۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۹

ممنوعیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی برای ارتش سوییس

ایتنا - ​​​​​​​ارتش سوییس به دنبال نگرانی از درز اطلاعات مهم درباره ارتباطات ارتش، استفاده از واتس اپ، سیگنال، تلگرام و پیام رسانهای مشابه را برای سربازان در حین خدمت ممنوع کرد.
ممنوعیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی برای ارتش سوییس


به گزارش ایسنا، ارتش سوییس به جای این سرویسهای پیام رسان، استفاده از اپلیکیشن سوییسی Threema را ترجیح می دهد. هدف مقررات اعلام شده این است که سربازان وظیفه در حین خدمت و افرادی که برای گذراندن دوره های تکمیلی برمی گردند، سهوا اطلاعات نظامی را برای طرفین خارجی برملا نکنند.

سخنگوی ارتش سوییس به شبکه اسکای نیوز گفت: حرفه ای ها در ارتش از نسخه Threema Work استفاده می کنند. اگرچه مشاهده محتوای رمزنگاری شده پیامها امکان پذیر نیست اما فراهم کنندگان این سرویسهای پیام رسان ممکن است متادیتایی را جمع آوری کنند که مشخص می کند چه کسی به چه کسی و در چه زمانی پیام داده است. این مقررات مربوط به استفاده از این اپلیکیشنها در گوشی خصوصی سربازان در هنگام خدمت نظامی می شود.

طبق گزارش منابع خبری سوییس، هیچ مجازاتی برای سربازانی که همچنان از سرویسهای پیام رسان دیگر استفاده می کنند، اعلام نشده است.

سوییس یکی از قدیمی ترین کشورهای بی طرف مسلح جهان مانده است. اگرچه سوییس از سال ۱۸۱۵ در هیچ جنگ نظامی شرکت نکرده است، اما سربازی اجباری را حفظ کرده و همه شهروندان مرد باید به خدمت نظامی بروند.

مسئله استفاده از پیام رسانها در زمان عملیاتهایی که برای حمایت از بیمارستانها و برنامه واکسیناسیون کشور در دوران پاندمی کووید ۱۹ برگزار شدند، مطرح شد.

سخنگوی ارتش سوییس گفت: ارتش اپلیکیشن Threema را توصیه می کند که اپلیکیشن پیام رسان سوییسی پولی بوده و پیامها در آن رمزنگاری شده و در سرورهای مستقر در سوییس نگهداری می شوند. ارتش سوییس هزینه دانلود این اپلیکیشن را برای سربازانش پوشش می دهد.

این اپلیکیشن تحت پوشش قانون ابری آمریکا که به مقامات آمریکایی اختیار می دهد از شرکتها بخواهند اطلاعات کاربران را در اختیار آنها قرار دهند، قرار نمی گیرد.

بر اساس گزارش اسکای نیوز، در اپلیکیشنهای رمزنگاری شده اطلاعات شامل محتوای پیام نمی شود اما فراهم کنندگان سرویس می توانند هویت کاربر و جزییات درباره افرادی که با آنها صحبت کرده و میزان پیامهای اشتراک گذاشته شده را مشخص کنند.
کد مطلب: 67293
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام