۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
براساس لایجه جدید کنگره:

ساده سازی شرایط استفاده از سایت‌ها و پلتفرم‌ها در آمریکا

ایتنا - جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا قانونی ارائه کرده اند تا وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی شرایط استفاده از سرویس‌های خود را به طور خلاصه و به زبان ساده برای کاربران فراهم کنند.
ساده سازی شرایط استفاده از سایت‌ها و پلتفرم‌ها در آمریکا

احتمال کمی وجود دارد که کاربران شرایط استفاده از سرویس(قوانین) یک وب سایت را به طور کامل مطالعه کنند. این امر نیز دلیل ساده ای دارد، بسیاری اوقات شرایط استفاده از سرویس بسیار طولانی هستند و درک معانی آن سخت است.

به گزارش ایتنا از مهر، برخی از پلتفرم ها خلاصه‌ای از بیانیه قوانین خود را برای کاربران ارائه می کنند. اما تعداد آنها بسیار محدود است و چنین اقدامی هنوز به هنجار تبدیل نشده است.

در همین راستا گروهی از قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه تصمیم دارند این روند را تغییر دهند. آنها لایحه «برچسب زنی طراحی و خوانا بودن شرایط استفاده» یا TLDR را ارائه کرده اند.

این قانون در صورت تصویب کسب وکارهای آنلاین را ملزم می کند تا خلاصه ای مشابه برچسب مواد تشکیل دهنده ماده غذایی را در بالای توافقنامه شرایط استفاده از سرویس هایشان ارائه کنند. همچنین قراردادها با محققان برای انجام پژوهش از طریق استفاده از برچسب های XMLرا ساده تر کنند. براین اساس پلتفرم ها ملزم هستند هرگونه نشت داده ها را گزارش و همچنین اطلاعاتی درباره آن ارائه کنند که آیا یک کاربر قادر به حذف داده هایش است یا خیر و چگونه می تواند این کار را انجام دهد.

در بیانیه لوری تاراهان، یکی از نمایندگان ارائه کننده این لایحه آمده است: توافقنامه های قوانین استفاده از سرویس برای مدتی طولانی مصرف کنندگان را مجبور کرده یا تمام شرایط شرکت را قبول کنند یا دسترسی به وب سایت و اپ را به طور کامل از دست بدهند. هیچ جایگزین و گزینه واقعی در این باره وجود ندارد.

این گروه از نمایندگان کنگره آمریکا به تحقیقی در ۲۰۱۲ میلادی اشاره کرده اند که طبق آن به طور متوسط ۷۶ روز کاری طول می کشد تا یک شهروند آمریکایی تمام شرایط استفاده از سرویس را بخواند.

همچنین این قانون بررسی قراردادها را از طریق استفاده از تگ های XML برای محققان آسان می کند و از آن‌ها می‌خواهد هرگونه نقض اخیر داده‌ها را افشا کنند، و اطلاعاتی در مورد اینکه آیا کاربر می‌تواند داده‌های خود را حذف کند و نحوه انجام این کار را ارائه دهد.
کد مطلب: 67367
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام