کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به‌روزرسانی گوگل کروم 100 برخی وب‌سایت‌ها را دچار مشکل خواهد کرد

20 دی 1400 ساعت 12:02

ایتنا- گوگل کروم در سال آینده میلادی نسخه 100 خود را عرضه خواهد کرد اما متاسفانه این واقعه موجب می‌شود که برخی از نرم افزارها از آن پس روی این مرورگر کار نکنند.


گوگل کروم در سال جدید میلادی نسخه 100 خود را عرضه خواهد کرد، اما متاسفانه این واقعه موجب می‌شود که برخی از نرم افزارها از آن پس روی این مرورگر کار نکنند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، اگرچه هنوز تغییرات اساسی و انقلابی برای نسخه 100 کروم برنامه‌ریزی نشده است، اما کمپانی گوگل از بروز احتمالی مشکل لود شدن برخی از وب‌سایت‌ها همزمان با عرضه این نسخه کاملا آگاه است و از هم اکنون درباره این موضوع به دارندگان وب‌سایت‌ها هشدار داده است.
 
شرکت گوگل در قابل پستی مدعی شده است که: «در نیمه اول 2022 گوگل به شماره نسخه اصلی سه رقمی 100 خواهد رسید. زمانی که مرورگرها چندین سال قبل برای اولین بار به نسخه ده رسیدند، مشکلات زیادی در رابطه با لایبرری‌های تجزیه کاربر-عامل کشف شد، زیرا شماره نسخه اصلی از یک رقم به دو رقم رسید. اکنون که هر دو مرورگر کروم و فایرفاکس به نسخه 100 خود نزدیک می‌شوند و اج نیز چندان عقب نمانده است، قصد داریم از پیش مشکلات احتمالی مرتبط با شماره نسخه سه رقمی را شناسایی کنیم تا بتوانیم به هنگام عرضه شدن آن آمادگی داشته باشیم.»
 

مرورگر گوگل کروم
 
شایان ذکر است زمانی که شماره نسخه اصلی کروم از دو رقمی به سه رقمی برسد، برخی از وب‌سایت‌های قدیمی نمی‌توانند به درستی نمایش داده شوند. با این حال خوشبختانه گوگل برای این مشکل برنامه‌ای در نظر دارد و از همین الان به صورت فرد به فرد با توسعه دهندگان تماس گرفته و آنها را از مشکل احتمالی آگاه می‌کند.
 
برای اینکه وب‌سایت بداند در حال حاضر از چه مرورگر و چه نسخه‌ای از آن استفاده می‌کنید، رشته کاربر-عامل را بررسی می‌کند که اساساً یک خط متنی است که مرورگر شما به هر اتصال اینترنتی که ایجاد می‌کند، متصل می‌کند. البته گوگل به عنوان برنامه پشتیبان پیشنهاد کرد که شماره نسخه اصلی همچنان در موقعیت نسخه فرعی باقی بماند و بنابراین «Chrome/100» در عوض «Chrome/99.100» باشد.
 
 با این حال به نظر می‌رسد که این برنامه عملیانی نشده است و گوگل تصمیم گرفته است که به جای آن برای فهماندن مشکل یاد شده، با تک تک توسعه دهندگان وب‌سایت‌ها ارتباط برقرار کند.
گوگل همچنین یک پرچم جدید به کروم اضافه کرده است (#force-major-version-to-100) که توسعه دهندگان می‌توانند با استفاده از آن بررسی کنند که آیا سایت‌هایشان تحت تأثیر این مشکل قرار می‌گیرد یا خیر.
 


کد مطلب: 67225

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67225/به-روزرسانی-گوگل-کروم-100-برخی-وب-سایت-ها-دچار-مشکل-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir