۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۱
عکس روز ناسا

هم‌ترازی سیاره‌ای بر فراز ایتالیا

ایتنا- ماه نیز بخشی از این هم‌ترازی است و اورانوس نیز در فاصله‌ای دورتر در انتهای آن دیده می‌شوند. ابرهایی نیز در آسمان به سمت غروب خورشید می‌پیچند و به پیش می‌روند.
هم‌ترازی سیاره‌ای بر فراز ایتالیا
تصادفی نیست که سیارات در یک ردیف قرار بگیرند. علت این امر آن است که تمام سیارات در (تقریباً) یک صفحه به نام صفحه دایره‌البروج به دور خورشید می چرخند. وقتی که از داخل همین صفحه مشاهده صورت بگیرد - همانطور که ساکنان زمین احتمالاً مشاهده می‌کنند - همه سیارات در یک نوار محصور به نظر می‌رسند.
 
با این حال، وقتی که سه تا از درخشان‌ترین سیاره‌ها تقریباً در یک جهت ظاهر شوند، امری تصادفی است. چنین تصادفی در اوایل همین ماه میلادی ثبت شد. در بالا (از راست به چپ)، سیاره‌های زهره، زحل و مشتری دیده می‌شوند که همگی با هم و در یک خط درست پس از غروب خورشید، از تپه‌های روستایی در ایتالیا به تصویر کشیده شده‌اند.
 
ماه نیز بخشی از این هم‌ترازی است و اورانوس نیز در فاصله‌ای دورتر در انتهای آن دیده می‌شوند. ابرهایی نیز در آسمان به سمت غروب خورشید می‌پیچند و به پیش می‌روند. همزمان با محو شدن دنباله‌دار لئونارد یعنی تا پایان ماه جاری میلادی، این هم‌ترازی سیاره‌ای در غیاب ماه ادامه خواهد داشت.
 
کد مطلب: 67091
برچسب ها: ناسا فضا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام