۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۹

اتصال مجدد ۱۰۰۰ گیگابایت ظرفیت اینترنت بین‌الملل

ایتنا - ​​​​​​​در حالی‌که ۱۰۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌الملل کشور، امروز به‌علت قطع دو مسیر فیبر نوری در گرجستان، قطع شده بود، شرکت ارتباطات زیرساخت، از اتصال مجدد ظرفیت مذکور خبر داد.
اتصال مجدد ۱۰۰۰ گیگابایت ظرفیت اینترنت بین‌الملل

بنا بر اعلام مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، ۱۰۰۰ گیگ از ظرفیت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به علت قطع دو مسیر فیبر نوری در گرجستان، از ساعت ۱۴:۳۰ امروز(شنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۰) قطع شده بود که شرکت زیرساخت اعلام کرد با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط این مرکز، اختلال مذکور پس از چند ساعت مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بدین ترتیب این مرکز اعلام کرد، با گذشت چند ساعت از قطع ۱۰۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌الملل کشور، ظرفیت مذکور پس از رفع اختلال به‌وجودآمده در ساعت ۱۸:۴۵ بازیابی و مجددا در مدار مصرف قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، در دو ماه گذشته، این چندمین‌بار است که قطعی‌های مکرر در حوزه اینترنت بین‌الملل رخ می‌دهد. ۱۶ آذر بود که شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده است.

البته در روزهای گذشته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازگشت ظرفیت قطع‌شده از پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به ظرفیت اینترنت سراسری کشور خبر داد. همچنین در حالی که ۳۰۰ گیگ از ظرفیت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که از طریق روس‌تلکام تامین می‌شود، در روز ۲۸ آذر قطع شده بود، این ظرفیت یک روز بعد بازیابی شد و مجددا در مدار مصرف قرار گرفت.
کد مطلب: 67355
برچسب ها: اینترنت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام