۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷

تاکید سازمان نصر بر افزایش تعرفه اینترنت

ایتنا - رییس سازمان نصر تهران: دولت باید شهامت داشته باشد تا تعرفه اینترنت ثابت و سیار را بر اساس منطق اقتصادی موجود تعیین کند.
تاکید سازمان نصر بر افزایش تعرفه اینترنت
اعضای سازمان نصر تهران با اشاره به مشکلات کنونی اینترنت کشور تاکید کردند که تعرفه‌های فعلی جوابگوی توسعه اینترنت ثابت یا سیار نیست و دولت باید مبتنی بر واقعیت تصمیم بگیرد و تعرفه‌ها در این حوزه را بر اساس منطق اقتصادی موجود تعیین کند.

به گزارش ایتنا، در نشست خبری دی ماه این سازمان، حسین اسلامی، رئیس هیئت مدیره با اشاره به وضعیت نابسامان سرعت اینترنت در کشور، توضیح داد: مجموعه نظام صنفی انتقال‌دهنده نگاه‌های اعضای صنف است و ساماندهی اینترنت بیشتر در حوزه اختیارات نهادهای مسئول کشوری است. البته بدون شک اتفاقاتی درباره اینترنت سیار و حوزه ارتباطات ثابت افتاده جای انتقاد دارد. عدم سرمایه‌گذاری مجموعه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند و تعیین تعرفه به شیوه دستوری، مسیر کنونی را با موانع مختلفی مواجه کرده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید شهامت این موضوع را داشته باشد که مبتنی بر واقعیت تصمیم بگیرد و تعرفه‌ها را در این حوزه بر اساس منطق اقتصادی موجود -چه راجع به اینترنت سیار و چه راجع به اینترنت ثابت- تعیین کند. تعرفه‌گذاری باید به بخش خصوصی و صنف واگذار شود یا حداقل آهسته آهسته در این مسیر قرار بگیرد.

تعرفه‌های فعلی جوابگوی توسعه اینترنت نیست
در این جلسه همچنین محمدعلی شریفی الحسینی- عضو هیئت مدیره و دبیر کمیسیون اینترنت در باره مشکلات کنونی اینترنت کشور توضیح داد: تعرفه‌ها از سال ۱۳۹۴ به صورت دستوری تعیین شد و این مصوبه امکان توسعه خدمات را از بخش خصوصی گرفته است. کمیسیون اینترنت بر این باور است که دولت و سازمان تنظیم مقررات باید در تسریع و تسهیل ارتباطات بین شرکت‌ها و نهادهای حاکمیتی از جمله شهرداری‌ها و توانیر نقش خود را بازی می‌کرد، نه اینکه به شکل دستوری برای خدمات، تعرفه تعیین کند. باید بپذیریم که این تعرفه‌ها جوابگوی توسعه اینترنت ثابت یا سیار نیست.(منبع: ایسنا)
 
کد مطلب: 67369
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«رییس سازمان نصر تهران: دولت باید شهامت داشته باشد تا تعرفه اینترنت ثابت و سیار را بر اساس منطق اقتصادی موجود تعیین کند.»
و انگاری این سازمان هم باید شهامت داشته باشد از کیفیت پایین ارائه خدمات اینترنت که به نوعی با فیلترینگ اینترنت تفاوتی ندارد سخن بگوید ، برادر بزرگوار خدمات اینترنت به حدی افت کیفیت دارد که دریافت هرگونه خدمات بانکی ، آموزشی و حتی پرداخت قبوض به سختی و با کندی بسیار همراه است ، البته به امید حق در رفع این مشکلات موفق شوید ، به قول قدیمی ها اول باید برادری را ثابت کرد و بعد ادعای ارث کرد. به هر حال انشااله آنچه خیر است نصیب همه شود. انشااله
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام