۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۴

بیشتر ماموریت‌های انسانی ناسا از این پس با اسپیس اکس انجام خواهد شد

ایتنا- ناسا تصمیم گرفته است که اسپیس اکس را به عنوان گزینه پشتیبان برای انجام سفرهای فضایی سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی انتخاب کند.
بیشتر ماموریت‌های انسانی ناسا از این پس با اسپیس اکس انجام خواهد شد
ناسا تصمیم گرفته است که اسپیس اکس را به عنوان گزینه پشتیبان برای انجام سفرهای فضایی سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی انتخاب کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، تاخیر چندباره بوئینگ در ارائه فضاپیماهای استارلاینر موجب شد که ناسا به نوعی از این کمپانی نومید شود. گزارش‌های به دست آمده از SpaceNews خبر از آن دارد که ناسا قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به منظور انجام بدون وقفه مسافرت‌های فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی سفارش انجام سه ماموریت سرنشین دار را به اسپیس اکس بدهد.
 
سیستم Crew Dragon این کمپانی تنها سیستمی است که پیش نیازهای امنیتی و شراکتی ناسا را در بازه زمانی ارائه شده براورده می‌کند. به بیان دیگر، ناسا نمی خواهد برای انجام سفرهای فضایی خود در بازه‌های زمانی مشخص معطل بوئینگ باشد و برای این کمپانی جایگزین مناسبی پیدا کرده است.  
 
 
 
جالب است بدانید که بوئینگ پیش از این دومین تست مداری خود را به منظور بررسی مشکل دریچه جداسازی اکسید کننده در استارلاینر به تعویق انداخته بود و ناسا نیز خوشنود بود که این کمپانی امنیت را فدای رسیدن به بازه زمانی تعیین شده نکرده است. با این حال این مشکل ناسا را تحت فشار زیادی قرار داد و برای حفظ ارتباط آمریکا با ایستگاه فضایی بین المللی انجام ماموریت‌های انسانی ضروری به نظر می‌رسید.
 
البته نکته اینجاست که این تصمیم ناسا ساخت کپسول استارلاینر را با مشکل روبرو نمی کند.  ناسا هنوز هم به منظور اطمینان خاطر از انجام به موفق ماموریت‌های برنامه ریزی شده به Crew Dragon و استارلاینر نیاز دارد و پس از آماده شدن هر دو تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.
 
در هر صورت اتخاذ این تصمیم از سوی ناسا برای بوئینگ به عنوان یک زنگ خطر بزرگ تلقی می‌شود. استارلاینرر در برنامه‌های تجاری بوئینگ برای سفر به فضا نقش مهمی ایفا می‌کند و به صورت غیر رسمی تایید کننده این نکته است که با استفاده از تجربه می‌توان به کمپانی‌های جدید این عرضه از قبیل اسپیس اکس غلبه کرد.
 
انتخاب Crew Dragon به عنوان گزینه پشتیبان توسط ناسا نشان دهنده از دست رفتن اعتماد این سازمان به کهنه سرباز این میدان یعنی بوئینگ است و این کمپانی امیدوار است که شرایط به وجود آمده موقتی باشد و بتواند به زودی جایگاه پیشین خود را از رقبا پس بگیرد.
کد مطلب: 66998
برچسب ها: ناسا فضا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام