۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۰

قابلیت‌های حفاظت از نوجوانان در اینستاگرام افزایش پیدا می‌کند

ایتنا- اینستاگرام به تازگی قابلیت‌های جدیدی را برای نرم‌افزار خود عرضه کرده است که به موجب آنها امنیت نوجوانان در هنگام استفاده از این شبکه اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.
قابلیت‌های حفاظت از نوجوانان در اینستاگرام افزایش پیدا می‌کند
اینستاگرام به تازگی قابلیت‌های جدیدی را برای نرم‌افزار خود عرضه کرده است که به موجب آنها امنیت نوجوانان در هنگام استفاده از این شبکه اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، اینستاگران به تازگی شماری از قابلیت‌های آزمایشی و جدید را برای کاربران خود عرضه کرده است که هدف از ارائه آنها امن‌تر کردن محیط این شبکه اجتماعی برای نوجوانان تعریف شده است. یکی از این ویژگی‌ها "Take a Break" نام دارد که از امروز برای کاربران آمریکایی، انگلیسی و کانادایی این شبکه اجتماعی در دسترس است.
 
طرز کار قابلیت "Take a Break" به این صورت است که زمانی که کاربری برای مدتی طولانی از اینستاگرام استفاده می‌کند، این نرم‌افزار از او می‌خواهد که به خود استراحت بدهد و برای آینده هشدارهای یاداوری مورد نیازش را تنظیم کند. این شبکه اجتماعی به خصوص از نوجوان‌ها درخواست می‌کند که برای اطمینان از آگاهی از این قابلیت هشدارهای یاد شده را تنظیم کنند.
 
علاوه بر این اینستاگرام در ماه مارس ابزارهایی را برای والدین راه‌اندازی می‌کند که با استفاده از آن می‌توانند میزان زمانی که کودکانشان در این نرم‌افزار صرف کرده اند را مشاهده کرده و در صورت تمایل محدودیت‌های زمانی ویژه‌ای برای گشت و گذار در این شبکه اجتماعی تعیین کنند.
 
 
 
علاوه بر این نوجوانان این انتخاب را خواهند داشت که در صورت گزارش شخص یا حساب کاربری به اینستاگرام، والدین خود را در جریان بگذارند. علاوه بر این آنها از این طریق می‌توانند به والدین خود سیگنال بدهند که ذهنشان به موضوعی مشغول شده است و میبایست در رابطه با این موضوع با آنها صحبت کنند.
 
قابلیت دیگر مربوط به زمانی است که نوجوانان می‌خواهند فعالیت گذشته خود را در این شبکه اجتماعی حذف کنند. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند تصاویر و ویدیوهایی که در گذشته‌های دور پست کرده اند را به صورت یکجا حذف کنند. همچنین این امکان در رابطه با کامنت‌ها و لایک هایی که انجام داده اند نیز فراهم است. این قابلیت از ماه ژانویه برای تمامی کاربران در دسترس خواهد بود.
 
قابلیت دیگر نیز در راستای سیاست‌های جدیدی است که اینستاگرام در اوایل سال میلادی جاری اتخاذ کرد و بزرگسالان را از ارسال پیام خصوصی به نوجوانانی که آنها را فالو نمی‌کنند منع کرد. در این راستا از ابتدای سال آینده امکان تک و منشن کردن نوجوان توسط بزرگسالانی که آنها را فالو نمی‌کنند برداشته خواهد شد.
 
در نهایت این شبکه اجتماعی در تلاش است تا احتمال تماشای محتوای حساس توسط نوجوانان را تا حد ممکن کاهش بدهد. همچنین در پی آن است که در صورت امکان پس از گذشت مدتی مشخص از اسکرول کردن یک محتوا توسط کاربران، به آنها حتوای جدیدی عرضه کند.
 
کد مطلب: 67008
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام