۱
plusresetminus
دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳

تاثیر گسترش اینترنت بر فروش کسب و کارهای کوچک در شمال غرب کشور

کافه سئو با تجربه ای چندین ساله امکان مشاوره ی رایگان برای راه اندازی وبسایت ، طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت های مختلف اینترنتی را فراهم کرده است.
تاثیر گسترش اینترنت بر فروش کسب و کارهای کوچک در شمال غرب کشور
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



گسترش دسترسی به اینترنت در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران، بازاری بزرگ در اختیار کسب و کارهای مختلف فروشگاهی و خدماتی قرار داده است تا با بهره گیری از چنین شرایطی، امکان عرضه محصولات و خدمات خود را در کل کشور داشته باشند .در این مقاله به بررسی تاثیر استفاده از سایت های اینترنتی در عرضه ی آسان تر محصولات کشاورزی و صنایع دستی مناطق شمال غرب کشور خواهیم پرداخت .

قدم اول : راه اندازی وبسایت و فروش محصولات
قدم اول در بهره مندی از مزایای گسترش اینترنت در کسب و کارها ، راه اندازی بستری مناسب برای عرضه ی محصولات و خدمات می باشد. این بستر می تواند در شکل یک وبسایت اینترنتی و یا در شکل یک پیج در صفحات مجازی طرح ریزی شود. در چنین فضایی می باشد که شرایط برای عرضه ی محصولات فراهم میشود.
در بازار های سنتی عرضه ی بازار محدود به جغرافیایی مشخص است و معدود حالت هایی وجود دارد که از شهرهای دوردست اقدام به خرده فروشی و حتی عمده فروشی صورت گیرد . اما در بستر اینترنت ، محصول شما در اختیار بیش از 80 میلیون نفر در داخل کشور و همینطور در کل دنیا قرار خواهد گرفت . افزایش تعداد بازدید و بیشتر دیده شدن محصولات شما، نه تنها در افزایش احتمال داد و ستد تاثیر گذار خواهد بود بلکه به نوعی یک برندسازی بسیار مناسبی را فراهم خواهد اورد که می تواند آینده ای روشن برای کسب و کار شما مهیا سازد.

در مناطق شمال غربی کشور ، صنایع دستی ، محصولات کشاورزی و همینطور محصولات صنعتی مختلفی تولید میشوند که امکان عرضه به بازارهای داخلی و خارجی را دارا می باشد. اگر کسب وکارها با دیدی روشن نسبت به فضای اینترنت وارد این صنعت شوند می توانند دایره ی فروش خود را گسترده کرده و بهره وری فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند .
وبسایت های فروشگاهی بستری بسیار مناسب برای عرضه ی کالا می باشد. در این وبسایت ها می توانید محصولات مختلف خود را به صورت تفکیک شده و با امکان خرید آنلاین در سایت قرار دهید . از سویی دیگر امکان معرفی هر نوع محصول و خدمات و فراهم کردن بستری برای تماس تلفنی کاربران با شما، میتواند تاثیری مستقیم در افزایش راندمان فروش غیر آنلاین شما داشته باشد.

قدم دوم : سئو و بهینه سازی وبسایت
پس از راه اندازی وبسایت ، نوبت به بهینه سازی سایت می رسد. در نتایج جستجوی گوگل که مهمترین منبع برای جستجو در کل جهان می باشد، وبسایتی به نتایج بالا خواهد رسید که بهینه سازی مناسبی در آن رخ داده باشد. این بهینه سازی شامل عملیات مختلف و فنی می باشد که وبسایت شما را برای قرار گرفتن در نتایج ابتدایی آماده خواهد کرد .
جالب است بدانید که بیش از 60 درصد کلیک ها بر روی دو نتیجه ی ابتدایی صورت می گیرد و قرار گرفتن در این رتبه ها می تواند سبب افزایش تصاعدی ورود کاربر به وبسایت شما و در نتیجه فروش در حوزه های مختلف شود.

قدم سوم : چه محصولاتی را میتوان در وبسایت ها عرضه کرد ؟
جز معدود مواردی که از نظر قانون اساسی خرید و فروش آنها ممنوع می باشد ، هیچ محدودیتی در عرضه ی محصولات و خدمات در وبسایت های اینترنتی وجود دارد. عرصه هایی که شرایط مناسبی برای ورود به آنها بخصوص در مناطق شمال غربی کشور و شهرهای آذربایجان غربی و شرقی وجود دارد به تفکیک در زیر بیان شده است:
- در عرضه ی میوه به بازار ، بخصوص میوه هایی همچون سیب و انگور در که در مناطق آذربایجان به وفور وجود دارد، امکان معرفی باغات و همینطور تشریح شرایط کشت محصولات وجود دارد . بدین ترتیب جوینده ی محصول که می تواند کارخانه جات بزرگ تولید مواد خوراکی باشند، با استفاده از موتورهای جستجوی گوگل به شکلی بسیار مناسب تر امکان دسترسی به کسب و کار شما را خواهند داشت و بدین ترتیب امکان عرضه ی محصول در تناژ های بالا نیز برای شما فراهم می شود.
- شهر تبریز را به نام شهر شیرینی های خوشطعم و سنتی می شناسند. بسیاری از این شیرینی ها امکان نگهداری در شرایط خشک را دارا بوده و از این رو می توان به راحتی و با استفاده از بسترهای موجود حمل و نقل محصولات ، به تمامی نقاط کشور آنها را ارسال کرد .
- ارتباط و خرید و فروش در چنین بستری دو طرفه می باشد. بدین معنا که امکان خرید آسان نیز برای افراد مختلف فراهم شده است .کشاورزی که در پیش تر در شهری چون ارومیه دسترسی محدودی به بذرها و کودهای کشاورزی داشته است ، امروزه می تواند با استفاده از سایت های فروشگاهی مختلف اقدام به خرید بروزترین محصولات مدنظر خود کرده و در نتیجه کیفیت محصولاتی تولیدی خود را نیز افزایش دهد.

چگونه میتواند در چنین فضایی رقابت کرد ؟
گستردگی کسب و کار های مختلف در کشور سبب می شود که امکان رقابت در حوزه های مختلف براحتی مهیا باشد. کافی است بدین منظور با یک متخصص طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت مشورت کنید تا از چند و چون کار آگاهی پیدا کرده و سپس با آگاهی از هزینه های مدنظر ، استارت راه اندازی فروشگاه خود را بزنید.
کافه سئو با تجربه ای چندین ساله امکان مشاوره ی رایگان برای راه اندازی وبسایت ، طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت های مختلف اینترنتی را فراهم کرده است. این گروه تخصصی با ارائه ی راهکارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ می تواند نقشه ی راه شروع کسب درآمد در بستر اینترنت را برای شما ترسیم کرده تا با پشتوانه ای علمی قدم در این راه پر سود بگذارید.
 
 
کد مطلب: 67170
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام