۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۵
در ایالات متحده:

الزامات سختگیرانه‌تر در زمینه آلایندگی خودروهای جدید

ایتنا - قانون جدید که اخیرا نهایی شد، از الزامات دوران اوباما که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده وضع شده بودند، سختگیرانه‌تر است.
الزامات سختگیرانه‌تر در زمینه آلایندگی خودروهای جدید
در ماه اوت، دولت جو بایدن، پیشنهاد داد که اقدامات تسهیل‌گرایانه دوران ترامپ که در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما تصویب شده بود، لغو گردند.

به گزارش ایتنا و به نقل از Auto News، از لحاظ مصرف بنزین، قوانین آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در سال ۲۰۲۶ منجر به میانگین ۴۰ مایل به‌ازای هر گالن خواهد شد، در حالیکه این پارامتر در ماه اوت ۳۸ مایل به‌ازای هر گالن و ۳۲ مایل به‌ازای هر گالن در زمان ترامپ بود.

در ماه مارس سال ۲۰۲۰، دولت جمهوریخواه ترامپ استانداردهای اوباما را لغو کرد و تا سال ۲۰۲۶ تنها به یک‌ونیم درصد افزایش سالانه کارایی بسنده کرد. این درحالی است که اوباما افزایش سالانه پنج درصدی را لازم می‌دانست.

«اتحادیه نوآوری خودرو» که نماینده اصلی صنعت خودرو است که با مقررات آلایندگی سروکار دارد، اعلام کرده است که این صنعت برای رسیدن به اهداف تعیین شده در زمینه استانداردهای جدید، به کمک نیاز دارد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای گفته است: «قانون نهایی آژانس محافظت از محیط زیست برای انتشار گازهای گلخانه‌ای، حتی از آنچه در ابتدا پیشنهاد شده بود هم سختگیرانه‌تر است و مستلزم افزایش قابل توجهی در فروش خودروهای الکتریکی است».

 

در این بیانیه همچنین آمده است: «دستیابی به اهداف این قانون نهایی، بدون شک مستلزم تصویب سیاست‌های حمایتی دولتی از جمله مشوق‌های مصرف‌کننده، رشد قابل توجه زیرساخت‌ها، الزامات ناوگان، و حمایت از تولید و توسعه زنجیره تأمین در ایالات متحده است. همکاری میان صنایع و دولت نیز امری ضروری است. دستیابی به اهداف مشترک ما برای آینده حمل و نقل پاک‌تر، به نفع همه جوامع است و رقابت اقتصادی ایالات متحده را نیز افزایش می‌دهد».

گفتنی است جنرال موتورز قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میزان ۳۰ خودروی برقی در سراسر جهان عرضه کند که دو سوم آن برای ایالات متحده در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که آژانس محافظت از محیط زیست ایالات متحده تخمین می‌زند که هزینه آلاینده‌های خودرویی تا ۱۹۰ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت و رانندگان تا سال ۲۰۵۰ بین ۲۱۰ تا ۴۲۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی خواهند کرد.
کد مطلب: 67265
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام