۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۳

جذب سرمایه ۱۷۵ میلیون دلاری اپلاید اینتوئیشن برای توسعه نرم‌افزار خودرو

ایتنا - این شرکت نرم‌افزاری به شرکت‌های فعال در حوزه وسایل نقلیه خودران اجازه می‌دهد برای شناسایی نقص‌های کدشان، دست به شبیه‌سازی رانندگی در خیابان‌های مجازی بزنند. جنرال موتورز، دایملر، تویوتا و فولکس واگن در زمره مشتریان این شرکت نوپا به‌شمار می‌روند.
جذب سرمایه ۱۷۵ میلیون دلاری اپلاید اینتوئیشن برای توسعه نرم‌افزار خودرو
شرکت اپلاید اینتوئیشن (Applied Intuition) در سال ۲۰۱۷ و در بدو تأسیس خود، شروع به فروش نرم‌افزاری کرد که به شرکت‌های فعال در حوزه اتومبیل‌های خودران اجازه می‌دهد رانندگی در خیابان‌های مجازی را شبیه‌سازی کنند تا نقص‌های کد خود را شناسایی نمایند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از بلومبرگ، اپلاید اینتوئیشن که برای مهندسان خودرو ابزارهای توسعه نرم‌افزاری می‌سازد، توانسته است ۱۷۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند؛ زیرا خودروسازان، نرم‌افزار بیشتر و بیشتری در خودروها جای می‌دهند.
 
گفتنی است سزار یونس و پیتر لودویگ (بنیانگذاران اپلاید اینتوئیشن) که هر دو از کهنه‌کارهای شرکت آلفابت گوگل هستند، این شرکت را در سال ۲۰۱۷ تأسیس کردند و سپس شروع به فروش نرم‌افزاری کردند که به شرکت‌های نوپا در حوزه وسایل نقلیه خودران اجازه می‌دهد برای شناسایی نقص‌های کدشان، دست به شبیه‌سازی رانندگی در خیابان‌های مجازی بزنند که البته جایگزینی ارزان‌تر و مطمئن‌تر به‌شمار می‌رود. این شرکت از آن زمان تاکنون، برای پاسخ به نیازهای نرم‌افزاری گسترده‌تر خودروسازان جهانی همچون تویوتا و جنرال‌موتورز، گسترش قابل توجهی پیدا کرده است.
 
رانندگی توسط اتومبیل‌های کامپیوتری شرکت تسلا به یک تجربه دیجیتالی تبدیل شده است. تسلا می‌تواند یک‌شبه، به‌روزرسانی‌های قابل توجهی برای خودروهای خود فراهم کند؛ قابلیتی که بیشتر، شبیه به شرکت‌هایی مثل اپل است تا شرکت‌های خودروسازی. اکنون سایر غول‌های خودروسازی نیز در حال انجام اقدامات مشابهی هستند.
 
با اینکه تعداد انگشت‌شماری از غول‌های فناوری و خودروسازی با سرمایه هنگفتی به دنبال ساخت اتومبیل‌‌های کاملاً خودران هستند، اما اپلاید اینتوئیشن به شرکت‌های خودروساز کمک می‌کند تا فناوری ساده‌تری توسعه دهند که عبارت است از ویژگی‌های کمک‌راننده در خودروهای امروزی در جاده‌ها.
 

شایان ذکر است که شرکت‌هایی مانند نیسان موتور و تسلا نیز نسخه‌هایی از فناوری کمک‌راننده عرضه کرده‌اند، به‌طوری که این فناوری به جنگ تمام‌عیار تبدیل شده است؛ زیرا خودروسازان به دنبال بهبود قیمت‌ها و مبارزه بهترین رقبا هستند.
 
آقای لودویگ (مدیر ارشد فناوری این شرکت) می‌گوید: «با رشد این شرکت، ابزارهای ما فراتر از شبیه‌سازی صنعت خودرو خواهند بود و به حوزه‌های دیگری مانند حمل‌ونقل تجاری، دفاع و معدن نیز گسترش پیدا خواهند کرد». او می‌افزاید: «از آنجا که ما در حال ساخت این ابزار هستیم، می‌توانیم سامانه‌ای بسازیم که به طور گسترده در نرم‌افزار سراسر حوزه وسایل نقلیه اعمال می‌شود».

گفتنی است پس از این دور از جذب سرمایه، ارزش اپلاید اینتوئیشن به ۳٫۶ میلیارد دلار رسید.
کد مطلب: 67081
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام