۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۱
بازار موبایل آرام است

75 درصد بازار در اختیار گوشی‌های ۳ تا ۴ میلیونی است

ایتنا - تلفن همراه با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود و در نتیجه، با نوسان‌های نرخ ارز در بازار آزاد تغییر نکرد ما شاهد افزایش قیمت تلفن همراه در بازار داخلی نبودیم.
75 درصد بازار در اختیار گوشی‌های ۳ تا ۴ میلیونی است
رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوت و تصویر و تلفن همراه می‌گوید که بازار موبایل، روزهای آرامی را سپری می‌کند و خریداران بیشتر خواهان گوشی‌های ارزان‌قیمت هستند البته این میزان تقاضا نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش ایتنا از ایلنا ابراهیم درستی با تشریح آخرین وضعیت بازار موبایل در کشور، گفت: نوسان‌های نرخ ارز در قیمت نهایی کالاهای وارداتی تاثیر مستقیم می‌گذارد.
به گفته وی، تلفن همراه در دسته کالاهای لوکس جای می‌گیرد از این‌رو ارز ترجیحی برای واردات آن تخصیص داده نشد. تلفن همراه با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود و از آنجایی‌که نرخ ارز نیمایی با نوسان‌های نرخ ارز در بازار آزاد تغییر نکرد ما شاهد افزایش قیمت تلفن همراه در بازار داخلی نبودیم.

درستی با بیان اینکه هم‌اکنون بازار موبایل آرام است و قیمت‌ها ثبات نسبی دارند، خاطر نشان کرد: تلفن همراه به میزان کافی در بازار موجود است، اما از سوی دیگر با کاهش قدرت مردم رکود در این بازار حاکم شده است و تقاضا برای خرید تلفن همراه در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

عضو هیئت رییسه اتاق اصناف تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت تلفن همراه در بازار از چه نرخی شروع می‌شود؟ گفت: تلفن همراه از 1.5 میلیون تا 70 میلیون در بازار موجود است این سلیقه و توان خریدار است که تعیین می‌کند چه مارکی و با چه قیمتی تلفن همراه خریداری کند.
وی با بیان اینکه مردم بیشتر خریدار تلفن همراه با رنج قیمتی 3 تا 4 میلیون هستند، گفت: تلفن همراه با این نرخ 75 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه دیگر با پدیده قاچاق در بازار تلفن همراه مواجه نیستیم، گفت: بعد از اجرای طرح رجیستری تا حدود زیادی این بازار سامان‌دهی شد و دیگر شاهد پدیده قاچاق در این بازار نیستیم.
درستی در ادامه تصریح کرد: پیش از اجرای طرح رجیستری، حجم قابل توجهی از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار ایران به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد، و این مسئله باعث بروز مشکلات زیادی شد از این‌رو مسئولان وزارت صمت و ارتباطات اجرای طرح رجیستری را در دستور  کار قرار دادند و تنها گوشی‌هایی که از طریق گمرک وارد کشور شوند می‌تواند در ایران فعال باشند.
 
کد مطلب: 67235
برچسب ها: بازار موبایل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام