۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۲

آمازون مسئول تولید ۳۰۰ هزار تن زباله پلاستیکی

ایتنا - ​​​​​​​یک گروه دیده بان محیط زیستی اعلام کرد شرکت آمازون حدود ۳۰۰ هزار تن زباله پلاستیکی در سال ۲۰۲۰ تولید کرد.
آمازون مسئول تولید ۳۰۰ هزار تن زباله پلاستیکی

سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی Oceana در گزارشی اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ که شهروندان آمریکایی بیشتری در شرایط پاندمی کووید ۱۹ و قرنطینه، به خرید از آمازون پرداختند، این شرکت متعاقبا زباله پلاستیکی بیشتری تولید کرد که به ۵۹۹ میلیون پوند معادل حدود ۳۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق برآورد Oceana که در امر حفاظت از اقیانوس‌ها و احیای آنها فعالیت دارد، از ۶۰۰ میلیون پوند زباله پلاستیکی، حداکثر ۲۳.۵ میلیون پوند وارد اقیانوس‌های جهان شد. این رقم معادل ریختن بار پلاستیک یک خودروی ون به اقیانوس در هر ۶۷ دقیقه است.

آمازون در بیانیه‌ای به وب سایت بیزنس اینسایدر، این گزارش را رد و اعلام کرد محاسبات این گروه نقص جدی دارد و استفاده آمازون از پلاستیک را بیش از ۳۰۰ درصد بیشتر برآورد کرده و از فرضیه‌های قدیمی درباره منابع زباله‌های پلاستیکی که وارد اقیانوس‌ها می‌شوند، استفاده کرده است.

طبق "شاخص تولیدکنندگان زباله پلاستیکی"، عمده زباله‌ای که وارد اقیانوس‌ها می‌شوند، از حدود ۲۰ شرکت می‌آیند که شامل آمازون نیست. در واقع شرکت‌های پتروشیمی مانند اکسون موبیل، داو کمیکال و سینوپک عامل این زباله‌ها هستند.

بر اساس این شاخص، فقط این سه شرکت عامل ۲۰ درصد از تولید زباله‌های پلاستیکی یک بار مصرف هستند.

"شاخص تولیدکنندگان زباله پلاستیکی" به جای این که به شرکت‌هایی مانند آمازون که از پلاستیک برای بسته‌بندی استفاده می‌کند، متمرکز شود، به شرکت‌هایی که پلیمرهای مورد استفاده برای تولید پلاستیک‌های یکبار مصرف را تولید می‌کنند به عنوان منبع پلاستیک‌های یکبار مصرف جهان اشاره می‌کند.

بعلاوه سهم آمازون در زباله‌های پلاستیکی که سر از اقیانوس درمی آورند، تنها بخش کوچکی از این زباله‌ها را تشکیل می‌دهد. حدود ۱۷.۶ میلیارد پوند زباله پلاستیکی جدید هر سال وارد اقیانوس‌های جهان می‌شوند  در حالی که سهم آمازون ۲۳.۵ میلیون پوند است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، فرض "شاخص تولیدکنندگان زباله پلاستیکی" بر این است که اگر شرکت‌های پتروشیمی پلاستیک کمتری تولید کنند، شرکت‌هایی مانند آمازون مجبور می‌شوند به جای پلاستیک یکبار مصرف، از مواد دیگری برای بسته بندی استفاده کنند.
کد مطلب: 67069
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام