۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰

معرفی بهترین نرم افزارهای رشته معماری برای انجام پروژه های معماری

وب سایت کافه پروژه یک سایت فریلنسری است که در آن هزاران مجری متخصص رشته معماری و نرم افزارهای کاربردی آن مشغول به فعالیت می باشند.امکان ارتباط مستقیم با فریلنسر یکی از بهترین مواردی است که هر کارفرمایی خواهان آن است تا بتواند نیازهای خود را با متخصص مربوطه به اشتراک بگذارد و پروژه خود را به نتیجه مدنظر سوق دهد.
معرفی بهترین نرم افزارهای رشته معماری برای انجام پروژه های معماری
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



بهترین نرم افزارهای رشته معماری برای انجام پروژه های معماری
در این مقاله قصد داریم در رابطه با نرم افزارهای رشته مهندسی معماری و کاربرد هر یک از آنها صحبت کنیم و اینکه چه پروژه هایی را میتوان با این نرم افزارها انجام داد.در آخر شما را با مرکز انجام پروژه های معماری با نرم افزارهای مختلف نیز آشنا خواهیم نمود.

معرفی نرم افزارهای رشته معماری
طراحان و معماران با استفاده از نرم افزارهای رشته معماری، می‌توانند نما و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها را طراحی کنند. همچنین قبل از ساخته شدن ساختمان، ایده‌های خود را طراحی کرده و ببینند. بنابراین نرم افزارهای رشته معماری ابزاری ضروری برای هر معمار می‌باشند. به کمک این نرم افزارها می‌توان رنگ، جنس مواد و بافت مورد نظر مشتریان را تصویرسازی کرده و به آن‌ها نشان داد. با این کار هم طراحان و هم مشتریان تصویری واضح و بهتری از آنچه که در ذهن دارند را ببینند.
 طراحان و معماران به کمک نرم افزارهای رشته معماری می‌توانند پیشروی پروژه و روند طراحی نظم بدهند و همچنین تقسیم وظایف گروه طراحی و زمانبندی پروژه را راحت‌تر کنند. از جمله نرم افزارهای رشته معماری می‌توان به نرم افزار رویت، نرم افزار کتیا، نرم افزار ایتبس و نرم افزار 3dmax اشاره کرد که در این متن به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

نرم افزارهای رشته معماری: نرم افزار رویت و پروژه های قابل انجام با رویت
نرم افزار رویت یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین نرم افزارهای رشته معماری در ایران و اروپا می‌باشد که تسلط به این نرم افزار کمک بزرگی به طراحان و معماران می‌کند. این نرم افزار توسط شرکت اتودسک ساخته شده است که بر پایه مدلسازی اطلاعات ساختمان می‌باشد. طراحان و معماران می‌توانند نقشه های سه بعدی و دو بعدی خود را در این نرم افزار انجام دهند. در این نرم افزار می‌توان تنها نقشه طرح خود را ترسیم کرد، سپس خود نرم افزار مقاطع، احجام، پرسپکتیو و نماها را برای شما ترسیم می‌کند. این کار سرعت انجام پروژه رویت (Revit) را بهبود می‌بخشد.
امروزه خیلی از شرکت‌های مهم دنیا از این نرم افزار استفاده می‌کنند. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید منابع مالی و زمان را مدیریت کنید به همین دلیل جز بهترین نرم افزارهای رشته معماری می‌باشد. نرم افزار رویت دارای سه نسخه معماری، تاسیسات و عمران می‌باشد که مزایا و کاربردهای فراوانی دارد، در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
    - قابلیت مدلسازی هوشمند به صورت دو بعدی و سه بعدی
    - تبدیل کردن نقشه‌ها از فاز 1 به فاز 2 در کمترین زمان
    - محاسبه متره ساختمان
    - قابلیت طراحی احجام و تبدیل کردن آن‌ها با نقشه‌های اجرایی
    - ارتباط نقشه‌های معماری با دیگر نقشه‌های تاسیسات و سازه به صورت همزمان
    - ساده بودن و سرعت بالای یادگیری آن
    - قابلیت انجام مطالعات اقلیمی از نظر نور و سایه در ساختمان‌ها
    - ارتباط با نرم افزارهای دیگر از جمله اتوکد و تری دی مکس
    - آنالیز انرژی ساختمان



نرم افزارهای رشته معماری: نرم افزار کتیا و پروژه های قابل انجام با کتیا
 

یکی دیگر از نرم افزارهای رشته معماری، نرم افزار کتیا می‌باشد که در دنیا بسیار محبوب است و در صنایع مختلفی مانند هوا فضا، عمران، لوازم خانگی، مانیک دریایی و خودروسازی مورد استفاده قرار میگیرد. این نرم افزار ابتدا توسط یک شرکت فرانسه‌ای در اوایل دهه 1980، برای ساخت جت های جنگنده ساخته شد. هدف سازندگان و طراحان این نرم افزار پوشش قرار دادن فعالیت‌های مهندسی می‌باشد، به نحوی که در اکثر پروژه‌های بزرگ صنعتی دنیا نام این نرم افزار دیده می‌شود.
شرکت بوئینگ در سال 1984 از این نرم افزار برای طراحی سه بعدی استفاده کرد. همچنین شرکت کشتی سازی بزرگ جنرال دینامیک در سال 1990 برای طراحی سه بعدی زیردریایی ویرجینیا در آمریکا از این نرم افزار استفاده نمود. و بعد از آن شرکت های بزرگی مانند فورد، نیسان، زیمنس، ایرباس و آئودی در سطح گسترده‌ای از این نرم افزار استفاده کردند.
    - طراحی فرآیند ماشینکاری و تولید دستگاه‌های تراشکاری برای ساخت قطعه
    - شبیه سازی به وسیله نرم افزار کتیا
    - مدلسازی و طراحی قطعات و سطوح پیچیده در کتیا
    - تحلیل و طراحی مکانیزم‌ها، تجهیزات و سیستم‌های هیدرولیکی و الکتریکی
    - طراحی و مدلسازی قالب و انواع مدل ورق کاری
    - قابلیت طراحی لوله کشی
    - مدیریت پروژه‌ها

بسیاری از دانشجویان و شرکت های تجاری پروژه کتیا را بعنوان یکی از پرکاربردترین پروژه ها در رشته مهندسی معماری میدانند.

نرم افزارهای رشته معماری: نرم افزار ایتبس و پروژه های قابل انجام با ایتبس
 

یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین نرم افزارهای رشته معماری و خصوصا عمران و سازه، نرم افزار ایتبس است. نرم افزار ایتبس نرم افزاری مخصوص برای طراحی و تحلیل سازه ساختمان است. برای نرم افزار ایتبس تمامالمان‌های یک ساختمان تعریف شده است. پردازنده‌های طراحی این برنامه بسیار کامل هستند و در این نرم افزار می‌توان تمام المان‌های ساختمان را طراحی کرد. این نرم افزار پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین مدل‌های ساختمانی را با جزئیات آن‌ها مدیریت می‌کند. نرم افزار ایتبس قابلیت و کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
    - طراحی و مدلسازی قاب‌های بتنی
    - طراحی و مدلسازی قاب‌های فولادی
    - طراحی و مدلسازی تیر های مرکب
    - طراحی و مدلسازی دیوار‌های برشی
    - محاسبه خودکار جرم و همچنین مرکز جرم
    - مدلسازی و طراحی رامپ‌ها و المان‌های پوسته‌ای
    - انتقال بارهای ثقلی
    - تحلیل خطی و غیرخطی
    - توزیع و تولید بارهای جانبی بین طبقات
    - محاسبه بار باد
    - محاسبه نیروی زلزله


نرم افزارهای رشته معماری: نرم افزار 3dmax و پروژه های قابل انجام با 3dmax
3dmax یکی دیگر از نرم افزارهای رشته معماری می‌باشد که توسط شرکت اتودسک ساخته شده است. گری یوست سازنده این نرم افزار می‌باشد که در اوایل دهه 90 آن را منتشر کرد. اتودسک تری دی استودیو نام اولیه این نرم افزار بود که به مرور زمان نام آن به 3dmax تغییر کرد. از این نرم افزار در حوزه‌های مهندسی، معماری و صنعت ساخت و ساز استفاده می‌کنند. 3dmax نرم افزاری حرفه‌ای است که برای مدلسازی، طراحی بازی، ساختن انیمیشن و همچنین در صنایع مختلف دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. با استفاده از ابزارهای این نرم افزار و خلاقیت خود می‌توان هر طرح سه بعدی را مدلسازی کرد. نرم افزار 3dmax قابلیت و کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
    - در صنعت بازی های کامپیوتری جهت طراحی اشیای سه بعدی و کاراکترها
    - ایجاد طراحی‌های گرافیکی و ویدیوهای تبلیغاتی
    - طراحی و ساخت انیمیشن
    - طراحی دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان در معماری
    - مدلسازی و رندرینگ
    - طراحی جلوه‌های ویژه سینمایی
    - ایجاد طرح‌ شرکت‌های مهندسی، پزشکی، تولیدی 

بسیاری از شرکت ها و موسسات برای سفارش پروژه 3d max خود به شرکت های خارجی مراجعه می کنند.درحالی که در داخل کشور بهترین مراکز انجام پروژه با نرم افزار تری دی مکس وجود دارد که در ادامه یکی از بزرگترین این مراکز را معرفی خواهیم نمود.


سایت کافه پروژه :
وب سایت کافه پروژه یک سایت فریلنسری است که در آن هزاران مجری متخصص رشته معماری و نرم افزارهای کاربردی آن مشغول به فعالیت می باشند.امکان ارتباط مستقیم با فریلنسر یکی از بهترین مواردی است که هر کارفرمایی خواهان آن است تا بتواند نیازهای خود را با متخصص مربوطه به اشتراک بگذارد و پروژه خود را به نتیجه مدنظر سوق دهد.کافه پروژه به دلیل مناقصه ای بودن قیمت دهی در آن قطعا از هر جای دیگری ارزان تر پروژه شما را به نتیجه خواهد رساند.کافه پروژه را در گوگل جستجو نمایید و بعداز ثبت نام پروژه خود را ثبت کنید و منتظر دریافت پیشنهادات مجریان آن باشید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09129540122 تماس حاصل نمایید.
 
 
کد مطلب: 67078
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام