۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۸

ضرر ۵.۵ میلیارد دلاری اقتصاد جهانی در پی اختلال و قطعی‌های اینترنت

ایتنا - ​​​​​​​گزارش یک گروه حقوق دیجیتالی نشان داد تعطیلی‌های اینترنت ۵.۵ میلیارد دلار ضرر به اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ تحمیل کرده است.
ضرر ۵.۵ میلیارد دلاری اقتصاد جهانی در پی اختلال و قطعی‌های اینترنت

گزارش سالانه گروه حقوق و امنیت دیجیتالی Top۱۰VPN نشان داد قطعی‌های اینترنت، تعطیلی‌های شبکه اجتماعی و محدود کردن دسترسی به پهنای باند از سوی دولت‌ها جمعا ۵.۵ میلیارد دلار هزینه به اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ تحمیل کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق گزارش گروه Top۱۰VPN، اقتصاد میانمار از تعطیلی‌های اینترنت شدیدترین آسیب را دید. ارتش میانمار در فوریه سال ۲۰۲۱ در کودتایی به قدرت رسید و پس از آن قطعی گسترده اینترنت و بستن شبکه‌های اجتماعی روی داد. اقتصاد میانمار در نتیجه تعطیلی اینترنت ۲.۸ میلیارد دلار خسارت دید.

نیجریه دومین کشوری بود که بیشترین ضرر اقتصادی را از محدودیت‌های اینترنتی متحمل شد و پس از این که دسترسی به توییتر در ژوئن مسدود شد، ضرر اقتصادی این کشور به ۱.۵ میلیارد دلار بالغ شد.

بنا بر این گزارش سالانه، هزینه اقتصادی قطعی اینترنت از سوی دولت، سال گذشته ۳۶ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ رشد کرد.

گروه Top۱۰VPN برآورد کرد قطعی اینترنت توسط دولت‌ها در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۸۶ میلیون نفر را از دسترسی به اینترنت محدود کرد که در مقایسه با ۲۶۸ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰، افزایش ۸۱ درصدی داشت.

ساموئل وودهامز، یکی از نویسندگان این گزارش به بیزنس اینسایدر گفت: از تبلیغات تا حمایت مشتری، پلتفرمهای شبکه اجتماعی ابزار حیاتی برای شرکتهای سراسر جهان هستند و هنگامی که قطع می‌شوند، این شرکتها به شدت آسیب می بینند. با محدودیتهای اینترنتی که امسال در قزاقستان و سودان ایجاد شده است، قطعی‌های اینترنت به این زودی تمام شدنی نیستند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گروه Top۱۰VPN با برآورد مدت قطعی‌ها در سراسر جهان، به برآورد تاثیر اقتصادی تعطیلی‌های اینترنت می‌پردازد.
کد مطلب: 67299
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«گزارش سالانه گروه حقوق و امنیت دیجیتالی Top۱۰VPN نشان داد قطعی‌های اینترنت، تعطیلی‌های شبکه اجتماعی و محدود کردن دسترسی به پهنای باند از سوی دولت‌ها جمعا ۵.۵ میلیارد دلار هزینه به اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ تحمیل کرده است.»
نکته قابل توجه برای «برخی» که بدون تحقیق و دانش روز در پی محدود کردن اینترنت هستند. امید که با توجه به ماهیت فن آوری های نوین و اوضاع روزگار فعلی همگی به ارزش اینترنت جهانی آگاه باشیم و بجای نفی آن ، هوشمندانه و با علم و آگاهی با این پدیده تعامل داشته باشیم و نه تقابل . انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام