۱
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۳

معرفی ۱۵ خودروی برقی مفهومی توسط تویوتا

ایتنا - اقدام تویوتا در خصوص برقی‌سازی، رویکرد این شرکت را در کانون توجه قرار می‌دهد که عبارت است از ایجاد گستره وسیعی از پیشنهادهای باتری‌دار برای سازگاری با طیف متنوعی از سبک‌های زندگی و مناطق جغرافیایی.
معرفی ۱۵ خودروی برقی مفهومی توسط تویوتا
تویوتا قصد دارد خریداران مقاوم در برابر خودروهای برقی را با خودروهای باتری‌دار که طیف وسیعی از موارد استفاده و سبک زندگی را پوشش می‌دهند، ترغیب نماید. این خودروساز در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط آقای آکیو تویودا (مدیر عامل تویوتا) رهبری می‌شد، از استراتژی جدید برقی‌سازی خود خبر داد و آنها را به تصویر کشید: ۱۵ نمونه اولیه از خودروهای برقی جدید.

به گزارش ایتنا و به نقل از cars.com، این نمایش شامل یک خط تولید توسعه یافته برای bZ، نخستین مدل تمام‌برقی لکسوس، خودروهای اسپرت با عملکرد بالا، یک پیکاپ‌تراک، یک ون تجاری و یک خودروی شاسی بلند برای آفرود بود.
 


گفتنی است تویوتا پس از معرفی خودروی bZ4X تمام‌برقی در ماه اکتبر، در حال توسعه برند bZ (Beyond Zero) است. همچنین خودروی شاسی بلند bZ4X SUV به چشم می‌خورد که از لحاظ اندازه بین RAV4 و Venza قرار دارد و برای اروپا و ژاپن طراحی شده است. یک سدان اندازه متوسط نیز ​​برای خریدارانی که برای نخستین‌بار خودرو خریداری می‌کنند تدارک دیده شده، به علاوه یک خودروی شاسی بلند سه ردیفه مناسب برای خانواده.
 

گفته می‌شود تویوتا برای برقی‌کردن کل خط تولید لکسوس تا سال ۲۰۳۰ با RZ SUV کلید خواهد خورد که احتمالاً با bZ4X قابل مقایسه است. این خودروساز جزئیات زیادی در مورد نخستین لکسوس شاسی بلند تمام‌برقی فاش نکرد؛ اما به قابلیت تمام‌چرخ متحرک (all-wheel-drive capability) اشاره کرد.
 
تویوتا علاوه بر خودروهای جدید سری bZ و اولین شاسی بلند لکسوس تمام‌برقی، از مجموعه‌ای از خودروهای اسپرت باتری‌دار رونمایی کرده است؛ خودروهایی جمع‌وجور برای رانندگی در شهر، یک ون تجاری، یک پیکاپ و یک خودروی آفرود با نام Cruiser EV که شبیه یک لندکروز کوچکتر است.

البته هیچ مشخصاتی برای این نمونه‌های اولیه ارائه نشده است، به جز برای Lexus Sports Battery EV که خودروساز ادعا می‌کند از ارتفاع سواری اندکی برخوردار است و نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر برد دارد.
 

تویوتا می‌گوید در نهایت این مشتری خواهد بود که دیکته می‌کند کدام خودروهای برقی در چه مناطقی مورد استفاده قرار بگیرند. آقای تویودا می‌گوید: «تویوتا متعهد به ارائه طیف متنوعی از گزینه‌های کربن خنثی برای پاسخگویی به نیازها و موقعیت‌های تمام کشورهاست.
کد مطلب: 67092
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام