کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتهام‌های جدید علیه متا و گوگل در روسیه

13 آذر 1400 ساعت 12:17

ایتنا - گوگل در سال جاری میلادی ۳۲ میلیون روبل جریمه پرداخت کرده است. این درحالی است که گوگل، توئیتر و متا به طرز قابل توجهی تعداد پست‌های ممنوعه در روسیه را در پلتفرم هایشان کاهش داده‌اند.



به گفته دادگاهی در مسکو، رگولاتور ارتباطات روسیه شکایت‌هایی علیه شرکت‌های آمریکایی گوگل و متا ثبت کرده که احتمالاً جریمه‌هایی بر حسب درآمد سالانه آنها در روسیه در پی خواهد داشت.

به گزارش ایتنا از مهر، راسکامنادزر (سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه) در ماه اکتبر تهدید کرد در صورت عدم حذف محتوای غیرقانونی به طور مکرر، جریمه‌هایی بر اساس درآمد گوگل و فیس بوک بر این شرکت‌ها وضع می‌کند.

طبق قانون روسیه مبلغ جریمه ای که برای تکرار تخلفات بر شرکت‌ها وضع می‌شود بین ۵ تا ۱۰ درصد درآمد آنها در این کشور خواهد بود. دادگاه منطقه تاگانسکی در مسکو اعلام کرد تاریخ رسیدگی به هر دو پرونده ۲۴ دسامبر است.

اخیراً روسیه فشار بیشتری بر شرکت‌های فناوری خارجی وارد می‌کند زیرا سعی دارد فضای اینترنتی خود را بهتر کنترل کند. این کشور از ماه مارس سرعت توئیتر را کاهش داده و مرتباً جریمه‌هایی برای نقض قوانین محتوا بر شرکت‌های دیگر وضع کرده است.

گوگل در سال جاری میلادی ۳۲ میلیون روبل جریمه پرداخت کرده است. این درحالی است که گوگل، توئیتر و متا به طرز قابل توجهی تعداد پست‌های ممنوعه در روسیه را در پلتفرم هایشان کاهش داده‌اند.

دولت روسیه ماه گذشته از ۱۳ شرکت خارجی که بیشتر آنها آمریکایی و در حوزه فناوری فعال هستند، خواسته تا پایان ۲۰۲۱ میلادی نماینده‌ای رسمی در خاک روسیه معرفی کنند و در غیر این صورت با محدودیت یا مسدودیت هایی روبرو می‌شوند.


کد مطلب: 66952

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66952/اتهام-های-جدید-علیه-متا-گوگل-روسیه

ايتنا
  https://www.itna.ir