۱
۲
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۰

برق مصرفی استخراج بیت کوین 8 برابر بیشتر از مجموع برق مصرفی گوگل و فیس‌بوک

ایتنا- یک تراکنش بیت کوین به طور متوسط به 1173 کیلووات ساعت برق نیاز دارد که این میزان برای تامین برق یک خانه معمولی برای بیش از سه ماه کافی است.
استخراج بیت‌کوین هشت برابر بیشتر از کمپانی‌های گوگل و فیس‌بوک برق مصرف می‌کند

یک تراکنش بیت‌کوین به طور متوسط به 1173 کیلووات ساعت برق نیاز دارد که این میزان برای تامین برق یک خانه معمولی برای بیش از سه ماه کافی است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  metro، داده‌های به دست آمده از وب‌سایت آماری MoneySuperMarket.com حاکی از آن است که بیت‌کوین با میانگین استفاده ۱۱۷۳ کیلووات ساعت برای یک تراکنش پر مصرف‌ترین رمزارز جهان محسوب می‌شود. در مقام مقایسه کمپانی گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان با مصرف 12 تراوات بر ساعت یک دوازدم بیت کوین برق مصرف می‌کند.
 
فیس‌بوک به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان برای قابلیت‌های خود به زیر 5 تراوات بر ساعت انرژی نیاز دارد و این میزان 3.5 درصد انرژی مورد نیاز برای یک تراکنش بیت‌کوین است. با قضاوت بر اساس تعداد تراکنش‌هایی که در 12 ماه گذشته انجام شده است، تخمین زده می‌شود که تراکنش‌های بیت‌کوین 123 تراوات ساعت یا 123 میلیارد کیلووات ساعت انرژی مصرف کرده‌اند.

این میزان انرژی مصرفی بیشتر از 185 کشور جهان است و با مصرف انرژی سالانه نروژ قابل مقایسه است. هزینه ردپای کربن بیت‌کوین نیز میلیاردها دلار تخمین زده شده است. به طوری که قبض انرژی سالانه بیت کوین به 11.03 میلیارد دلار (تقریباً برابر با تولید ناخالص داخلی کشور باهاما) می‌رسد.
 

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که دارایی‌های دیجیتالی روی بلاک چین هستند نیز به این چرخه مصرف انرژی کمک می‌کنند زیرا هر مرحله از چرخه NFT به انرژی نیاز دارد. افزودن یک توکن در بلاک چین، پیشنهاد برای خرید یک NFT در حراج گرفته، تراکنش بین خریدار و فروشنده و حتی تراکنش‌های آتی در بازار فروش مجدد همه و همه نیازمند صرف انرژی هستند.
 
تخمین زده می‌شود که یک NFT به طور میانگین 340 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و ردپای کربن آن 241 کیلوگرم است. البته این رقم بر اساس نوع NFT متفاوت است. به صورت کلی اگرچه NFT‌ها انرژی کمتری نسبت به برخی از ارزهای دیجیتال مصرف می‌کنند اما همچنان میزان مصرف آنها 0.3 تراوات ساعت است که بیشتر از مصرف برق 28 کشور در نظر گرفته می‌شود.
کد مطلب: 67377
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«یک تراکنش بیت کوین به طور متوسط به 1173 کیلووات ساعت برق نیاز دارد که این میزان برای تامین برق یک خانه معمولی برای بیش از سه ماه کافی است»
همین جمله کافی ست که دلیلی باشد بر توجیه غلط تولید بیت کوین در کشور ما ، امید که مدیران ما کمی توجه کرده و سرمایه های ملی را چنین ارزان فروش نکنند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام