی برای شرکت‌ها و افراد فعال در دنیای متن باز ایجاد شود که به کمک آن امنیت و متن باز بودن به صورت مشترک قابل انجام خواهند بود.
 
مدیر بخش موارد بین‌الملل و مدیر ارشد حقوقی گوگل و آلفابت که «کنت واکر» نام دارد، در همین خصوص برنامه‌های این شرکت برای ایجاد امنیت بیشتر در اکوسیستم تولید متن باز نرم‌افزار را به صورت رسمی اعلام کرده است.
 
 
 
گفتنی است برای مدت زمانی بسیار طولانی کسب و کارها و دولت‌ها به این باور اعتقاد داشتند که نرم‌افزارهای متن باز به صورت کلی به خاطر ذات شفاف خود، امن هستند، ولی در طول چند سال اخیر بسیاری از چالش‌ها و موارد امنیتی این باور اشتباه را درست کردند.
 
حال شرکت گوگل قصد دارد تا بتواند یک مشارکت عمومی و شخصی را ایجاد کند تا بتواند به کمک آن توجه پروژه‌های بسیار جذاب و دارای پتانسیل را برای همکاری با خود در این زمینه را ایجاد کند.
 
به این ترتیب یک لیست از پروژه‌های دارای شرایط یاد شده ایجاد شده و از نظر امنیتی با بهینه‌سازی روبرو  خواهند شد که مسلما گوگل در این راستا نقشی بسیار بزرگ را ایفا خواهد کرد.
کد مطلب: 67386
برچسب ها: گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام