۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۲۰

مینی کامپیوترها تحول شگفت انگیز فناوری در سال 2022

تین کلاینت‌ها یکی از ساده‌ترین تجهیزات در سازمان‌ها هستند که باعث کاهش هزینه‌های سازمان‌ها و همچنین بهبود امنیت شبکه و زیرساخت می‌شوند. می‌توانید به یک سرور مرکزی متصل شوید و از دانلود بدافزار یا نصب برنامه‌هایی که تایید نشده‌اند توسط کاربران جلوگیری کنید.
مینی کامپیوترها تحول شگفت انگیز فناوری در سال 2022
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------
 

مقدمه

تین کلاینت‌ها یکی از ساده‌ترین تجهیزات در سازمان‌ها هستند که باعث کاهش هزینه‌های سازمان‌ها و همچنین بهبود امنیت شبکه و زیرساخت می‌شوند. می‌توانید به یک سرور مرکزی متصل شوید و از دانلود بدافزار یا نصب برنامه‌هایی که تایید نشده‌اند توسط کاربران جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که شبکه تنها به دو LAN و WAN تقسیم نمی‌شود، بلکه چندین روش شبکه وجود دارد که تین کلاینت یکی از این روش‌ها است.
 

تین کلاینت چیست؟


Thin Client سیستمی است که به منابع میزبانی شده روی سرور مرکزی نیاز دارد تا بتواند محاسبات را انجام دهد. تین کلاینت‌ها اغلب در محیط‌هایی که سرور یک واحد مرکزی است استفاده می‌شود. تین کلاینت از طریق نرم افزار شبکه به سرور متصل می‌شود و خدمات مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهد. تین کلاینت‌ها می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای سیستم‌های شخصی باشند زیرا ارزان هستند و همچنین می‌توانند به سرورهای مبتنی بر ابر متصل شوند.سرورهای میزبان در واقع رسانه ذخیره‌سازی اصلی و ثانویه هستند که ظرفیت بالایی دارند این رسانه‌ها بسیار قدرتمند هستند.این سرورها همچنین برای برنامه‌ها و داده‌های مهمی که کاربران استفاده می‌کنند کاربرد دارد.
تین کلاینت‌ها می‌توانند به راحتی به این سرورها متصل شده و خدماتی را به کاربران ارائه دهند. تین کلاینت‌ها منجر به موفقیت سازمان‌هایی می‌شود که می‌خواهند از زیرساخت دسکتاپ مجازی سازی برای بخش فناوری اطلاعات خود استفاده کنند.

 

نصب و راه اندازی تین کلاینت


شما می‌توانید به راحتی ایستگاه‌های کاری را برای کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند راه اندازی کنید. هزینه این ایستگاه‌ها بسیار کمتر از دسکتاپ‌های اختصاصی است. به این ترتیب سرور برنامه‌ها را اجرا می‌کند و کلاینت‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. دستورات کاربر مانند کلیک و موارد دیگر از شبکه به سرور ارسال می‌شود و سرور نتیجه را روی مانیتور به کاربر نشان می‌دهد. بنابراین این سرور است که تمام درخواست‌های کاربر را دریافت می‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد. در واقع برنامه‌ها روی سرور کار می‌کنند و فقط نتیجه به کاربر نمایش داده می‌شود.

 


 

تین کلاینت چگونه کار می‌کند؟


تین کلاینت‌ها را می‌توان به عنوان رایانه‌های کوچکی تعریف کرد که از منابع سرور مرکزی به جای میزبانی هارد دیسک محلی استفاده می‌کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، تین کلاینت‌ها مبتنی بر سرور هستند و همه برنامه‌ها و داده‌ها و همچنین فضای ذخیره سازی و محیط دسکتاپ را میزبانی می‌کنند.
بنابراین این سرور است که تین کلاینت‌ها را مدیریت می‌کند و این کار را از طریق زیرساخت دسکتاپ مجازی سازی انجام می‌دهد. تین کلاینت باید از طریق یک اتصال با کارایی بالا به سرور متصل شود تا بتواند مانند سایر دستگاه‌های اینترنتی محاسبات دقیق را انجام دهد. به این ترتیب در سخت افزار تین کلاینت چیز زیادی پردازش نمی‌شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور تین کلاینت‌های جدید، برخی از آن‌ها قابل پردازش هستند.
 

مزایای تین کلاینت‌ها برای شرکت‌ها


تین کلاینت‌ها مزایای زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی دارند که ما آن‌ها را به تفصیل بررسی می‌کنیم.
 

بهبود امنیت شبکه


اگر از تین کلاینت‌ها به جای رایانه‌های شخصی در محل کار و شرکت‌ها استفاده می‌کنید، امنیت شبکه و سیستم شما بهبود می‌یابد. مشتریان نوجوان نمی‌توانند نرم افزار را به تنهایی اجرا کنند مگر اینکه سرور اجازه دهد. اگر چندین کاربر همزمان بدافزار را از شبکه دانلود کنند، انتقال بدافزار می‌تواند توسط فایروال مسدود شود. اگر همه مکانیسم‌های امنیتی در شرکت به درستی تنظیم و پیکربندی شوند، کارمندان شرکت نمی‌توانند داده‌های شرکت را با استفاده از این بدافزار دستکاری یا تغییر دهند.
 

هزینه کمتر


همانطور که قبلا ذکر شد، تین کلاینت‌ها نسبت به رایانه‌های شخصی هزینه کمتری دارند زیرا برخی از مدل‌های آن‌ها کارت گرافیک پیشرفته یا هارد دیسک گران قیمت ندارند و تین کلاینت‌ها حافظه کمتری دارند و نسبت به رایانه های شخصی نیاز بیشتری دارند. همه اینها باعث می‌شود شرکت هزینه کمتری بپردازد.
 

قابلیت مدیریت بیشتر


تین کلاینت‌ها معمولاً از این جهت ساده هستند که همگی به یک سرور متصل می‌شوند. کارکنان فناوری اطلاعات می‌توانند وظایفی مانند به روز رسانی نرم افزار را از سرور مرکزی مدیریت کنند. همچنین می‌توانید به چندین کاربر اجازه استفاده همزمان از آن را بدهید. در نتیجه، کارمندان مجبور نیستند ایستگاه‌های کاری را به صورت جداگانه بررسی و عیب یابی کنند؛ آن‌ها می‌توانند سرور را برای عیب یابی مشکلات مدیریت کنند.
 

مقیاس پذیری


تین کلاینت‌ها مدیران را قادر می‌سازد تا به راحتی زیرساختی را با دسکتاپ مجازی سازی فراهم کنند.
 

آیا خرید تین کلاینت مقرون به صرفه است؟


از آنجایی که دستگاه فاقد هارد دیسک، درایو CD-ROM، فن و سایر قطعات متحرک است، ساخت تین کلاینت برای سازندگان نسبت به رایانه‌های شخصی یا نوت بوک‌های کوچک ارزان تر و راحت تر است و خرید آن برای شما ارزان‌تر است.

 


همانطور که قبلا ذکر شد، تین کلاینت‌ها هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی را کاهش می دهند. با قطعات متحرک کمتر و نرم افزار بسیار کمی که بر روی دستگاه اجرا می شود، مشکلات کمتری در تین کلاینت وجود دارد که نگهداری و تعمیر آن را آسان تر می‌کند. اگر تین کلاینت با مشکل مواجه شود، می‌توانید به راحتی آن را بدون از دست دادن بهره وری جایگزین کنید، زیرا کارمندان هیچ داده‌ای را در تین کلاینت خود ذخیره نمی‌کنند.
 
از آنجایی که همه چیز به صورت مرکزی از مرکز داده مدیریت، ذخیره و پشتیبان‌گیری می‌شود، تین کلاینت‌ها از مشکلات نصب، به‌روزرسانی و وصله‌سازی برنامه‌ها، تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌ها یا اسکن ویروس‌ها در رایانه‌های شخصی جلوگیری می‌کنند. استفاده از تین کلاینت برای غیرتکنسین‌ها آسان تر است زیرا کارمندان فقط می‌توانند آنچه را که برای کارشان نیاز دارند ببینند و به آن دسترسی داشته باشند.
 
مدیریت متمرکز همچنین مزایای امنیتی را ارائه می‌دهد. آن‌ها هیچ داده یا اطلاعاتی در مورد تین کلاینت ذخیره نمی کنند، بنابراین در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تین کلاینت نگران افشای اطلاعات حساس نباشید. در صنایعی مانند مراقبت‌های بهداشتی که حفظ حریم خصوصی در اولویت است، تین کلاینت‌ها می‌توانند بدون نگرانی در مورد آپلود اطلاعات حساس، به پرسنل پزشکی اجازه دسترسی به سوابق بیمار را بدهند.
 
تین کلاینت‌ها نیز نسبت به دسکتاپ‌ها و نوت بوک‌های استاندارد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. از آنجایی که آن‌ها خنک‌تر هستند، می‌توانند به کاهش نیاز به تهویه مطبوع نیز کمک کنند.
هنگام خرید تین کلاینت به چه نکاتی باید توجه کرد؟
شرکت‌ها معمولاً از تین کلاینت استفاده می‌کنند تا کارمندان را قادر به دسترسی به برنامه‌ها و عملکردهای خاص، مانند تماس‌های تلفنی یا تنظیمات خصوصی، از طریق نرم‌افزار دسکتاپ از راه دور کنند. تین کلاینت‌ها برای دفاتر راه دور نیز مناسب هستند، جایی که راه اندازی رایانه‌های شخصی میتواند دشوار و وقت گیر باشد. با این حال، با ظهور محاسبات ابری، استفاده از تین کلاینت پتانسیل رشد قابل توجهی دارد زیرا آن‌ها می توانند برنامه‌های وب را به خوبی اجرا کنند و مصرف این دستگاه در سراسر جهان افزایش یافته است.
با این حال، تین کلاینت برای همه موقعیت‌ها مناسب نیستند. تین کلاینت باید همیشه به شبکه متصل باشند. برنامه‌های گرافیکی فشرده می‌توانند به کندی کار کنند.
خبر خوب دیگر اینکه می‌توانید انتخاب دیگری هم داشته باشید و آن خرید آل این وان است و اما آل این وان به چه معناست؟
کامپیوتر آل این وان یا همه در یک کامپیوتری است که همه اجزای آن در در همان کیس مانیتور است به غیر از اجزای جانبی همچون موس و صفحه کلید.از نظر زیبای بسیار جذاب و جمع و جور است و در مقایسه با رایانه رومیزی به راحتی قابل تنظیم است.

 

تفاوت بین تین کلاینت و زیرو کلاینت چیست؟


Teen Client به عنوان یک پایانه کامپیوتر از راه دور ساخته شده است. به طور کلی، آن‌ها هارد دیسک ندارند و قطعات متحرک کمتری (پنکه و هارد دیسک) نسبت به کامپیوترهای شخصی دارند. Zero Client ها سیستم عامل محلی، هارد دیسک و قطعات متحرک را ندارند و نمی‌توانند خود را حفظ کنند. به همین دلیل، آن‌ها به یک سرور برای اجرای فعالیت‌ها نیاز دارند.
 
در مورد زیروکلاینت، آن‌ها نقش یک ترمینال را ایفا می‌کنند که به یک سرور مرکزی متصل می‌شود که برنامه‌ها و سیستم عامل ها را میزبانی می‌کند، اما در مقایسه با سایر کلاینت‌ها مزایای خاص خود را دارند.رویکرد فوق باعث می‌شود زیروکلاینت نسبت به تین کلاینت‌ها سریع‌تر عمل کرده و اجرا کند و در نتیجه بهره‌وری کاربر نهایی را افزایش ‌دهد.

نتیجه گیری
اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید و سیستمی به روز داشته باشید تنها انتخاب پیش رویتان خرید یک مینی کامپیوتر است. با توجه به مطالب فوق و نوع کاربری که دارید می توانید از بین تین کلاینت و زیروکلاینت یکی را انتخاب کنید. برای خرید تین کلاینت و یا زیروکلاینت با کانفیگ مورد نظر خود اینجا کلیک کنید
 
 
کد مطلب: 67185
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام