۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۶
در هند؛

جریمه شیائومی و اوپو به دلیل فرار مالیاتی

ایتنا - هجوم نیروهای اداره مالیات بر درآمد هند به دفاتر شیائومی و اوپو در روزهای اخیر، احتمال صدور جریمه ۱۳۴ میلیون دلاری برای این شرکت‌ها را نتیجه می‌دهد. این جریمه احتمالی بابت فرار از پرداخت مالیات و نقض قوانین هند صادر خواهد شد.
جریمه شیائومی و اوپو به دلیل فرار مالیاتی

در روزهای گذشته، افسران دولتی اداره مالیات در واحدی در کلان‌شهر چنای هند به جست‌وجو پرداختند که بخشی از این جست‌وجوها علیه شرکت های چینی Oppo و Xiaomi بود. نیروهای اداره مالیات اظهار داشتند که این حملات به دنبال "ورودی های اطلاعاتی" بود که حاکی از پنهان کردن درآمد و فرار مالیاتی توسط این شرکت‌ها بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، هند متوجه شده که این دو غول فناوری چینی حواله‌های مالی را در قالب حق امتیاز به و یا از طریق گروه شرکت‌های خود انجام داده‌اند که مجموع مبلغ آن‌ها به بیش از 738 میلیون دلار می‌رسد. اما مسئله جایی واقع می‌شود که آن‌ها قانون مالیات بر درآمد را اجرا نکرده‌اند و حالا ممکن است در معرض جریمه‌ای بالغ بر 134 میلیون دلار قرار بگیرند.

اسناد و اطلاعاتی که از دفاتر شیائومی و اوپو در حداقل 11 مرکز در کشور هند به دست آمده همچنان تحت بررسی مقامات قرار دارد، بنابراین مشخص نیست که آینده این پرونده چه خواهد شد و چه اتهامات دیگری علیه این دو شرکت مطرح می‌شود.

این سرکشی‌ها و نظارت‌ها در بیش از 25 شهر در سراسر هند از جمله دهلی، بمبئی، چنای، بنگلور، کلکته و گواهاتی انجام شد.

اگرچه دولت به طور رسمی مسئله خاصی را گزارش و اعلام نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد دولت برخی از این شرکت‌های چینی را از نزدیک زیر نظر داشت و به نظر می‌رسید که تراکنش‌های مالی آنها تحت نظارت بوده است.

پیش از این، طبق گزارش‌ها، دولت اخطاریه‌هایی را برای شرکت‌های چینی گوشی‌های هوشمند ارسال کرده بود و از جزئیات اطلاعات و اجزای مورد استفاده در دستگاه‌ها خواسته بود. طبق گزارشات  شرکت های مورد بحث Vivo، Oppo، Xiaomi و OnePlus هستند که روی هم بیش از نیمی از بازار گوشی های هوشمند هند را به خود اختصاص داده‌اند.

یکی از این شرکت‌ها با انجام پرداخت‌هایی از طریق مالک خود هزینه‌هایش را افزایش داد تا سود مشمول مالیات خود را کاهش دهد. افزون بر این، اداره مالیات هند در حال بررسی اتهام این  شرکت‌ها مبنی بر استقراض ساختگی 671 میلیون دلاری است. یکی از این شرکت‌ها از خدمات مالی یک شرکت هندی استفاده کرده اما تعهدات مالیاتی خود را انجام نداده است. این تعهدات چیزی حدود 40 میلیون دلار اعلام شده است.

شیائومی و اوپو هر دو بیانیه‌هایی را منتشر کردند و گفتند که به طور کامل با مقامات و دولت هند همکاری می‌کنند که قطعا در صورت ادامه همکاری با سخت‌گیری‌های بسیار بیشتری نسبت به گذشته روبرو می‌شوند و فرصتی برای خطای مجدد نخواهند داشت.
کد مطلب: 67242
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام