کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل به کسانی که آیفونشان توسط جاسوس‌افزار هک شده اطلاع خواهد داد

سايت خبری ايتنا , 13 آذر 1400 ساعت 1:10

ایتنا - اپل: «حملات تحت حمایت دولت‌ها بسیار پیچیده است، توسعه آنها میلیونها دلار هزینه دارد، و غالبا دوره عمر کوتاهی دارد. اکثریت گسترده‌ای از کاربران هرگز هدف چنین حملات قرار نخواهند گرفت.»


اپل، در یک سند پشتیبانی خود، اعلام کرد که به کاربرانی که آیفون و دستگاه‌شان توسط هکرهای تحت حمایت دولت‌ها مورد حمله قرار گرفته است اعلان خواهد داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، این غول دنیای تکنولوژی طرحهایش را برای اطلاعرسانی به قربانیان هک در هفته گذشته منتشر کرد؛ این اعلان پس از آن منتشر شده است که اپل شرکت اسرائیلی NSO Group را تحت پیگرد قضائی قرار داد و مدعی شد که گروه مذکور با فروش جاسوس‌افزار برای هک آیفون‌ها قوانین آمریکا را نقض کرده است.
 
وقتی اپل تشخیص دهد که یک کاربر هدف یک هک تحت حمایت دولتها قرار گرفته است یک iMessage و یک ایمیل به آدرس کاربر ارسال می‌کند و وقتی کاربر وارد Apple ID شود یک اعلان تهدید نمایش داده خواهد شد.
 
اپل در این سند پشتیبانی توضیح داده است که «این کاربران به صورت فردی به خاطر هویتشان و کاری که انجام می‌دهند هدف قرار می‌گیرند. مهاجمان تحت حمایت دولتها، برخلاف تبه‌کاران سایبری معمول، منابع استثنائی را برای هدف قرار دادن تعداد بسیار اندکی از افراد خاص و دستگاه‌هایشان اعمال می‌کنند، که باعث می‌شود تشخیص، و پیشگیری از، این حملات به مراتب دشوارتر شود.  
 


اپل گفت: «حملات تحت حمایت دولتها بسیار پیچیده است، توسعه آنها میلیونها دلار هزینه دارد، و غالبا دوره عمر کوتاهی دارد. اکثریت گسترده‌ای از کاربران هرگز هدف چنین حملات قرار نخواهند گرفت.»
اپل در حالی علیه NSO Group اقامه دعوی کرده است که گروه مذکور مدتهاست تاکید دارد تکنولوژیش را تنها به دولتهای مشروع اجاره می‌دهد تا تبه‌کاران را ردیابی کرده و به اعمال قانون و منافع ملی خود بپردازند.
 
ران دیبرت از دانشگاه Citizen Lab تورنتو در اینباره می‌گوید: «اعلان اپل برای قربانیان جاسوسی آغاز راه عیان شدن واقعیت هولناکی است که خدمات NSO Group تسهیلگر آن بوده است. ما اکنون درباره افراد متعددی مطلع می‌شویم که نه تروریست بوده‌اند و نه تبه‌کار، بلکه خبرنگاران، دانشجویان، اعضای اپوزسیون‌های سیاسی قانونی و دیگر اعضای جامعه مدنی در سراسر جهان بوده‌اند که گوشیشان با استفاده از پگاسوس توسط حکومت‌ها هک شده است».
 


کد مطلب: 66917

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66917/اپل-کسانی-آیفونشان-توسط-جاسوس-افزار-هک-شده-اطلاع-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir