۱
۱
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۴

پیش‌بینی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای شبکه ملی اطلاعات در بودجه سال 1401

ایتنا - یک نماینده مجلس: در بسیاری  از سیاست‌گذاری‌ها لایحه بودجه سال 1401 می‌توان ردپای شبکه ملی اطلاعات را دید.
پیش‌بینی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای شبکه ملی اطلاعات در بودجه سال 1401


یک عضو کمیسیون صنایع و معادن پارلمان ایران اخیرا اظهار داشته که بر اساس لایحه بودجه، وزارت ارتباطات مجاز است از طریق مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های مازاد منقول و غیرمنقول خود و دستگاه‌های تابعه، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اختصاص دهد.
مصطفی طاهری درباره بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال آینده گفت: رشد اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال آینده در مقایسه با سایر دستگاه‌ها مناسب است، از سوی دیگر شبکه ملی اطلاعات در بودجه 1401 به خوبی دیده شده، که اقدام ارزشمندی است به این معنا که در بسیاری  از سیاست‌گذاری‌ها لایحه بودجه می‌توان ردپای شبکه ملی اطلاعات را دید.

به گزارش ایتنا، موضوع شبکه ملی اطلاعات، سال‌هاست به عنوان پروژه‌ای ملی و الزامی، از سوی دولت و مقامات عالیرتبه ایران طرح شده، و بر لزوم تسریع اجرای آن تاکید می‌رود.
از سوی دیگر، منتقدان فراوانی در میان کارشناسان و رسانه‌ها، چشم‌انداز این طرح را نوعی محدودسازی اینترنت و عدم دسترسی آزاد و کامل به شبکه جهانی می‌دانند، و آن را عملا تحقق ایده «اینترنت ملی» تصور می‌کنند(همانطور که از سوی برخی مسئولین نیز همچنان تکرار می‌گردد)، هر چند مسئولین نیز این وضوع را تکذیب می‌کنند.
اما دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات آن، از ابتدای آغاز به کار خود بر اولویت دادن قاطع این پروژه تاکید نموده است.

     در این زمینه بخوانید:
     - زارع‌پور: به عنوان فرمانده میدان، شبکه ملی اطلاعات را محقق می‌کنم
     - قالیباف: ایجاد شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است
     - شبکه ملی اطلاعات به معنای پایان اینترنت جهانی است؟
    - زارع‌پور: شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست



مطابق این گزارش، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای شبکه ملی اطلاعات وظیفه یک دستگاه نیست، افزود: براساس لایحه بودجه وزارت ارتباطات مجاز است از طریق مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های مازاد منقول و غیرمنقول خود و دستگاه‌های تابعه، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اختصاص دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: اگر بتوان پیشنهادات دولت در بودجه 1401 را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصویب کرد، اعتبارات این وزارتخانه سال آینده نسبت به سال‌های قبل رشد مناسبی خواهد داشت.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در زمینه ساخت داخل در حوزه تجهیزات مخابراتی، دولت الکترونیک و یکپارچه‌سازی و... تبصره‌ها و جداول خوبی در لایحه بودجه 1401 درج شده است.

 
کد مطلب: 67328
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«بر اساس لایحه بودجه، وزارت ارتباطات مجاز است از طریق مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های مازاد منقول و غیرمنقول خود و دستگاه‌های تابعه، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اختصاص دهد.»
عزیزان و برادران ، اگر همین مبلغ بر صد میلیون تقسیم شود ، عدد یکصد هزار بدست می آید ، به عبارتی با اختصاص چنین بودجه ای می تواند صدهزار پروژه را اجرایی کرد ، مانند بازسازی مدارس شهری و روستایی ، سرمایه گذاری در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان ، بازسازی هزاران بیمارستان ، اجرای هزاران طرح ایمن سازی جاده ها ، سرمایه گذاری صد هزار پروژه علمی و تخصصی ، و..... و هر کدام که به نتیجه برسد عامل هزاران شکوفایی علمی و اقتصادی و فرهنگی بعدی خواهد شد ، و در چنین فضایی بدون شک انتقادها به حداقل خواهد رسید ، سرمایه گذاری منطقی پرورش و آموزش متخصص و دانشمند است که در نهایت تولید ابزار خواهد کرد ، توسعه اینترنت ملی با خرید ابزار برای برقراری شبکه ای داخلی و منفک از شبکه جهانی نتایج مطلوب نخواهد داشت ، اگر کمی تحقیق و تفحص کنید ، قبل از ما بسیاری کشورها در این راه قدم گذاشتند ، اما در کوتاه مدت متوجه اشتباه خود شدند و با تغییر مسیر ، هزینه ها را صرف آموزش و پرورش متخصص کردند ، و با افزایش دانش خود علاوه با تعامل جهانی ، موفق به حفاظت و امنیت کاربران و کشور خود در مقابل هر زیانی شدند ، بزرگواران ، دنیای امروز به گونه ای است که در انزوا و بی ارتباطی با جهان هیچ رشد و پیشرفتی حاصل نمی شود. حرف زیاد است و در این چند خط نمی گنجد ، اما بدون شک متخصصین و مدیران باتجربه و آگاه ، از همه این مطالب مطلع و آگاهند ، به هر حال امید که بودجه ها به نتایج مطلوب برسد و آنچه خیر است نصیب مردم بشود. انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام