۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۲

واردات یک و نیم میلیون دستگاه موبایل در یک ماه گذشته

ایتنا - سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: آذرماه امسال ۱.۵ میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده و مصرف نیز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده که این آمار نشان می‌دهد واردات و مصرف تلفن همراه نسبت به آبان، کاهش ۱۰۰ هزار دستگاهی داشته است.
واردات یک و نیم میلیون دستگاه موبایل در یک ماه گذشته


«محمدرضا عالیان» امروز (پنجشنبه)  جزئیات مربوط به میزان واردات و مصرف تلفن همراه در بازه زمانی یک ماهه و یک ساله کشور را تشریح کرد.

وی درباره واردات تلفن همراه در بازه زمانی ۹ ماهه امسال، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه موبایل وارد و در این بازه زمانی ۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه مصرف شده است.

به گزارش ایتنا از ایرنا، عالیان با بیان این‌که میزان مصرف و واردات تلفن همراه در یک ماه اخیر حدود ۱۰۰ هزار دستگاه کاهش داشته است، تاکید کرد: این روند کاهشی تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد و با نزدیک شدن به پایان سال، شاهد افزایش تقاضا برای خرید تلفن همراه خواهیم بود.

۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است
این مقام صنفی درباره وضعیت بازار در یک سال گذشته، گفت: از آذر سال گذشته تا آذر امسال، ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد و از این تعداد، ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دستگاه مصرف شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: از این تعداد واردات ۹ میلیون و ۷۴۹ دستگاه تلفن همراه، قیمتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار داشته‌ است که بیشترین تعداد واردات گوشی را به خود اختصاص می‌دهند. در همین بازه زمانی، هفت میلیون و ۲۸۲ هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار وارد کشور شده که علاوه بر تلفن همراه، سیم‌کارت، گجت‌های پوشیدنی، ساعت هوشمند و فیچر فون‌ها (تلفن‌های دکمه‌ای) را شامل می‌شود.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه بیان‌داشت: همچنین تعداد یک میلیون و ۴۷۴ هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار وارد کشور شده که به آن‌ها موبایل‌های «میان رده» اطلاق می‌شود. تعداد یک میلیون و ۷۴ هزار دستگاه پرچمدار با قیمت بالای ۶۰۰ دلار نیز وارد شده که بیشتر گوشی‌های برند اپل هستند.

عالیان افزود: در ۱۲ ماه گذشته، ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه تلفن همراه سامسونگ، ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار دستگاه نوکیا، پنج میلیون و ۶۶۰ دستگاه شیائومی، یک میلیون و ۱۰ هزار دستگا اپل و ۲۷۲ هزار دستگاه هواوی وارد کشور شده است.

وی با بیان این‌که سهم برندها از بازار تلفن همراه کشور نسبت به ماه قبل تغییر آنچنانی نداشته است، ادامه‌داد: سامسونگ ۴۸ درصد، شیائومی ۲۹ درصد، نوکیا ۱۲ درصد، اپل پنج درصد و هواوی ۲ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه اظهار داشت: پُرمصرف‌ترین مدل گوشی که در کشور با استقبال خوبی رو به رو شده است، مانند ماه قبل گلکسی A۱۲ سامسونگ است. در برند شیائومی پرمصرف‌ترین گوشی Poco X۳، در برند نوکیا مدل ۱۰۵ و در برند اپل نیز آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین تقاضا را در بازار تلفن همراه کشور داشته‌اند. در بین گوشی‌های برند ایرانی نیز، مدل P۱۰ از برند جی پلاس توانسته پرفروش‌ترین گوشی بومی کشور باشد.
کد مطلب: 67275
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام