کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رپرتاژ آگهی

ارائه نرم افزار های جامع مدیریت منابع سازمانی (erp) توسط شرکت داده پردازی نیلرام

17 آذر 1400 ساعت 13:20

در سال‌های اخیر با توجه به رشد صنعت فناوری اطلاعات و همچنین پیچیده‌تر شدن فرایندهای کسب ‌و کار در کشور، بهره‌گیری از نرم‌افزارهایی یکپارچه که به تسهیل این پیچیدگی‌ها می‌پردازند و آن را تسریع می‌کنند، بیش از پیش رونق یافته است.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



جهان امروز با سرعتی باور نکردنی به سمت دیجیتالی شدن امور پیش می رود.  سیستم های اینترنتی بر همه دنیای اطراف ما مسلط شده و بدین واسطه  سرعت و روند انجام کارها  را تسهیل نموده، لذا همه شرکت ها در تمام حوزه ها و حتی افراد عادی ناچار هستند تا خود را با این سیستم هماهنگ کنند و از نسخه های به روز سیستم های دیجیتالی استفاده کنند در غیر این صورت از دنیای رقابت کنار گذاشته خواهند شد.
شرکت نیلرام در جهت این امر کوشیده که در شاخه های صنایع بازرگانی ،سازمان های صنعتی،خدماتی ،پروژه محور و ....بدنبال تدوین نرم افزار های تحت وب،استقرار نرم افزار های مدیریت منابع سازمانی erp، برنامه سازی و کلیه خدمات نرم افزاری پیشرو باشد و همواره برترین ارائه دهنده و اجرا کننده نرم افزارهای طرح ریزی منابع سازمانی erp و بازبینی روش های تخصصی در حوزه سیستمها و روشهای رویکردی سیستمی و علمی به فرایند تدوین نرم افزار داشته باشد و ارائه دهنده برترین و بروزترین خدمات در جهت اجرای نیازمندیهای مشتری بوده است.

در رابطه با برنامه ریزی منابع سازمانی-ERP ،اولین سوالی که در ذهن خوانندگان پیش رو قرار میگیرد این است که نرم افزار erp چیست؟
برای پاسخ به این سوال باید به نکاتی اشاره کنیم که می تواند در شفاف سازی زوایای این امر موثر باشد.
در سال‌های اخیر با توجه به رشد صنعت فناوری اطلاعات و همچنین پیچیده‌تر شدن فرایندهای کسب ‌و کار در کشور، بهره‌گیری از نرم‌افزارهایی یکپارچه که به تسهیل این پیچیدگی‌ها می‌پردازند و آن را تسریع می‌کنند، بیش از پیش رونق یافته است.
در همین راستا راهکار نرم افزارERP به عنوان یک ابزار جدی در حوزه مدیریت سیستم‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
اما با وجود رشد راهکارهای یکپارچه سیستمی، مفهومی اشتباه از ERP در ذهن بسیاری از افراد جای گرفته است. بسیاری از شرکت هایی که امروزه بعنوان ارائه دهندگان راهکارهای ERP می باشند نرم‌افزارهایی را به بازار عرضه داشته‌اند که دارای حداقل ویژگی های مرتبط با این تفکر نیست بلکه سیستم‌های جامع اطلاعات مدیریتی اما غیریکپارچه‌ای است که تا حدودی نیاز مشتریان را از طریق مکانیزه کردن فعالیت ها مرتفع می‌سازد. بنابراین نرم افزار ERP را به شکل بسته‌های نرم‌افزاری معرفی می کنند و سبب ایجاد فرهنگ اشتباهی در بازار خواهند شد.
 
تاریخچه هوش تجاری
واژه هوش تجاری اولین بار در سال 1958 در یکی از مقالات مجله شرکت IBM تحت عنوان A Business Intelligence System  توسط هانز پیتر لهان محقق این شرکت استفاده شد. وی سیستم های هوش تجاری که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند را پیش بینی کرده بود. تعریف اصلی هوش تجاری توسط وی به شرح ذیل است:او کسب و کار را چنین تعریف کرد: ((مجموعه ای از فعالیتها که برای هر منظوری چون علم، فن آوری، تجارت، صنعت، حقوق، دولت، صنایع دفاع و غیره صورت می پذیرند. امکان ارتباطاتی که به هدایت و جهت گیری کسب و کار خدمت رسانی می کند می تواند سیستم هوش تجاری باشد.))

 
 
کاربرد هوش تجاری
هوش تجاری کاربرد های متنوعی دارد. از مهم ترین کاربرد های آن می‌توان به استفاده از آن در سازمان های تجاری برای حمایت از تصمیمات تجاری از جمله تصمیمات استراتژیک ( که به آن تصمیمات راهبردی نیز می گویند) و تصمیمات عملیاتی اشاره کرد.
تصمیمات استراتژیک در واقع شامل همان تصمیماتی است که به اولویت ها، نقاط ضعف و قدرت نسبت به رقبا و اهداف و به صورت کلی تر تعیین جهات حرکت شرکت و یا سازمان می پردازد.
در مورد تصمیمات عملیاتی نیز می توان گفت آن دسته از تصمیماتی هستند که با توجه به موقعیت های مختلف قیمت گذاری محصولات و خدمات را طی آن انجام می دهند.
علاوه بر آن هوش تجاری کاربرد واضحی نیز در قسمت بازاریابی دارد که تاثیر مثبت و مفید آن به وضوح قابل مشاهده می باشد.
کاربرد آن در بازاریابی به این صورت انجام می گیرد که شرکت ها و سازمان ها با دسترسی به اطلاعات و داده های که در اختیار دارند، به تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری و هزینه و سایر موارد حائز اهمیت می پردازند.
شاید یه ظاهر کار بی فایده ای بیاید ولی در نهایت نتیجه ی آن بسیار مثبت و مفید واقع خواهد شد و صنعت و کسب و کار شما دچار تحول بزرگی می شود.
 
خدمات شبکه چیست؟
یک تعریف ساده برای خدمات شبکه و شبکه های کامپیوتری اینکه؛ شبکه های کامپیوتری در اثر اتصال دو عدد کابل، وایرلس و … ایجاد شده و سایر خدمات بر روی آن ها پیاده سازی می شوند.
انواع مختلفی از شبکه های کامپیوتری تاکنون ابداع شده اند و پیاده سازی هریک از آن ها در سازمان ها بسته به نوع و نیاز سازمان مربوطه می باشد.
از عمده دلایل گسترش شبکه های کامپیوتری افزایش استفاده از رایانه و پیشرفت تکنولوژی می باشد.
به دلیل افزایش حجم اطلاعات و داده هایی که نیاز بود مابین سیستم های مختلف جابه جا شود، دیگر فلش، دیسک و … پاسخ گو نبودند و نیاز به یک شبکه وسیع و نامحدود روز به روز احساس شد، همین نیاز ها باعث ایجاد شبکه های کامپیوتری گردید.
علاوه بر کم بودن حجم ابزارهای قدیمی انتقال داده، بالا بودن هزینه های انتقال داده، سرعت انتقال اطلاعات و زمان انتقال نیز بسیار پایین بود.
از همه اینها مهم تر امنیت اطلاعات انتقالی از فلش، دیسک و … بود زیرا ممکن بود که اطلاعات محرمانه سازمان به بیرون درز پیدا کند و نتایج ناخوشایندی در پی داشته باشد.

 

تاریخچه خدمات شبکه
از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۳ به تدریج استفاده از شبکه و سیستم‌های رایانه‌ای توسعه پیدا کرد. در این میان با پیشرفت تکنولوژی خدمات شبکه افزایش یافت تا بتواند نیاز‌های مربوط به جامعه را رفع کند.
اولین سیستم‌های رایانه‌ای و بسیار ابتدایی صرف نظر از ارائه خدمات در سال‌های ۱۹۵۰ به مردم ارائه شد. به مرور زمان کاربرد این سیستم‌ها به حدی افزایش یافت که برای بهینه‌سازی شبکه تعداد خدمات توسعه یافت. در ادامه در خصوص خدمات شبکه مطالبی را بیان می نماییم.
 
 


کد مطلب: 66995

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66995/ارائه-نرم-افزار-های-جامع-مدیریت-منابع-سازمانی-erp-توسط-شرکت-داده-پردازی-نیلرام

ايتنا
  https://www.itna.ir