کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معرفی انواع سیم و کابل + نحوه خرید

11 دی 1400 ساعت 9:54

شرکت تابان پارس به نشانی اینترنتی www.tabanpars.com با بکار گیری تجهیزات هوشمند مهندسی در راستای طراحی، تولید و اجرای پروژه های برق صنعتی و ساختمانی فعالیت خود را آغاز نموده است.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



صنعت برق، صنعتی گسترده و همه گیر است و به تبع آن تولیدکنندگان در بخش های مختلف آن، مشغول به کار اند. محصولاتی مانند لوله فولادی برق، لوله پی وی سی و سینی کابل از جمله محصولات پر تقاضایی هستند که تولیدکنندگان خاصی اقدام به عرضه ی آن ها در بازار کرده اند. هر کدام از این محصولات نیز دارای زیر شاخه هایی هستند، از این رو شناخت بهتر ویژگی ها و انواع آن ها برای تمامی خریداران مفید خواهد بود.

ویژگی های لوله برق فولادی و انواع آن
عبور کابل های برق به تنهایی از مناطق مختلف ممکن است خطر آفرین و مشکل ساز باشد. لوله فولادی برق محصولی است که ایمنی کابل های برق را تضمین و آن ها را در بر می گیرد. در نتیجه سیم و کابل ها به خوبی در مسیر مورد نیاز هدایت می شوند و از آسیب هایی مثل پاره شدن، قطع شدن، ضربه، رطوبت و... در امان خواهند بود.
لوله فولادی برق به دو گروه کلی درزدار و بدون درز تقسیم و دارای زیر شاخه هایی می شوند. لوله فولادی درزدار به دلیل نوع جوشکاری ارزان تر از نوع بدون درز است اما مقاومت مناسبی داشته و با گالوانیزه روکش شده است.
گروه لوله فولادی برق بدون درز، محصولات گسترده تری را شامل می شود. به دلیل وجود نداشتن جوشکاری و اتصال در سطح آن، مقاومت بسیار بهتری نسبت به نوع درزدار در برابر انواع ضربات و حتی انفجار دارد.
در زمان نرخ گذاری لوله فولادی برق، مهم ترین فاکتور درزدار و بدون درز بودن است. دیگر عوامل تاثیرگذار؛ ضخامت و وزن لوله هستند. از لحاظ روکش لوله نیز، گالوانیزه گرم قیمت بیشتری از گالوانیزه سرد دارد.
 

لوله پی وی سی چه کاربردی در صنعت برق دارد؟
 
همانطور که می دانید لوله پی وی سی در تمام صنایع بسیار پر کاربرد است و به همین منوال صنعت برق نیز از این قاعده مستثنی نیست. لوله پی وی سی از لحاظ تحمل فشاری در سه نوع ضعیف، نیمه قوی و قوی تولید می شود که کاربری های متفاوتی دارند. در صنعت برق از لحاظ استاندارد تنها می توان از لوله پی وی سی به غیر از اتصالات برقی بهره برد و از این نظر ویژگی منحصر به فردی محسوب می شود.
ویژگی هایی که لوله پی وی سی را در صنعت برق کاربردی کرده است، می توان موارد زیر دانست:
1- دوام بسیار بالای pvc در برابر انواع خورنده و مواد ها بدون کوچک ترین زنگ زدگی در طول سالیان متمادی
2- راحتی در نصب به جهت مورد نیاز نبودن اتصالات فلزی و همچنین سبک بودن
3- لوله پی وی سی یک پلیمر غیر قابل اشتعال محسوب می شود به همین جهت در مکان هایی با حرارت بالا، گزینه مناسب تری نسبت به لوله برقی محسوب می شود.
4- این لوله برای طبیعت نیز مفید است زیرا آلایندگی ایجاد نمی کند.
5- نیاز به پوشش یا عایق جداگانه نداشته و راندمان اقتصادی بالایی را رقم می زند.
6- می تواند در قطر های متفاوت و بر حسب نیاز تولید شود.
7- در مناطقی با رطوبت بالا و همچنین مناطقی که امکان زلزله در آن ها وجود دارد، گزینه مناسبی به شمار می رود.
 
 
 

سینی کابل و نحوه ی قیمت گذاری آن
سینی کابل نیز مانند انواع لوله های برق برای مسیر دادن و انتقال ایمن کابل و سیم کاربرد دارد. در ابتدا بهتر است ویژگی های ساخت سینی کابل را بررسی کنیم:
1- طول آن 2 یا 3 متر بوده و عرض کف آن نیز می تواند بین 5 تا 20 سانتی متر و یا حتی به اندازه ی دلخواه باشد.
2- امکان ساخت سینی کابل به صورت چهار خم یا شش خم وجود دارد. در نوع شش خم حدود 2 سانتی متر به لبه های کناری کفی افزوده می گردد.
3- جنس این سینی، گالوانیزه سرد یا گرم بوده و ضخامت آن نیز می تواند بین 0.5 تا 2 سانتی متر باشد.
4- برخی قطعات مثل زانویی، سه راهی و چهارراهی، ساپورت دیواری و سقفی و... در هنگام نصب سینی کابل مورد نیاز است.
یکی از متعلقات مهم سینی کابل، جداکننده سینی کابل است که نام دیگر آن دیوایدر است. جنس آن مانند خود سینی است اما وظیفه آن جدا کردن ردیفی کابل ها از هم است.
یکی از انواع مهم سینی کابل، نوع پی وی سی آن است. تفاوت آن با نوع فلزی نیز مربوط به مقاومت و تحمل کابل های سنگین یا تعداد بالا است. البته همین ویژگی آن را مناسب محیط های مسکونی یا اداری کوچک کرده است. همچنین این نوع سینی به جهت نارسانا بودن و عدم انتقال برق در صورت خرابی کابل ها، محصولی ایمن به شمار می رود.
قیمت این محصول با بررسی متریال و جنس سینی، نوع آنها و همچنین اندازه و تعداد شاخه های مورد استفاده در محیط و لوازم جانبی که متناسب با مسیر نصب و شرایط محیطی متغیر می باشند تعیین می گردد.

انواع لوله برق و سینی کابل را از کجا بخریم؟
با توجه به فروشندگان متعددی که در زمینه محصولات صنعت برق فعالیت دارند، پیدا کردن یک مرکز معتبر ممکن است سخت به نظر برسد. شرکت تابان پارس به نشانی اینترنتی www.tabanpars.com با بکار گیری تجهیزات هوشمند مهندسی در راستای طراحی، تولید و اجرای پروژه های برق صنعتی و ساختمانی فعالیت خود را آغاز نموده است. هم اکنون این شرکت محصولاتی را در زمینه صنعت برق از جمله : انواع تابلوهای برق، سینی کابل، انواع اتصالات و سیستم های نگهدارنده سینی کابل، نردبان کابل، انواع لوله ی فولادی برق و دیگر تجهیزات برقی نظیر لوله های pvc و upvc برق را عرضه کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش می توانید از طریق وبسایت یا شماره های ۰۲۱-۸۸۹۳۵۷۸۷ یا ۰۲۱-۸۸۹۳۵۷۸۸ اقدام نمایید.
 
 


کد مطلب: 67216

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67216/معرفی-انواع-سیم-کابل-نحوه-خرید

ايتنا
  https://www.itna.ir