۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۹

سئو یا SEO چیست و چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند؟

مدیر وب یکی از بهترین مجموعه‌های آموزش سئو است که به‌واسط مطالب ارزشمند و دوره‌های فوق‌العاده‌اش می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.
سئو یا SEO چیست و چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



افراد جاه‌طلب در کسب و کارهای گوناگون پیوسته به دنبال آن هستند که در شغل خود پیشرفت کنند و مخاطبان بیشتری را به سمت خود بکشانند. این افراد جهت رسیدن به این هدف می‌توانند با طراحی یک سایت و سئو آن مراحل موفقیت را طی کنند و درآمد فوق‌العاده‌ای را به دست بیاورند. بهترین راه جهت رسیدن به رتبه‌های برتر موتورهای جستجو و دیده شدن توسط کاربران، سئو سایت و ارائه محتواهایی کاربردی به مخاطبان است. در ادامه قصد داریم به شکل کامل مفهوم سئو را شرح داده و از اهمیت آن برای کسب و کارهای مختلف صحبت کنیم. 

 

سئو چیست؟


سئو که در زبان انگلیسی با نام SEO (مخفف Search Engine Optimization) شناخته می‌شود، به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که جهت بهینه‎‌سازی سایت خود برای موتورهای جستجو انجام می‌دهید. سئو از اهمیت بالایی برخوردار است و جهت رسیدن به رتبه‌های برتر باید به خوبی اصول آن را رعایت کنید.
 

سئو یا محتوا؟


در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هردو! گوگل طی سالیان اخیر با معرفی الگوریتم‌های متنوعش نشان داده که تنها رضایت کاربرانش را ملاک برای رتبه‌بندی قرار می‌دهد؛ بنابراین شما نمی‌توانید صرفا براساس سئو و بدون ارائه محتوایی کاربردی در رتبه‌های برتر گوگل قرار گرفته و به موفقیت برسید. حتی اگر به رتبه‌های برتر گوگل نیز برسید، خیلی زود توسط الگوریتم‌های این موتور جستجو شناخته شده و جریمه می‌شوید. محتوا و سئو تنها با یکدیگر معنی پیدا می‌کنند و باعث موفقیت یک سایت می‌شوند.
 

سئو و تاثیر آن بر کسب و کار


پیش از اینکه اصول سئو را به شکل کلی ذکر کنیم، بهتر است تا تاثیر آن روی کسب و کار را شرح دهیم تا به میزان اهمیت آن پی ببرید. تصور کنید که در ابتدای راه کاری خود قرار داشته و دارای مشتریان زیادی نیستید. در این موارد نخستین فکری که به ذهن شما خطور می‌کند، پرداخت هزینه برای تبلیغات است. به دو دلیل مهم امروزه دیگر بیشتر افراد جهت معرفی شغل خود از تبلیغات استفاده نمی‌کنند؛ دلیل اول آن است که امروزه تبلیغات آنقدر که باید مخاطب را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و دلیل دوم آن است که استفاده از این روش ممکن است هزینه‌های بسیار بالایی داشته باشد.

 

طی دهه اخیر با رونق بازار گوشی‌های هوشمند و دسترسی تعداد زیادی از مردم به اینترنت، صاحبان کسب و کارهای مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که فعالیت منظم در فضای مجازی می‌تواند بهترین راه جهت جذب مخاطبان به کار آن‌ها باشد. یکی از بهترین راه‌ها جهت معرفی کسب و کارتان به مخاطبان، ایجاد یک سایت و ارائه محتوای ارزشمند بر مبنای سئو است. امروزه افراد جهت دریافت اطلاعات مفید و رسیدن به پاسخ سوالات خود از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. موتورهای جستجو نیز براساس اعتبار و کیفیت سایت، نتایج را رتبه‌بندی کرده و در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهد. هرچقدر که سایت شما در این نتایج رتبه بهتری داشته باشد، مسیرتان جهت رسیدن به موفقیت با سرعت بیشتری طی خواهد شد.
 

سئو داخلی و سئو خارجی


سئو به دو نوع سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) تقسیم می‌شود. سئو داخلی به تمام اقدامات درون سایت گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی مطالب و یا سایت برای موتورهای جستجو انجام می‌دهیم. سئو خارجی نیز به کلیه تکنیک‌های موثر خارج از سایت گفته می‌شود که به دیده شدن مطالب و محتوای ما کمک می‌کند. یکی از مثال‌های بارز سئو خارجی مربوط به لینک‌دهی سایت‌های مختلف به سایت ما می‌شود که می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در اعتبار سایت‌مان داشته باشد.
 

رسیدن به رتبه‌های برتر


در همین ابتدا بهتر است به شما بگوییم که سعی کنید در درجه نخست اولویت خود را دیده شدن در موتور جستجوی گوگل قرار دهید. آمارها نشان داده که تعداد زیادی از کاربران اینترنت در سراسر دنیا جهت دریافت اطلاعات و یا پاسخ پرسش‌های خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل در طراحی سایت و تولید محتوا تمرکزتان را روی رعایت اصول گوگل بچینید. شاید از خود بپرسید که چگونه می‌توان به رتبه‌های برتر گوگل دست پیدا کرد؟ گوگل جهت بررسی سایت‌ها برای رتبه‌بندی، بیش از 200 فاکتور را درنظر می‌گیرد! در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین اقدامات موثر در رسیدن به رتبه‌های برتر را شرح دهیم.
 

1. ریسپانسیو بودن سایت


ممکن است شما به خوبی اصول سئو را رعایت کرده و محتوایی بسیار عالی برای کاربران خود تهیه کرده باشید و با این حال باز هم به رتبه‌های برتر نرسید. در این زمان باید توجه داشته باشید که سایتتان ریسپانسیو باشد. امروزه تعداد زیادی از مخاطبان در اینترنت به‌واسطه گوشی‌های هوشمند و یا تبلت جستجوهای خود را انجام می‌دهند؛ به همین دلیل برای دیده شدن باید حتما سایت خود را به شکلی طراحی کنید که محتویات و مطالب آن به خوبی در قالب گوشی، تبلت و کامپیوترهای شخصی دیده شوند. با رعایت این نکته سایت شما ریسپانسیو بوده و می‌تواند مورد توجه هر مخاطبی قرار بگیرد.
 

2. افزایش سرعت


کاربران اینترنت بسیار کم‌حوصله شده‌اند و انتظار دارند که در کم‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه دست پیدا کنند. به همین دلیل پس از تولید محتوایی عالی و سئو درست آن، باید توجه داشته باشید که سرعت لودینگ سایت نیز خوب باشد تا مخاطب فراری نشود. تجربه نشان داده که کاربران اینترنت هنگام جستجوی یک عبارت، مطالب چندین سایت را در قالب تب‌های مختلف باز کرده و هر سایتی که با سرعت بیشتری بارگذاری شود، به عنوان انتخاب نخست خود جهت خواندن مطلب برمی‌گزینند؛ بنابراین سرعت بالا یکی از فاکتورهای مهم گوگل جهت رتبه‌بندی محسوب می‌شود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. 
 

3. لینک‌دهی


لینک‌دهی یکی از اصول مهم سئو محسوب می‌شود که به شکل مستقیم در رتبه‌بندی گوگل تاثیرگذار است. لینک‌دهی داخلی و خارجی می‌تواند در زمانی سریع باعث ارتقای رتبه سایتتان در صفحه نتایج گوگل شود. توجه داشته باشید که در لینک‌دهی نباید به‌هیچ‌عنوان افراط به خرج دهید؛ زیرا در این صورت با جریمه‌های سنگینی از سوی گوگل مواجه شده و اعتبار سایت خود را از دست می‌دهید. الگوریتم سخت‌گیر پنگوئن به شکل دقیق تمام لینک‌دهی‌های مربوط به سایت‌های مختلف را بررسی کرده و هرگونه لینک‌دهی شبهه‌برانگیز را شناسایی می‌کند. 
 

4. انتخاب درست کلمه کلیدی


با توجه به رقابت زیاد در کسب‌ و کارهای مختلف، جهت شناساندن خود باید ضمن تولید محتوای ارزشمند، در انتخاب کلمات کلیدی نیز دقیق باشید. درمجموع بهتر است کلمه‌‌ای را به‌عنوان کلمه کلیدی مدنظر خود انتخاب کنید که دارای بیشتری ارتباط، سرچ و کمترین رقابت است. انتخاب صحیح کلمه کلیدی می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در رتبه سایتتان داشته باشد.
 

5. استفاده از تگ‌های H 


با استفاده از تگ‌های H می‌توانید به شکل بهتر و سریع‌تری مطالب خود را به ربات‌های گوگل معرفی کنید. تگ‌های H در افزایش سرعت ایندکس شدن مطالب نیز بسیار موثر هستند و به طور کلی نقش مهمی را در سئو ایفا می‌کنند. استفاده از کلمه کلیدی اصلی و یا مرتبط در تگ‌های H، به بهتر دیده شدن مطالب‌تان کمک بزرگی می‌کند.
 

6. تولید محتوای کاربردی


تولید محتوای کاربردی در کنار سئو بهترین راه جهت رسیدن به رتبه‌های بالای گوگل است. درواقع گوگل تمامی الگوریتم‌هایش را به شکلی طراحی کرده که منجر به رضایت کاربرانش شود و اگر مطالب شما به کاربران کمک زیادی کند، گوگل تشخیص داده و سایتتان را جزو رتبه‌های برتر قرار می‌دهد.
 

از کجا سئو یاد بگیریم؟


جهت یادگیری سئو باید حتما به سایت‌های معتبر در این زمینه مراجعه کرده و یا دوره‌های جامعی را زیر نظر یک استاد متخصص سئو بگذرانید. مدیر وب یکی از بهترین مجموعه‌های آموزش سئو است که به‌واسط مطالب ارزشمند و دوره‌های فوق‌العاده‌اش می‌تواند به شما کمک زیادی بکند. برای شروع می‌توانید با دوره رایگان آموزش سئو در ۲۹ دقیقه که اینجا https://modireweb.com/seo-29 است شروع کنید.
 
 
کد مطلب: 67187
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما


مسعود
feedback
Iran, Islamic Republic of
توضیحات عالی بود. تکمیل می کنم که سئو یکی از روش های افزایش بازدید سایت مخصوصا برای سایت های وردپرسی است.
برای ارائه یک پاسخ ساده و سریع به پرسش وردپرس چیست می توانیم بگوییم که WordPress یک نرم افزار تحت وب است. با نصب وردپرس بر روی یک سرور می توانیم به سادگی و در 5 دقیقه یک سایت راه اندازی کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می شود. با طراحی سایت با وردپرس به سادگی می توانیم یک سایت راه اندازی کنیم. سپس با پنل مدیریتی ساده آن به مدیریت محتوای سایت بپردازیم. تولید محتوا کنیم. مطلب منتشر نماییم. حتی با تبدیل وردپرس به فروشگاه به فروش آنلاین محصولات خود بپردازیم.
سئو برای افزایش بازدید و افزایش فروش یک نیاز ضروری برای سایت است.
منصور
feedback
Iran, Islamic Republic of
سرعت سایت هم در سئو سایت خیلی مهم است. برای افزایش سرعت سایت مهمترین موضوع فعال کردن کش سایت است که در وردپرس با افزونه کش انجام می شود.
افزونه کش وردپرس به افزونه ای گفته می شود که مدیریت کش در وردپرس را به عهده می گیرد. البته افزونه های حرفه ای علاوه بر کش، با بهینه سازی کدها و منابع، مدیریت فشرده سازی کدها و فشرده سازی GZIP و… سرعت سایت را تا حد فوق العاده ای افزایش می دهند. کش در حالت کلی شامل کش در هاست و کش مروگر می شود. افزونه کش وردپرس علاوه بر کش کردن صفحات در هاست مدیریت کش مروگر کاربر را نیز به عهده می گیرد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام