کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مذاکره فاکس‌کان و عربستان برای توسعه خودروهای برقی مبتنی بر بی‌ام‌دبلیو

سايت خبری ايتنا , 7 دی 1400 ساعت 0:31

ایتنا - فاکس‌کان به عنوان بزرگترین مونتاژکننده آیفون در جهان، در حال حاضر مهاجرت خود به سمت خودروهای برقی را آغاز کرده است؛ چرا که در ماه اکتبر از سه خودروی الکتریکی مفهومی رونمایی کرد.


شرکت فاکس‌کان (Foxconn) به شدت بر برنامه‌های تولید و توسعه خودروهای برقی‌ متمرکز است.

به گزارش ایتنا و به نقل از بلومبرگ، این شرکت در حال مذاکره با عربستان سعودی به منظور توسعه یک سرمایه‌گذاری مشترک است تا به تولید خودروهای برقی بپردازد. گفته می‌شود صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، یک نهاد جدید به نام Velocity  ایجاد خواهد کرد که سهم عمده‌ای در این سرمایه‌گذاری خواهد داشت.
 
شنیده‌ها حاکی است که فاکس‌کان، فراهم‌کننده نرم‌افزار، بخش الکترونیک و معماری الکتریکی برای خودروهای برقی جدید خواهد بود. همچنین گزارش شده است که این شرکت در به عنوان یکی از سهامدار جزئی باقی خواهد ماند.

در این گزارش اشاره شده است که ممکن است این همکاری از پلتفرم خودروهای برقی دارای مجوز ب‌ام‌و استفاده کند. گفتنی است خودروسازانی همچون بی‌ام‌دبلیو نیز مایلند برای جبران برخی از هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری هنگفتی که برای ایجاد پلتفرم‌های جدید برای برقی‌سازی متحمل می‌شوند، مجوز پلتفرم‌های خود را بفروشند. پیش از این نیز، ب‌ام‌، مجوز پلتفرم مدل X5 خود را به VinFast در کشور ویتنام داده بود.
 


شایان ذکر است که مدت‌زمانی طولانی است که عربستان سعودی در پی فرصت‌هایی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود و فاصله گرفتن از نفت بوده است. با اینکه این کشور ایجاد واحدهای خودروسازی داخلی را نیز برنامه داشته، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی این کشور در سال ۲۰۱۸ به یکی از سهامداران اصلی Lucid Motors تبدیل شد تا این خودروساز را تشویق کند یک کارخانه تولیدی در نزدیکی جده راه‌اندازی نماید.
 
همچنین پیش‌تر نیز گزارش‌ شده بود که عربستان سعودی، گروه مشاوره‌ای بوستون را برای ابداع روش‌هایی برای راه‌اندازی صنعت خودروی برقی داخلی در این کشور، استخدام کرده است.

همچنین عربستان سعودی قصد دارد یک کارخانه تولید باتری ایجاد کند. هدف از ایجاد این کارخانه، تولید ۱۵ گیگاوات ساعت در سال تا سال ۲۰۲۸ خواهد بود. پیشنهاد شده است که این کارخانه باتری‌هایی را در اختیار Lucid و سایر خودروسازانی قرار دهد که تولیدات خود را در کشور مستقر می‌کنند.


کد مطلب: 67145

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67145/مذاکره-فاکس-کان-عربستان-توسعه-خودروهای-برقی-مبتنی-بی-ام-دبلیو

ايتنا
  https://www.itna.ir