کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معرفی انواع طراحی سایت + ویژگی آنها

25 دی 1400 ساعت 13:09

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت برای اینترنتی کردن کسب و کار خود دارید باید بدانید که سایت های اینترنتی به چند نوع تقسیم می شوند و هریک از انواع آن چه ویژگی هایی دارند و همچنین باید با روش های طراحی سایت آشنا باشید تا بتوانید در جلسه مشاوره با تیم طراحی سایت نظرات و خواسته های خود را به زبان علمی بیان کنید.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



محبوبیت فضای مجازی و صفحات اینترنتی در میان مردم جامعه بسیاری از صاحبین کسب و کارها را به این فکر وا داشته است که کسب و کار خود را به سمت این جهان گسترده پیش ببرند و با طراحی وب سایت محصولات، خدمات، تولیدات و به طور کلی مجموعه خود را به تمام افراد معرفی کنند. همین عامل نیز باعث شده تا امروزه وب سایت های متنوعی با قالب های ظاهری متفاوت توسط شرکت طراحی سایت طراحی و اجرا شوند.
بنابراین اگر شما قصد راه اندازی یک وب سایت برای اینترنتی کردن کسب و کار خود دارید باید بدانید که سایت های اینترنتی به چند نوع تقسیم می شوند و هریک از انواع آن چه ویژگی هایی دارند و همچنین باید با روش های طراحی سایت آشنا باشید تا بتوانید در جلسه مشاوره با تیم طراحی سایت نظرات و خواسته های خود را به زبان علمی بیان کنید.

روش های طراحی سایت
در حال حاضر وب سایت ها به دو روش طراحی می شوند که این سه روش عبارتند از؛

   - روش استاتیک یا ثابت
طراحی سایت به روش استاتیک یا ثابت از ابتدایی ترین روش های طراحی سایت به حساب می آید که به وب سایت طراحی شده با این روش سایت استاتیک گفته می شود.
 از ویژگی های چنین وب سایت هایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  - تعداد صفحات مشخص و کم
  - محتوای ثابت
  - تغییر محتوای دشوار که فقط وبمستر از عهده آن بر می آید
  - استفاده از زبان برنامه نویسی HTML و CSS برای طراحی آن
باتوجه به ویژگی های گفته شده به نظر می رسد روش و سایت استاتیک برای معرفی شرکت ها گزینه مناسبی باشد زیرا شرکت ها معمولا از راه اندازی وب سایت تنها یک هدف دارند آن هم معرفی خود به دیگران است. به این ترتیب اگر مدیران شرکت ها در همان مرحله ابتدایی طراحی سایت خدمات و محصولات، راه های ارتباطی، افتخارات و مسائلی از این قبیل را مشخص نمایند حداقل تا چند سال از بروز رسانی وب سایت طراحی شده بی نیاز خواهند شد و با همان وب سایت استاتیک به هدف خود خواهند رسید.

   - روش داینامیک یا پویا
طراحی سایت به روش داینامیک یا پویا در مقابل روش استاتیک قرار دارد زیرا وب سایت های داینامیک برخلاف وب سایت های استاتیک یک صفحه و بخش مدیریت دارند که صاحب وب سایت به راحتی با کمک این بخش می تواند تغییرات مدنظر را در صفحه اینترنتی خود اعمال کند.
دیگر ویژگی های وب سایت های داینامیک عبارت است از:
  - امکان بروز رسانی محتوا توسط مدیر و صاحب وب سایت بدون نیاز به وبمستر
  - نامحدود بودن تعداد صفحات و محتوای موجود در این صفحات
  - انعطاف پذیری بالا
  - قابلیت پشتیبانی به چند زبان مختلف
  - قابلیت سفارشی سازی
بنابراین اگر به دنبال طراحی وب سایت فروشگاهی یا هر وب سایتی هستید که نیاز به آپدیت مداوم و تغییر محتوای مستمر دارد این نوع سایت برای شما گزینه مناسبی خواهد بود.
 
انواع طراحی سایت
در پاراگراف های قبل به انواع روش های طراحی سایت اشاره کردیم اما شاید بتوان تقسیم بندی گفته شده را یکی از تقسیم بندی سایت های موجود دانست، با این حال سه سایت گفته شده در بالا در یک تقسیم بندی دیگر به وب سایت های زیر تقسیم می شوند؛

   - سایت فروشگاهی
وب سایت های فروشگاهی را بیشتر مردم می شناسند و از آن ها برای خرید اقلام و کالاهای مختلف استفاده می کنند، از ویژگی های بارز وب سایت های فروشگاهی می توان به چند ویژگی زیر اشاره کرد؛
  - محتوای غنی (ارائه اطلاعات مفید و کاربردی برای تمام محصولات موجود در سایت، بارگذاری تصاویر دقیق و باکیفیت از محصولات)
  - رابط کاربری خوب و آسان (دسته بندی تمام محصولات و فراهم کردن شرایطی برای خرید آسان آن ها توسط مشتریان)
  - استفاده از افکت های تصویری برای راهنمایی کاربرانی که در جستجوی یک محصول مشخص هستند
  - آپدیت و بروز کردن مداوم محصولات و قیمت آن ها
  - طراحی افزونه هایی مانند سبد خرید، درگاه پرداخت آنلاین، ارتباط با پشتیبانی
  - طراحی بخش هایی برای نظر سنجی از کاربران
  - سرعت بالا
با این حساب اگر شما قصد دارید در وب سایت خود محصولاتی را به فروش برسانید طراحی سایت فروشگاهی برایتان مناسب خواهد بود.
 


   - سایت شرکتی
وب سایت های شرکتی از دیگر نمونه های سایت های اینترنتی هستند که با هدف معرفی خدمات و محصولات و به طور کلی معرفی کامل یک شرکت مشخص با هر نوع فعالیتی طراحی و اجرا می شوند.
ویژگی های سایت های شرکتی به شرح زیر است؛
  - طراحی و دسترسی ساده و آسان
  - وجود هماهنگی میان صفحات مختلف، عنوان و محتوای درج شده در داخل آن ها
  - تایپوگرافی ویژه (فونت، فاصله بین خطوط، BOLD بودن کلمات کلیدی، Justify بودن محتواهای متنی و ... )
  - ریسپانسیو بودن
اگر شما صاحب یک شرکت تولیدی یا خدماتی هستید که قصد دارید در کنار معرفی شرکت خود محصولات تولیدی یا خدماتتان را به صورت آنلاین نیز در اختیار متقاضیان قرار بدهید، باید وب سایتی با ویژگی سایت های شرکتی و فروشگاهی داشته باشید.

   - سایت بازرگانی
سایت بازرگانی در اصل همان سایت شرکتی است که برای معرفی شرکت بازرگانی در سطح بین الملل طراحی می شود بنابراین باید در کنار ویژگی های سایت شرکتی ویژگی های منحصر به فرد دیگری داشته باشد از جمله؛  
   - سایت آموزشی
همانطور که از عنوان سایت آموزشی پیداست، وب سایت آموزشی با هدف آموزش های مختلف توسط آموزشگاه ها، مجموعه های آموزشی، موسسات و ... طراحی می شوند که ویژگی های آن عبارت است از؛
  - گرافیک ساده و متناسب با عنوان آموزش
  - استفاده از طرح ها و افکت های تصویری متنوع برای جلوگیری از خستگی چشم و ذهن کاربر
  - بارگذاری محتواهای آموزشی صوتی، ویدیویی، متنی، تصویری برای ایجاد تنوع
  - قابلیت بروز رسانی مداوم و آسان
  - سرعت بالا
حال اگر مدیر موسسه آموزشی هستید که قصد دارید در وب سایت خود هم مسائل مفید به افراد آموزش دهید و هم اینکه محصولات آموزشی خود را به فروش برسانید وب سایت شما باید واجد ویژگی های وب سایت فروشگاهی از قبیل درگاه پرداخت آنلاین و ... نیز باشد.

   - سایت پزشکی
سایت پزشکی یکی دیگر از انواع طراحی سایت است که برای مراکز درمانی مانند درمانگاه ها، بیمارستان ها، مطب ها کاربرد دارد بنابراین باید ویژگی های زیر را داشته باشد؛
  - ارائه لیستی از پزشکان به همراه تخصص ایشان و اطلاعات تماس با آن ها
  - افزونه هایی برای رزرو نوبت آنلاین
  - بخش هایی برای مطالعه رزومه پزشکان فعال در آن مرکز
  - بخش آموزشی برای درج مقالات و مطالب آموزش پزشکی
  - طراحی بخش هایی برای تشکیل پرونده آنلاین
 

اینکه شما برای طراحی سایت مدنظرتان به یک شرکت طراحی سایت نیاز داشته باشید امر مسلمی است اما نکته مهم اینکه اگر قصد دارید وب سایت طراحی شده از هر نظر هم برای شما و هم برای کاربران مفید باشد و در رونق کسب و کارتان تاثیر مثبت بگذارد باید حتما به سراغ برترین شرکت و تیم طراحی سایت بروید.
برای اطلاع از قیمت طراحی سایت تخصصی و وردپرس و .... به آدرس www.rayanitco.com مراجعه نمایید.
 


کد مطلب: 67347

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67347/معرفی-انواع-طراحی-ویژگی

ايتنا
  https://www.itna.ir