کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نصب ابزار استخراج رمزارز توسط آنتی‌ویروس نوترون!

20 دی 1400 ساعت 14:17

ایتنا - غول فناوری آمریکا که برنامه‌های ضد ویروس نورتون را تولید می کند، به دلیل نصب خودکار یک ابزار استخراج رمزارز اتریوم بر روی دستگاه کاربران که بسیار بی فایده بوده و همچنین حذف آن بسیار دشوار است، با سیل انتقادات روبرو شد.




غول فناوری آمریکا که برنامه‌های ضد ویروس نورتون را تولید می کند، به دلیل نصب خودکار یک ابزار استخراج رمزارز اتریوم بر روی دستگاه کاربران که بسیار بی فایده بوده و همچنین حذف آن بسیار دشوار است، با سیل انتقادات روبرو شد.

شرکت نورتون پس از ابراز ناراحتی چندین کاربر در شبکه های اجتماعی توییتر و ردیت درباره دشواری حذف این ابزار به نام Norton Crypto از سیستم آنها، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

نگرانی‌های این افراد به سرعت توسط سایر کاربران منعکس شد. کاربران ادعا می‌کنند که هزینه مصرف برق ناشی از نصب این ابزار روی دستگاه آنها نسبت به سود حاصل از استخراج رمزارز بیشتر است ولی در عین حال به شرکت سازنده این برنامه اجازه می‌دهد تا سود زیادی به دست آورد.

آزمایشی که توسط رسانه The Verge انجام شد، این موضوع را تأیید کرد و نشان داد که یک شب ماینینگ 0.66 دلار ارزش اتریوم را به همراه داشت، اما 0.66 دلار هزینه برق در زمان غیر از اوج مصرف داشت.

ادعاها مبنی بر اینکه این شرکت سازنده آنتی‌ویروس "به صورت دزدانه نرم‌افزار استخراج ارز رمزنگاری شده را در رایانه‌ها نصب می‌کند" و به طور غیر قانونی از این قضیه سود می برد، خیلی زود توسط رسانه‌های فعال در حوزه فناوری منتشر شد.

بر اساس این گزارش، ابزار جدید نورتون که مبتنی بر فضای ابری است در ژوئیه 2021 راه اندازی شد تا به کاربران اجازه دهد یک کیف پول ارز رمزنگاری شده خصوصی داشته باشند و 85 درصد از ارز استخراج شده توسط دستگاه‌هایشان را دریافت کنند و نورتون نیز 15 درصد کمیسیون دریافت کند.

با این حال، به نظر می‌رسد که حتی توان تجمیع شده در فضای ابری و برق ارزان‌تر نیز نمی‌تواند کاربر روزمره این برنامه را به یک میلیونر ارز رمزنگاری شده تبدیل کند، چرا که فرآیند برداشت درآمد از کیف پول نورتون، منهای پورسانت نورتون، به این آسانی هم نیست.


کد مطلب: 67307

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67307/نصب-ابزار-استخراج-رمزارز-توسط-آنتی-ویروس-نوترون

ايتنا
  https://www.itna.ir