۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۴

هشدار: به‌روزرسانی جدید مایکروسافت اج رسما یک باج‌افزار است

ایتنا – به تازگی یک باج افزار توسط متخصصان امنیتی کشف شده است که خودش را در قالب یک به روزرسانی برای مرورگر مایکروسافت اج مخفی کرده و بسیاری از کاربران را با مشکلات بزرگی روبرو ساخته است.
هشدار: به‌روزرسانی جدید مایکروسافت اج رسما یک باج‌افزار است
به تازگی یک باج‌افزار توسط متخصصان امنیتی کشف شده است که خودش را در قالب یک به‌روزرسانی برای مرورگر مایکروسافت اج مخفی کرده، و بسیاری از کاربران را با مشکلات بزرگی روبرو ساخته است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب سایت خبری تحلیلی techradar، یک متخصص امنیتی به تازگی بر روی مبحث بسیار مهمی از امنیت سایبری تاکید کرده است و متوجه شده است که خطر بزرگی کاربران مرورگر مایکروسافت اج را در معرض خطر قرار داده است.
 
مطابق این گزارش و بر اساس اطلاعات منتشر شده، اخیرا یک به‌روزرسانی جعلی برای مرورگر مایکروسافت اج عرضه شده است که منتشر کننده آن اساسا شرکت مایکروسافت نیست، بلکه این بسته، ساخته مهاجمان امنیتی است.
 

اعتماد به این به‌روزرسانی موجب می‌شود تا یک باج‌افزار بسیار خطرناک با نام Magniber بر روی دستگاه کاربر نصب شود و به این ترتیب پس از نصب، نه تنها مرورگر کاربر دیگر به‌روزرسانی نخواهد شد، بلکه اطلاعات دستگاه‌ قربانی نیز در اختیار مهاجمان قرار خواهند گرفت و کاربران به طعمه آنان بدل خواهند گشت.
 
گفتنی است این روش تنها راه نصب شدن این باج‌افزار نیست، بلکه بسیاری از روش‌های مهندسی اجتماعی برای متقاعد کردن کاربران به نصب آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
مطابق همیشه، از سوی متخصصان امنیتی پیشنهاد شده برای رفع این خطر برای کاربران، افراد همواره اقدام به نصب برنامه‌های رسمی محافظت در برابر باج‌افزار نمایند تا از این خطر رهایی یابند، و صد البته مهم‌تر اینکه بر طبق یک قانون نانوشته، به‌روزرسانی‌ها را تنها از منابع رسمی و مطمئن دریافت کنند.
 
کد مطلب: 67382
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام