۱
plusresetminus
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۴
عکس روز ناسا

دم دنباله‌دار کریسمس!

ایتنا - دنباله‌دار لئونارد که معمولاً در آسمان‌های زیبای عصر در اواخر ماه دسامبر پس از غروب خورشید ظاهر می‌شود، دنباله‌دار کریسمسی ۲۰۲۱ نیز شناخته می‌شود.
دم دنباله‌دار کریسمس!
در این میدان دید تلسکوپی سه درجه‌ای که در زیر آسمان تاریک نامیبیا در ۲۱ دسامبر ثبت شد، دم یک دنباله‌دار دیده می‌شود. در فورانی که تنها چند روز پیش رخ داد و تنها به تازگی بود که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده شد، دنباله‌دار لئونارد (C/2021 A1) عنوان درخشان‌ترین دنباله‌دار امسال را از آن خود کرد. البته دوربین‌های دوچشمی باعث می‌شوند که پس از غروب خورشید و نزدیک به افق غربی، این دنباله‌دار پخش و پراکنده را راحت‌تر تشخیص دهیم.
 
جزئیات آشکار شده در این تصویر واضح، کمای این دنباله‌دار را با رنگی مایل به سبز نشان می‌دهد و برهم‌کنش دم یونی دنباله‌دار لئونارد با میدان‌های مغناطیسی در باد خورشیدی را به تصویر می‌کشد. دنباله‌دار لئونارد پس از گذر از نزدیکترین فاصله نسبت به زمین در روز ۱۲ دسامبر و همینطور عبور از نزدیکترین فاصله نسبت به زهره در روز ۱۸ دسامبر، به سمت حضیض می‌رود که نزدیک‌ترین فاصله آن نسبت به خورشید در روز ۳ ژانویه خواهد بود.
 
دنباله‌دار لئونارد که معمولاً در آسمان‌های زیبای عصر در اواخر ماه دسامبر پس از غروب خورشید ظاهر می‌شود، دنباله‌دار کریسمسی ۲۰۲۱ نیز شناخته می‌شود.
 
کد مطلب: 67149
برچسب ها: ناسا فضا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام