۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۵

متا رمزنگاری کامل پیام‌های فیس‌بوک و اینستاگرام را تا 2023 به تاخیر انداخت

ایتنا- کمپانی متا اظهار داشته است که به احتمال بسیار زیاد عرضه قابلیت رمزنگاری end-to-end پیام‌ها به صورت پیشفرض تا سال 2023 به تاخیر خواهد افتاد.
متا رمزنگاری کامل پیام‌های فیس‌بوک و اینستاگرام را تا 2023 به تاخیر انداخت
کمپانی متا اظهار داشته است که به احتمال بسیار زیاد عرضه قابلیت رمزنگاری end-to-end پیام‌ها به صورت پیشفرض تا سال 2023 به تاخیر خواهد افتاد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، تلاش‌های متا برای ارائه‌ای قابلیت رمزنگاری پیش فرض روی پیام‌های ارسال شده در اینستاگرام و پیام رسان فیس بوک بیشتر از تصورات اولیه این کمپانی زمان بر خواهد شد.
 
گزارش‌های به دست آمده از گاردین حاکی از ان است که آنتیگون دیویس به عنوان مدیر بخش امنیت متا در این رابطه هشدار داده است که عرضه قابلیت پیام رسانی رمز نگاری شده به صورت end-to-end در فیس بوک و اینستاگرام تا حدود سال 2023 به تاخیر خواهد افتاد. به گفته دیویس این کمپانی قصد دارد تا در صورت امکان قابلیت یاد شده را در حدود سال 2022 به کاربران عرضه کند اما همچنان این احتمال وجود دارد که کارها تا سال 2023 به تاخیر بیفتد.
 
 
 
قابلیت رمزنگاری end-to-end در حال حاضر برای واتس اپ فعال شده است اما پیام رسان فیس بوک و اینستاگرام هنوز این قابلیت را به صورت پیشفرض فعال نکرده اند و کاربران در صورت تمایل می‌توانند به صورت دستی از قابلیت "Secret Conversations" استفاده کنند. کمپانی فیس بوک از سال 2019 تلاش‌های خود برای عرضه پیش فرض رمزنگاری end-to-end را جدی کرد و این تلاش‌ها تا امروز ادامه دارد.
 
این تاخیر برای متا به خصوص در کشورهایی مثل انگلستان گران تمام خواهد شد. این کشور سعی دارد تا در سال 2023 با تصویب لایحه‌ای تمامی کمپانی‌های فناوری را ملزم به حفظ امنیت کودکان در فضای مجازی کند و رمزنگاری end-to-end یافتن مجرمان در این زمینه را برای دولت انگلستان سخت خواهد کرد.
 
دیویس اظهار داشته است که متا حتی پس از ثبت رمزنگاری end-to-end به صورت پیشفرض هنوز هم می‌تواند از طریق ترکیبی از اطلاعات رمزنگاری نشده و گزارش‌های کاربران مجرمان را تشخیص بدهد. در هر صورت به نفع متا است که هرچه سریع‌تر این قابلیت را برای پیام رسان‌های خود فعال کرده و از تقابل‌های احتمالی در آینده جلوگیری کند.
 
کد مطلب: 66898
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام