کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دسترسی به تمامی سرویس‌ها و بسته‌های اینترنت موبایل با شماره‌گیری "ستاره 100 مربع"

17 آذر 1400 ساعت 14:59

این کدها به طور مستقیم به سرورهای اپراتورهای تلفن همراه ارسال می شوند و سپس این سرورها خدمات اپراتور خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. کاربر سرویس موردنظر خود را انتخاب می کند و از مسیری تعیین شده آن سرویس را خریداری می کند.


 
کد دستوری یا USSD  ( مخفف عبارت Unstructured Supplementary Service Data ) نوعی مبادله پیام بین یک گوشی همراه  و یک نرم افزاراست که در بستر ارتباطات همراه عمل می‌کند.

این کدها به طور مستقیم به سرورهای اپراتورهای تلفن همراه ارسال می شوند و سپس این سرورها خدمات اپراتور خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. کاربر سرویس موردنظر خود را انتخاب می کند و از مسیری تعیین شده آن سرویس را خریداری می کند.
 
کدهای دستوری درواقع با شماره تلفن تفاوت دارند و اعدادی هستند که مابین علامت های # و * (مربع و ستاره) استفاده می‌شوند تا درخواست کاربر را به اپراتور متبوع وی بفرستند. به عنوان مثال احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که برای انجام کارهایی مثل خرید بسته اینترنتی، افزایش اعتبار سیم کارت، انتقال شارژ، استعلام باقیمانده شارژ و… نیاز به کدهای دستوری داشته باشید.
 
کدهای دستوری همراه اول
همراه اول علاوه بر سایت و اپلیکیشن، تمامی خدمات و سرویس های خود را از طریق کدهای دستوری ارائه می کند که آنها را تحت عنوان USDD می شناسیم.
برای دسترسی به سرویس‌ها و خدمات ارائه شده توسط اپراتور همراه اول می توانید به سایت همراه اول مراجعه کنید و یا با نصب برنامه «همراه من» روی گوشی خود که اپلیکیشن مخصوص سیم کارت همراه اول است، از خدمات این اپراتور بهره‌مند شوید.
اما ساده‌ترین روش برای انجام عملیات مختلف، استفاده از کدهای دستوری ارائه شده توسط همراه اول است. این کدهای دستوری USSD) ) به صورت کاملا رایگان در اختیار مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی همراه اول قرار گرفته است.
از این لیست کد می توانید برای انواع فعالیت ها مثل خرید بسته اینترنتی، استعلام شارژ و… کمک بگیرید.

همراه‌اول برگرفته از تجربه مشترکان و ایجاد سهولت در دسترسی آنها، روان‌ترین فرآیند کدهای دستوری را طراحی کرده که ذیل چهار دسته 1، 10، 100 و 1000 تعریف می‌شوند.

درخت 100 که قطعا برای تمامی مشترکان همراه اول نام آشناست، درگاه جامع «خدمات اینترنت همراه اول» است. تمامی مشترکان همراه اول با شماره گیری کددستوری *100# یا همان «ستاره 100 مربع» می‌توانند به راحتی به تمامی سرویس و بسته‌های اینترنت اپراتور اول تلفن همراه دسترسی داشته باشند.

با شماره‌گیری کد دستوری *100# به سرویس‌هایی نظیر حساب، کد فعالسازی اینترنت، کد اینترنت سی روزه، بسته اینترنت بلند مدت/دوماهه/ سه ماهه/ شش ماهه و ...، و کد اینترنت رایگان همراه اول دسترسی خواهید داشت.
البته لازم به ذکر است که با انتخاب هر گزینه با زیرمنوها و جزئیاتی مواجه می‌شوید و می‌توانید به تمامی خدمات یا بسته‌های اینترنت دسترسی پیدا کرده و یا سرویس مورد نظر خود را به سادگی انتخاب کنید.

اگر از کاربران اینترنت همراه اول هستید و پیش‌تر، از طریق این کددستوری (درخت *100#  ) و درگاه جامع خدمات اینترنت، سرویسی دریافت نکرده‌اید، کافیست بدون هیچ هزینه‌ای *100# را شماره‌گیری کنید و خدمات مورد نیاز را به سادگی از این طریق دریافت کنید.
 


کد مطلب: 67003

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67003/دسترسی-تمامی-سرویس-ها-بسته-های-اینترنت-موبایل-شماره-گیری-ستاره-100-مربع

ايتنا
  https://www.itna.ir