کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مایکروسافت تغییر مرورگر پیش‌فرض در ویندوز 11 را آسان‌تر کرد

20 آذر 1400 ساعت 13:08

ایتنا- کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفته است که تنظیماتی که انتخاب مرورگر پیش فرض را برای کاربران سخت کرده بود را تغییر بدهد.


کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفته است که تنظیماتی که انتخاب مرورگر پیش‌فرض را برای کاربران سخت کرده بود را تغییر بدهد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد تا تغییراتی که در ویندوز 11 به منظور سخت‌تر شدن تغییر مرورگر پیش فرض اعمال شده بود را حذف کند. ساخت اینستایدر ویندوز 11 هم اکنون به کاربران اجازه می‌دهد که به راحتی و تنها با یک کلیک بین مرورگر اج، کروم یا فایر فاکس جا به جا شوند.
 
این تغییر تنها روی لینک‌های داخلی خارج از یک مرورگر قابل اعمال شدن است. در حال حاضر وقتی کاربران روی چنین لینکی کلیک می‌کنند، باکسی برایشان باز می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند مرورگر خود را تغییر بدهند و همچنین می‌توانند با کلیک روی گزینه "always use this app" مرورگر پیش‌فرض خود را در این باکس انتخاب کنند.
 

 
 
با این حال نکته‌ای که در این تغییر کمی آزار دهنده به نظر می‌رسد آن است که شما مجبور هستید برای انواع مختلف فایل‌های وب از قبیل HTM، HTML، HTTP و HTTPS مرورگر پیش‌فرض انتخاب کنید. بدین ترتیب هر دفعه که لینکی را باز می‌کنید همان باکس برای تایید ترجیحات استفاده شما از مرورگری که از پیش تعیین کرده‌اید، برایتان نمایش داده می‌شود.
 
رافائل ریورا به عنوان توسعه دهنده نرم‌افزار EarTrumpet در این رابطه توضیح داده است که در این ساخت می‌توانید مرورگر پیش فرض خود را تنها با یک کلیک انتخاب کنید. آرون وودمن نیز در این رابطه توضیح داده است که در ویندوز 11 پیش‌نمایش اینستایدر ساخت 22509 که در اخیرا برای اعضای کانال توسعه دهندگان عرضه شد امکان انتخاب مرورگر پیش‌فرض برای نرم افزارهایی که برای HTTP:، HTTPS:، .HTM و .HTML ثبت نام کرده بودند، قرار داده شد.
 
گفتنی است شرکت مایکروسافت پس از مدت کوتاهی از زمان عرضه ویندوز 11 اعلام کرد که تغییرات اعمال شده در این سیستم عامل امکان کنترل زیادی را به مخاطب ارائه کرده است. این تغییرات البته شکایت مرورگرهایی از قبیل بریو، اپرا، فایرفاکس و کروم را برانگخیت. سخنگوی بریو در این رابطه اظهار داشت که: «ما این رویکرد ویندوز 11 را محکوم می‌کنیم زیرا انتخاب مرورگر پیش‌فرض برای افراد و حرم خصوصی آنها پیامدهای زیادی دارد. دست کاربران برای انتخاب باید باز باشد.
 


کد مطلب: 66996

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66996/مایکروسافت-تغییر-مرورگر-پیش-فرض-ویندوز-11-آسان-تر

ايتنا
  https://www.itna.ir