۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۲

هارد دیسک چه انواعی دارد؟

به طور معمول در بازار دو نوع هارد دیسک با انواع اکسترنال و اینترنال وجود دارد که هرکدام به جهت مصارف خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند که می‌توان به هارد hdd و ssd اشاره کرد.
هارد دیسک چه انواعی دارد؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



هارد دیسک‌ها که به‌عنوان مهم‌ترین ابزار ذخیره‌سازی اطلاعات در دنیای امروزه به شمار می‌آیند در کاربردهای مختلفی توسط کمپانی‌های سازنده معتبر ساخته شده و به دست مردم می‌رسند. با استفاده از هارد دیسک شما می‌توانید موسیقی‌های موردعلاقه خود را ذخیره کنید یا فیلم و سریالی را بر روی آن‌ها بریزید. نکته جالب اینجاست که حتی بازی‌ها نیز باید در ابتدا توسط هارد در کامپیوتر ذخیره و اجرا شوند. در کل می‌توان گفت که به طور معمول در بازار دو نوع هارد دیسک با انواع اکسترنال و اینترنال وجود دارد که هرکدام به جهت مصارف خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند که می‌توان به هارد hdd و ssd اشاره کرد.
 

هارد اکسترنال:


هارد اکسترنال دستگاهی است که شما با استفاده از کابل یو اس بی می‌توانید آن را به کامپیوتر خود وصل کرده و اطلاعات مختلفی را بر روی آن‌ها ذخیره نمایید. لازم است بدانید که هارد اکسترنال توسط شرکت‌های مختلف در ظرفیت‌های مختلفی در بازار موجود هستند و شما بر اساس نیاز خود می‌توانید ظرفیت‌های مختلف آن را از پانصد گیگابایتی تا 10 ترابایت را خریداری نمایید. شما به‌راحتی قادر خواهید بود که اطلاعات مختلفی را همراه با خود داشته باشید و در صورت نیاز بر روی کامپیوتر خود به نمایش بگذارید. به جهت امنیت بیشتر همانند هارد اکسترنال وسترن دیجیتال شما می‌توانید برای هارد خود رمز عبور در نظر بگیرید تا با هر بار اتصال به کامپیوتر رمزی درخواست شود تا از سرقت احتمالی اطلاعات جلوگیری شود.
 

هارد اینترنال:


هارد اینترنال برخلاف هارد اکسترنال درون کیس یا لپ تاپ قرار می‌گیرد. هارد اینترنال نیز همانند هارد اکسترنال در بازار در ظرفیت‌های مختلف و همچنین از کلاس انرژی مختلفی برخوردار هستند که هرکدام برای انجام مصارفی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور معمول رابط این‌گونه از هاردها sata بوده که بر روی مادربرد نصب می‌شوند و انرژی خود را ازآنجا تأمین می‌کنند. این نوع از هارد دیسک توسط شرکت‌های مختلفی که به تولید هارد اکسترنال نیز مشغول هستند تولید شده و در بازار موجود هستند که از برندهای مطرح می‌توان به هارد اینترنال توشیبا، وسترن دیجیتال، ای دیتا و سیگیت اشاره کرد.
 

هارد دیسک hdd:


هارد دیسک hdd به‌عنوان پرفروش‌ترین و خوش‌قیمت‌ترین هارد دیسک موجود در بازار شناخته می‌شود که از سرعت انتقال اطلاعات بسیار خوبی برخوردار است و شما می‌توانید اطلاعات مختلفی از قبیل برنامه و بازی، فیلم یا موسیقی را بر روی آن ذخیره کرده و برای بعد از آن‌ها استفاده نمایید. در رابطه با طرز کار هارد hdd باید به شما بگوییم که این نوع فناوری تقریباً قدیمی بوده و با استفاده از چند حلقه فلزی و یک سوزن مخصوص اطلاعات را بر روی صفحه‌ها می‌نویسد. در خصوص این نوع هارد دیسک لازم است بدانید که ارزان‌ترین ابزار ذخیره اطلاعات هستند اما باید دقت داشته باشید که به‌مرور زمان کیفیت و کارایی خود را از دست می‌دهند و در اصطلاح کند خواهند شد. از معروف‌ترین برندهای این نوع هارد می‌توان به هارد اینترنال سیگیت که از سرعت انتقال اطلاعات و طول عمر بالایی برخوردار است، اشاره کرد.
 

هارد دیسک ssd:


سریع‌ترین نوع هارد دیسک در بازار که از سرعت انتقال اطلاعات چند برابری نسبت به حافظه hdd برخوردار هستند، هارد ssd یا هارد دیسک جامد شناخته می‌شوند و توسط کمپانی‌های معروف و معتبری طراحی و تولید شده‌اند. این نوع از هارد دیسک‌ها معمولاً به شکل اینترنال هستند و با رابط‌های sata و همچنین m2 به کامپیوتر شما متصل می‌شوند. همان گونه که گفته شد سرعت انتقال و خواندن اطلاعات بر روی این نوع از هارد دیسک‌ها بسیار سریع بوده و به جرئت می‌توان گفت که تا حدود 10 برابر سریع‌تر از هاردهای معمولی هستند. نکته بسیار مهمی که در خصوص این نوع هارد دیسک‌ها وجود دارد این است که طول عمر این محصولات بسیار بالاتر از هارد دیسک hdd بوده و تا سالیان سال بدون هیچ‌گونه کندی اطلاعات شما را نمایش یا انتقال می‌دهند. نکته بسیار مهمی که در خصوص این نوع از هارد دیسک‌ها باید دقت داشته باشید این است که به دلیل جدید بودن نسبی محصول و به‌کارگیری قطعات پیشرفته در آن، به‌عنوان ابزار ذخیره‌سازی اطلاعات گران‌قیمت شناخته می‌شوند و قیمت حافظه 128 گیگابایتی آن با قیمت یک هارد hdd یک ترابایتی برابری می‌کند.
 

در صورتی که شما علاقه‌مند به خرید این نوع از محصولات برای مصارف مختلف خود هستید و نمی‌دانید از کجا محصولی باکیفیت و قیمت مناسب خریداری نمایید لازم است تا با فروشگاه اینترنتی جالبو jalbo.net که یکی از برترین مراکز خرید لوازم الکترونیکی و تجهیزات جانبی کامپیوتر است آشنا شوید. شما برای خرید هارد دیسک اینترنال و خرید هارد دیسک اکسترنال به این فروشگاه برتر مراجعه کرده و در میان دنیایی از برندها و ظرفیت‌های مختلف محصول موردنیاز خود را سفارش دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.
 



 
کد مطلب: 67219
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام