۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱

از گوشی شما جاسوسی می‌شود؟

ایتنا - ​​​​​​​در صورتی که دوربین و میکروفون آیفون شما در پس‌زمینه در حال اجرا باشد، چراغ‌های نشانگر می‌توانند به شما اطلاع دهند.
از گوشی شما جاسوسی می‌شود؟


احتمالا شما هم این ترس و نگرانی را دارید که گوشی‌ هوشمندتان تحت نظر باشد. احتمالا آیفون شما بدون ریسک‌های امنیتی نیست و شما قطعا باید تنظیمات گوشی خود و مجوزهایی که به اپلیکیشن‌ها می‌دهید را به‌صورت ایمن بررسی کنید. اما یکی از ویژگی‌های سودمند که شرکت اپل در گوشی‌ها در نظر گرفته، یک هشدار بصری است برای زمانی که صفحه گوشی شما در حال ضبط شدن باشد و وب‌سایت لایف‌هکر به نحوه استفاده از این ویژگی پرداخته است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دو چراغ نشانگر در نوار وضعیت در گوشه سمت راست بالای صفحه آیفون وجود دارد که به شما نشان می‌دهد یک یا هر دو عملکرد ضبط شما در حال استفاده است. هنگامی که میکروفون دستگاه شما فعال است، یک نقطه زرد یا نارنجی ظاهر می‌شود و هنگامی که به دوربین شما (یا دوربین به اضافه میکروفون) دسترسی داشته باشند، یک نقطه سبز خواهید دید.
 
معمولاً هنگام استفاده از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی که به شما امکان ضبط و ارسال ویدیوها را می‌دهند - برای مثال اینستاگرام، اسنپ چت، و تیک‌تاک- این چراغ‌های نشانگر را می‌بینید، اما سایر برنامه‌هایی که درخواست دسترسی به دوربین گوشی شما را داده‌اند نیز این نقطه‌ها را فعال می‌کنند. اگر نمی‌خواهید برنامه‌های خاصی به دوربین یا میکروفون شما دسترسی داشته باشند، می‌توانید آنها را در تنظیمات آیفون خود غیرفعال کنید. البته این کار، برخی از عملکردها را در برنامه‌ها و گوشی‌تان محدود می‌کند.

برای این کار، تنظیمات را باز کنید و روی Privacy > Microphone ضربه بزنید. با این کار لیستی از تمام برنامه‌هایی که درخواست دسترسی به میکروفون شما را داشته‌اند، به شما ارائه می‌شود و می‌توانید هر کدام را که می‌خواهید، غیرفعال کنید. برای قطع دسترسی به دوربین، هم به تنظیمات > حریم خصوصی > دوربین بروید و برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید از دوربینتان استفاده کنند، خاموش کنید.
 

همچنین اگر به تنظیمات و به فهرست برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید بروید و روی برنامه‌ای که می‌خواهید ویرایش کنید، ضربه بزنید، می‌توانید سایر تنظیمات حریم خصوصی برنامه‌ها مانند خدمات موقعیت مکانی و دسترسی به کتابخانه عکس را هم‌زمان تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که برخی از برنامه‌های اپل، مانند یادداشت‌های صوتی و دوربین، ممکن است میکروفون یا دوربین و چراغ نشانگر مربوطه را نیز فعال کنند اما در تنظیمات حریم خصوصی شما نشان داده نشوند. بنابراین، اگر همه برنامه‌های فهرست‌شده را از عملکردهای ضبط خود جدا کرده‌اید و همچنان یک نقطه نارنجی یا سبز می‌بینید، ممکن است دلیل دیگری غیر از اینکه کسی از شما جاسوسی می‌کند وجود داشته باشد.
کد مطلب: 67017
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام