کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فقدان ثبات در بازار رمزارزها

26 دی 1400 ساعت 14:32

ایتنا - ​​​​​​​یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی گفت: بیت‌کوین در چند روز گذشته در یک محدوده خاص نوسان داشت و باتوجه به کاهش قیمتی بسیاری که در ابتدای سال ۲۰۲۲ تجربه کرد، حالا سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها کمی آرامش خاطر پیدا کرده‌اند.



احسان عاشوری اظهار کرد: پس از عبور بیت‌کوین از قیمت ۴۳ هزار دلار، حالا ۲۴ ساعتی می‌شود که قیمت بیت‌کوین ثابت مانده است. طی یک هفته گذشته بیت‌کوین ۳ درصد و اتریوم ۵ درصد رشد داشته‌اند. اما خبر جالبی که باعث شد دوج‌کوین افزایش قیمت داشته باشد، اعلام شروع پذیرش دوج‌کوین به عنوان روش پرداخت از سوی تسلا بود. قیمت دوج‌کوین هم پس از اعلام شرکت تسلا مبنی بر پذیرش دوج‌کوین به‌عنوان روش پرداخت، ۱۴ درصد صعود کرد. با این حساب دوج‌کوین نسبت به یک هفته گذشته تقریبا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: با وجود این، همچنان تریدرها و تحلیل‌گران نسبت به روند بازار محتاط هستند و رهایی نسبی بیت‌کوین از سطح ۴۰ هزار دلار، باعث نشده آنها نسبت به بازگشت به روند صعودی خوش‌بین باشند. به گزارش شرکت سرمایه‌گذاری Q9 که یک پلتفرم سرمایه‌گذاری رمزارز هنگ‌کنگی است نوسانات قیمتی با حجم پایین معاملات همراه شده است. سرمایه کلانی وارد بازار نشده و فعلا سرمایه‌گذاران بزرگ تمایلی به خرید یا فروش ندارند. از طرفی در هفته گذشته تلاش‌ها برای بازیابی قیمت با دیوار فروش مواجه شد که نشان می‌دهد فشار فروش هنوز تمام نشده است.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی با بیان اینکه هشدار دیگر تحلیل‌گران درباره بازار رمزارزها، درباره اتریوم است، افزود: اگر مومنتوم بازار (نرخ شتاب قیمت) از شرایط کنونی بدتر شود، در بدترین شرایط قیمت اتریوم می‌تواند تا ۱٫۳۰۰ تا ۱٫۷۰۰ دلار کاهش پیدا کند، یعنی ۵۰ درصد پایین‌تر از قیمت فعلی. البته همه زوایای بازار رمزارزها با کاهش حجم معاملات مواجه نشده است. مثل بازار NFTها که همچنان صعودی است و از تب و تاب نیفتاده است. حجم معاملات پلتفرمی مثل OpenSea درانتهای ماه از عدد ۶ میلیارد دلار هم فراتر رفته است.

عاشوری خاطرنشان کرد: در آخر این را هم بگوییم که برخی از سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین علی‌رغم فروش گسترده در بازار دارایی خود را حفظ کرده‌اند. آمار و ارقام بازار نشان می‌دهد تغییرات خالص حجم دارایی سرمایه‌گذاران بلندمدت در یک ماه گذشته افزایش یافته است. جمع‌آوری بیت کوین در این محدوده قیمت می‌تواند یک نشانه صعودی برای قیمت باشد.


کد مطلب: 67364

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67364/فقدان-ثبات-بازار-رمزارزها

ايتنا
  https://www.itna.ir