۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷
رپرتاژ آگهی

10 رمان جذاب برای شروع کتابخوانی

پیش از خرید کتاب و شروع کتاب خواندن، درباره کتاب مورد علاقه و مناسبتان اطلاعاتی را داشته باشید. در این مجال به دنبال گزینه هایی هستیم تا با خواندن آن ها جذب دنیای کتابخوانی شوید. در ادامه می توانید با این گزینه ها همراه باشید.
10 رمان جذاب برای شروع کتابخوانی
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



اگر به دنیای کتاب علاقه مند هستید اما برای شروع کتاب خواندن با نمی دانم بزرگی مواجه هستید، کاملا حق دارید. دنیای کتاب ها آنقدر گسترده و متنوع است که برای شروع آن باید اطلاعاتی را در این باره داشت. کتابی که برای شروع کتابخوانی انتخاب می شود اهمیت بسیاری دارد. این کتاب روند آینده کتاب خواندن یا نخواندن شما را تعیین می کند و مشخص می سازد که در آینده چه کتاب هایی را خواهید خواند. به همین جهت لازم است تا پیش از خرید کتاب و شروع کتاب خواندن، درباره کتاب مورد علاقه و مناسبتان اطلاعاتی را داشته باشید. در این مجال به دنبال گزینه هایی هستیم تا با خواندن آن ها جذب دنیای کتابخوانی شوید. در ادامه می توانید با این گزینه ها همراه باشید.

    1- قلعه حیوانات
قلعه حیوانات کتابی است که تداعی کننده یک جامعه منفعل است. جامعه ای که در برابر ظلم و استبداد دائمی حاکم صدایی برنمی آورد و فریادی سر نمی دهد. تبعیض های پیاپی و مکرر در این جامعه بیداد می کند اما هیچکس برای آن که جلوی آن را بگیرد، قدمی برنمی دارد! با خواندن این کتاب متوجهش باهت آن با بسیاری از بخش های جامعه می شوید و می توانید به راحتی خود را درون آن بیابید و با آن احساس همذات پنداری داشته باشید. جورج اورل نویسنده این کتاب، یکی از معروف ترین نویسندگان قرن بیستم است که کتاب های دیگری چون 1984 را نیز نوشته است.

    2- کوری
کوری کتابی است که در سال 1998 توانست برنده جایزه نوبل ادبیات شود. این کتاب شرح دهنده داستانی از کور شدن افراد است. داستان از زبان پزشکی روایت می شود که به دنال درمان کردن افراد کور است. کور شدنی که در پی اتفاقاتی عجیب رقم می خورد و جملات ماندگار و تاثیرگذاری را از خود به جای می گذارد. اگر به دنبال خرید کتابی هستید که بتواند شما را میخکوب پای داستان نگه دارید، کوری گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

    3- بیگانه
بیگانه رمانی است که روایت کننده زندگی مردی است که مادر خود را از دست می دهد. داستانی عجیب و هیجان انگیز که توسط آلبر کاموی فرانسوی نوشته شده است و جایزه نوبل را در سال 1957 از آن خود کرده است. این کتاب به قدری زیبا دلنشین روایت می شود که توانسته است تحسین ژان پل سارتر را نیز برانگیزد.
این کتاب که در دل خود به پوچ گرایی و بی معنایی می پردازد، داستان مردی به نام موروس را روایت می کند که پس از انجام قتل، منتظر رسیدن حکم قصاص خود است.

    4- سمفونی مردگان
اگر به داستان های ایران قدیم و دوران جنگ جهانی دوم علاقه دارید، کتاب سمفونی مردگان کتاب مناسبی برای شما است. کتابی که روایت خانواده ای شش نفره است که به مرور از هم می پاشد. خانواده ای با پدر متعصب و سخت گیر که فرزندان خود را به سمت برادرکشی سوق می دهد. البته در این بین، اگر به تاریخ و کتاب های تاریخی نیز علاقه دارید،کتاب نبرد من می تواند کتاب خوبی برای ادامه روند کتاب های تاریخی برای شما باشد.

    5- راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها
اگر به موضوع علمی تخیلی علاقه دارید و دیدن فیلم هایی با این سبک را می پسندید، شروع کردن با اتواستاپ زن ها می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. کتابی که با ژانر تخیلی خود به سفری بین ستاره ای و دنیای موجودات فضایی پا می گذارد و به دنبال کشف های جدیدی در این ابعاد است.

    6- چهل نامه کوتاه به همسرم
این کتاب همان طور که از نام آن پیدا است، نامه های عاشقانه یک مرد برای همسر خود است. نامه هایی که با بیان شیوا و عاشقانه خود به دنبال رساندن مفاهیم عمیق تر و مهم تری است. در صورتی که علاقه دارید تا درباره ابعاد مختلف زندگی مشترک بدانید، این کتاب در غالب رمان و داستان، نکات بسیاری را در این باب بیان کرده است. با خرید کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم و خواندن آن، دنیای ساده خود را می توانید به شکل دیگری ببینید.
 
چهل نامه کوتاه به همسرم، روایتی عاشقانه از تجربیات زندگی مشترک
چهل نامه کوتاه به همسرم، روایتی عاشقانه از تجربیات زندگی مشترک

    7- ماهی سیاه کوچولو
ماهی سیاه کوچولو در واقع به نظر می رسد قصه ای کودکانه است. قصه ای که روایت کننده زندگی بزرگسالان است و در آن تجربیات و اتفاقات بسیاری را نهفته است. راوی کتاب، ماهی سیاه کوچولویی است که قهرمان داستان می شود. او که از تکرار روزمرگی خسته شده است و به دنبال رسیدن به اهداف بلندتری است، به دل دریا می زند و خطرات بسیاری را به جان خود می خرد.

    8- چشم هایش
کمتر کسی است که تا به حال نام شاهکار ادبی بزرگ علوی را نشنیده باشد. چشم هایش بزرگ علوی اثری عاشقانه، تاریخی و سیاسی است که از ترکیب زندگی کمال الملک و تقی ارانی نوشته شده است. این کتاب که روایت کننده داستانی عاشقانه و جذاب است، روزهای تاریک دوران رضاشاه را نیز به تصویر می کشد و بیان کننده اتفاقاتی است که در آن روزها برای افراد مهم و بزرگ جامعه در خفقان و تنگنا رخ می داده است.

    9- شب های روشن
داستایوفسکی نویسنده روسی یکی از مطرح ترین نویسندگان دنیا است که کتاب های بسیاری دارد. در بین تمام کتاب های او، شب های روشن به دلیل نثر شیوا و روانی که دارد، انتخاب خوب و مناسبی برای شروع کتابخوانی است. شب های روشن روایتی از زندگی و قدم زدن های شبانه مردی است که به شب های شهر علاقه بسیاری دارد و داستان هایی را در این مسیر تجربه می کند.

    10- ربکا
ربکا داستانی هیجان انگیز و بسیار دوست داشتنی است که آن را به عنوان یک تریلر روانشناختی نیز می شناسند. این رمان کلاسیک روایت کننده زندگی زنی است که شیفته همسر اول شوهر خود می شود! زنی که راوی داستان است اما تا آخر داستان ناشناخته است و با همسر خود زندگی می کند. همسری که ربکا را به عنوان همسر خود از دست داده است.
 

رمان ربکا، عاشقانه ای کلاسیک
رمان ربکا، عاشقانه ای کلاسیک
 


خلاصه نکات پایانی مقاله
در این مقاله، با بیان ده عنوان کتاب به دنبال آن بودیم که بتوانید کتاب هایی را بشناسید که می توانید با شروع خواندن آن ها کتابخوان شوید. کتاب هایی که هر عنوان به عنوان گزینه ای مناسب برای شروع کتاب خواندن هستند و می توانند شما را به خواندن کتاب های بعدی نیز علاقه مند کنند.
با خرید کتاب هایی که عنوان شد، می توانید دنیای جدیدی را در پیش بگیرید و با کتاب ها ارتباط بهتر و دوستانه تری را برقرار کنید. ارتباطی ماندگار که تا سالیان سال برای شما ادامه دار باشد. امید است مقاله را تا به اینجا همراهی کرده باشید و با خواندن این ده مورد از بهترین کتاب های دنیا، توانسته باشید انتخاب خوب و مناسبی را برای شروع کتابخوانی خود داشته باشید.
 
 
کد مطلب: 66979
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام