کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل تسلیم رگولاتور هلند شد

26 دی 1400 ساعت 9:17

ایتنا - اپل اعلام کرد به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های دوست‌یابی در هلند اجازه می‌دهد گزینه‌های پرداخت طرف ثالث را برای کاربرانشان فراهم کنند.




به عبارت دیگر اپل از دستور رگولاتور بازار این کشور پیروی کرده است. اداره مصرف کنندگان و بازارهای هلند در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد اپل با ملزم کردن توسعه دهندگان اپلیکیشن های دوست یابی به استفاده از سیستم پرداختش، از موقعیت خود در بازار سوءاستفاده کرده است. درهمین راستا باید این روند را تغییر دهد یا با جریمه ای کلان روبرو شود.

به گزارش ایتنا از مهر، تحمیل سیستم پرداخت اپل به توسعه دهندگان اپلیکیشن و دریافت کمیسیون ۱۵تا۳۰ درصدی از فروش محصولات دیجیتال زیر ذره بین دولت های مختلف قرار گرفته است اما رای صادر شده در هلند فقط در این کشور اجرا می شود و فقط مختص اپلیکیشن های دوست یابی است.

اپل در پستی در وبلاگ توسعه دهندگان خود اعلام کرد که از تصمیم رگولاتور هلند پیروی می کند و ۲ گزینه اختیاری جدید را منحصراً برای برنامه های دوستیابی در اپ استور هلند اعمال می کند. به این ترتیب گزینه های پرداخت اضافی برای کاربران ارائه می شود.

با این وجود شرکت آمریکایی اشاره کرد توسعه دهندگان اپلیکیشن ملزم به استفاده از ابزارهای غیر اپل نیستند و هشدار داد که نمی تواند ایمنی یا بازپرداخت وجه در خارج از سیستم خود را تضمین کند زیرا مستقیما از آنها آگاه نیست.

البته اپل خواستار تجدیدنظر تصمیم رگولاتور هلند است.


کد مطلب: 67356

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67356/اپل-تسلیم-رگولاتور-هلند

ايتنا
  https://www.itna.ir