۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۲۵
ادعای منابع نزدیک به اپل:

خودروی برقی کاملا خودران Project Titan اپل در سال 2025 عرضه خواهد شد

ایتنا - گفته می‌شود که اپل قصد دارد تا شانس خود را برای راه‌اندازی ناوگانی از خودروهای برقی بیازماید، ناوگانی که خدمات حمل و نقل عمومی شبیه اوبر در اختیار مردم قرار دهد.
خودروی برقی کاملا خودران Project Titan اپل در سال 2025 عرضه خواهد شد
تازه‌ترین خبر درز کرده از پروژه بلندمدت خودروسازی اپل نشان می‌دهد که این شرکت طرح‌هایی برای توسعه یک خودروی برقی (EV) خودکار را پیش می‌برد. برخلاف برخی از خودروها که دارای قابلیت‌های خودران جزئی هستند، اپل قصد دارد تا خودرویی بسازد که قادر باشد بدون نیاز به راننده پشت فرمانش حرکت کند.
 
به گزرش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، شایعه اخیر را بلومبرگ منتشر کرده و منبع آن را «افراد آشنا با این موضوع» اعلام کرده است. این منابع مدعی شدند که با حضور کوین لینچ در راس این پروژه، اپل قصد دارد تا به رقابت با تسلا در عرضه نخستین خودروی برقی کاملا خودران برود.
 
درباره ظاهر این خودرو، این گزارش مدعیست که اپل مایل است تا یک EV تولید کند که فاقد پدال و فرمان باشد؛ یک طراحی اینچنینی راه را به روی طراحی‌های منحصر به فردی برای فضای داخلی خواهد گشود که، به عنوان مثال، حول فضایی برای مشارکت اجتماعی بیشتر یا فراهم‌سازی اتاقی برای انجام کار در حین رفت و آمدهای روزانه متمرکز است.
 

همچنین ظاهرا اپل قصد دارد در خودران‌هایش از یک سیستم اینفوتینمنت (اطلاعات و سرگرمی) شبیه آنچه در EVهای تسلا وجود دارد استفاده کند. به نظر می‌رسد که کنترل‌های این سیستم حول یک صفحه لمسی بزرگ در مرکز خودرو قرار خواهند گرفت، که باعث می‌شود برای مسافرانی که می‌خواهند از سرویسهای اپل استفاده کنند قابل دسترسی شود.
 
همچنین گفته می‌شود که اپل درباره پردازنده این EV نیز تصمیم خود را نهایی کرده است تا به عنوان «مغز» بسیاری از قابلیتهای AI دخیل در قابلیتهای خودران عمل کند.
 
همچنین در این گزارش آمده است که اپل ممکن است یک حالت اضطراری را در خودران‌هایش تعبیه کند که در آن راننده بتواند در صورت لزوم کنترل خودرو را به دست بگیرد، هرچند که معلوم نیست چنین قابلیتی به معنای افزودن یک سکان فرمان و پدال‌ها به طراحی آن خواهد بود یا ممکن است چیزی شبیه یک دکمه خاموش کردن در حالت اضطراری باشد.
 
همچنین گفته می‌شود که اپل قصد دارد تا شانس خود را برای راه‌اندازی ناوگانی از خودروهای برقی بیازماید، ناوگانی که خدمات عمومی شبیه اوبر در اختیار مردم قرار دهد.
کد مطلب: 66928
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام