۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۲

اپل در تلاش برای فرار مالیاتی در روسیه

ایتنا - ​​​​​​​اپل هنوز درباره سواستفاده اپ استور از توسعه دهندگان نرم افزار در روسیه با چالش‌هایی روبرو است و خواستار بررسی دستور «سرویس فدرال ضد انحصار» این کشور شده است.
اپل  در تلاش برای فرار مالیاتی در روسیه

طبق گزارشی که راشاتودی منتشر کرده اپل خواهان بررسی قضائی یک هشدار «سرویس فدرال ضد انحصار روسیه» (FAS) است که در ماه آگوست صادر شده و به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می‌دهد به جایگزین‌های سیستم پرداخت در اپ مربوط به اپ استور اشاره کنند.

این سازمان تا ۳۰ سپتامبر به اپل فرصت داده بود تا سیاست‌هایش را تغییر دهد اما شرکت آمریکایی با وجود تهدید به جریمه از تغییر قوانین خود سرباز زد.

این اقدام روسیه با جنجال‌های قانونی اپل در آمریکا همزمان شده است. در آمریکا قاضی پرونده شکایت اپیک گیمز علیه اپل به این شرکت دستور داده بود تا به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه دهد به روش‌های پرداخت جایگزین پرداخت در اپ اشاره کنند. اما اپل خواستار تجدید نظر در رأی دادگاه شد. دادگاه نیز در نهایت درخواست اپل را رد کرد و به شرکت فرصت داده تا ۹ دسامبر این تغییر را در اپ استور خود ایجاد کند.

البته تلاش اپل برای مقابله با قانونگذاران آمریکایی و روسی چندان عجیب نیست. بخش اعظم درآمد این شرکت از فروش سخت افزار تأمین می‌شود اما کسب و کار ارائه سرویس‌های آن در حال رشد است. تسهیل کردن روش‌های پرداخت طرف ثالث نه تنها به درآمد اپ استور خسارت می‌زند، بلکه این احتمال را افزایش می‌دهد که اپ های خطرناک کاربران را به سایت‌های مخرب راهنمایی کنند.

با این حال اپل راه فراری ندارد. رگولاتورها نگران هستند که سیاست‌های اپل رقابت را سخت‌تر می‌کند و به نظر نمی‌رسد آنها اجازه دهند این موضوع حل نشده باقی بماند.
کد مطلب: 66967
برچسب ها: اپل روسیه مالیات
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام