کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رپرتاژ آگهی

آشنایی با آزمون‌های بین‌الملل زبان انگلیسی

9 آذر 1400 ساعت 20:00

 آموزشگاه زبا‌نهای خارجه ملل با سابقه چندین ساله خود و بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی و مجرب، بهترین آموزشگاه برای گذراندن دوره‌های آمادگی آزمون‌های بین‌الملل زبان انگلیسی می‌باشد.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مبحثی ضروری برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های برتر، مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان و دریافت اقامت کاری در خارج از کشور است. داشتن نمره رضایت بخش در آزمون مهارت زبان می‌تواند شما را در مسیر خود به سمت آینده‌ای روشن‌ هدایت کند. در ادامه به معرفی تعدادی از آزمون‌های مورد تایید در کشورهای انگلیسی زبان می‌پردازیم.
 

آزمون بین‌المللی آیلتس(IELTS)


آزمون آیلتس(ielts) یکی از آزمون‌های مهارت زبان برای افراد غیر بومی انگلیسی است. این آزمون محبوب‌‌ترین آزمون مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل، کار و مهاجرت است. شرکت کنندگان را در چهار مهارت مختلف: شنیدن، خواندن، نوشتن و مکالمه ارزیابی می‌شوند. دو نوع آزمون آیلتس آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال در حال حاضروجود دارد که هر کدام از آن‌ها برای اهداف خاصی در نظر گرفته شده‌اند.
هر دو امتحان را در یک مقیاس 9 نمره‌ای درجه بندی می‌شوند، به این معنی که برای هر بخش از 1 تا 9 نمره دریافت می‌کنید و میانگین این نمرات، نمره کلی آیلتس شما را تشکیل می‌دهد. جالب است که این نمره دلیلی برای قبولی یا رد شدن شما نیست، بلکه هر دانشگاه یا کارفرما نمرات را بر اساس انتظارات خود ارزیابی می‌کند. می‌توان گفت نمره 5 نمره متوسط ​​و نمره 6 به بالا نمره خوبی است. نتایج آزمون آیلتس را به صورت یک کارنامه به شرکت کننده در آزمون تحویل داده می‌شود. در این کارنامه امتیاز تمامی مهارت‌های شما به صورت جداگانه نمایش داده می‌شود.
 

آزمون تافل (TOEFL)


آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language) یکی از آزمون‌های سنجش مهارت زبان انگلیسی در سراسر جهان است. این آزمون برای افراد غیر انگلیسی زبانی در نظر گرفته شده است که قصد دارند در دانشگاه‌های انگلیسی زبان تحصیل خود را ادامه دهند یا در خارج از کشور کار کنند.
آزمون تافل آنلاین برگزار می‌شود. برای پاسخ به سوالات این آزمون، باید از کامپیوتر و هدست‌های موجود در مراکز آزمون استفاده کنید. آزمون تافل شامل چهار بخش است، که شامل خواندن، گوش دادن، مکالمه و نوشتن هستند. نمره کل آزمون از 120 محاسبه می‌شود و هر بخش دارای امتیاز 30 است. دو بخش گفتاری و نوشتاری با فاکتورهای خاصی که تصحیح کنندگان آزمون دارند اندازه گیری می‌شوند.
حدود ده روز بعد از جلسه آزمون، نسخه دیجیتال کارنامه در حساب ETS شما قرار می‌گیرد که به راحتی می‌توانید آن را به صورت فایل PDF دانلود کنید. حدود دو هفته بعد از تاریخ آزمون، نسخه اصلی هم برای دانشگاه‌های مورد نظر شما و هم برای خودتان ارسال می‌شود. در صورتی که مراکز دریافت کننده گزارش آزمون در داخل ایالات متحده آمریکا هستند، برای دریافت نمره خود باید بین 7 تا 10 روز صبر کنید. اگر آن‌ها خارج از ایالات متحده هستند، باید 4 تا 6 هفته پروسه ارسال گزارش زمان می‌برد.
 

GRE یا Graduate Record Examinations


GRE (Graduate Record Examination) فقط یک آزمون زبان نیست بلکه بیشتر یک آزمون منطقی است و نمی‌توانیم آن را مستقیماً به‌عنوان یکی از آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی در نظر بگیریم. دو نوع آزمون GRE وجود دارد، General و Subject. این آزمون از شش بخش تشکیل شده است که در آن با سوالات نوشتاری، شفاهی، کمی و تحلیلی مواجه خواهید شد. آزمون GRE شما را در سه موضوع مورد آزمایش قرار می‌دهد: تحلیل کلامی، استدلال کمی و ارزیابی نوشتاری تحلیلی (AWA).
شما بیش از 4 ساعت درگیر کل فرآیند امتحان از احراز هویت تا نظرسنجی و انتخاب دانشگاه برای گزارش نمره خواهید بود. نحوه محاسبه نمره GRE به صراحت مشخص نیست. این مورد بر اساس الگوریتم‌هایی است که در دسترس نیستند. آزمون GRE سازگار با کامپیوتر است و معمولاً در مقایسه با سایر آزمون‌های مشابه دشوارتر در نظر گرفته می‌شود.
 

آزمون PTE یا پیرسون آکادمیک انگلیسی


آزمون PTE (Pearson Test of English Academic) نیز یک آزمون استاندارد برای ارزیابی مهارت انگلیسی داوطلبانی است که می‌خواهند در یک کشور انگلیسی تحصیل یا کار کنند. برای تکمیل آزمون PTE و کسب نمره، باید در مرکز آزمون پیرسون ثبت نام نمایید.در این مراکز از کامپیوتر و هدست برای گوش دادن، خواندن و پاسخ به سوالات استفاده خواهید کرد.
نمره کل نشان دهنده توانایی شما در زبان انگلیسی است. این امتیاز بر اساس عملکرد کلی شما در تمام موارد در امتحان است. محدوده امتیاز کلی بین 10 تا 90 امتیاز است.
 

آزمون انگلیسی Duolingo


آزمون انگلیسی Duolingo (DET) یکی از جدیدترین آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی در سراسر جهان است که می‌توانید از طریق رایانه خود در آن شرکت کنید. همچنین هر چهار مهارت زبان از جمله خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را آزمایش می‌کند. Duolingo  یک آزمون خانگی است و بسیاری از دانشگاه‌ها شروع به پذیرش نمرات آن به عنوان معیاری برای سنجش مهارت انگلیسی متقاضیان کردند.
آزمون انگلیسی Duolingo در قالب‌ جدیدی طراحی شده است که ممکن است برای شما عجیب باشد. این تست‌ها شامل گوش دادن به کلمات یا جملات گفتاری، مرور کلمات یا جملات نوشته شده، تکمیل حروف از دست رفته از کلمات در یک متن است. آزمون Duolingo برای انگلیسی در درجه اول یک امتحان کامپیوتری است. در این آزمون برای کنترل جلسه آزمون از ناظران ویدئویی استفاده می‌شود.

کلام آخر
آیلتس و تافل دو آزمون معتبر در سراسر جهان هستند. GRE فقط امتحانات زبان نیست، بلکه گرامر و درک مطلب شما را برای بررسی توانایی‌های کمی و استدلالی آزمایش می‌کند. همچنین در مورد PTE و Duolingo به عنوان دو آزمون استاندارد جدید برای سنجش مهارت و تسلط به زبان انگلیسی صحبت کردیم.
در نهایت پیشنهاد ما به شما برای استفاده بهینه از زمان و کاهش هزینه‌های خود این است که در یک مؤسسه معتبر زبان انگلیسی ثبت نام نمایید.  آموزشگاه زبا‌نهای خارجه ملل با سابقه چندین ساله خود و بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی و مجرب، بهترین آموزشگاه برای گذراندن دوره‌های آمادگی آزمون‌های بین‌الملل زبان انگلیسی می‌باشد.
 


کد مطلب: 66910

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66910/آشنایی-آزمون-های-بین-الملل-زبان-انگلیسی

ايتنا
  https://www.itna.ir