کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احضار رییس اینستاگرام به کنگره آمریکا

4 آذر 1400 ساعت 21:30

ایتنا - ​​​​​​​آدام موسری رئیس اینستاگرام برای نخستین بار ماه آینده در مقابل کنگره آمریکا شهادت می‌دهد. این درحالی است که کنگره هم اکنون مشغول بررسی آسیب رسانی اپ مذکور به نوجوانان است.




موسری قرار است در ماه دسامبر ۲۰۲۱ در برابر کنگره شهادت دهد. این درحالی است که قانونگذاران سنای آمریکا مدت هاست مشغول تحقیق و بررسی آسیب‌های فیس بوک به کاربران جوان هستند. از زمانیکه فرانسیس هوگن، کارمند سابق فیس بوک گزارش‌های داخلی این شرکت را به روزنامه وال استریت ژورنال ارائه کرد، سناتورها جلسات استماعی درباره قدرت تأثیرگذاری محصولاتی مانند اینستاگرام در تشویق نوجوانان به آزار رسانی به خود، به خصوص میان دختران جوان برگزار کردند.

به گزارش ایتنا از مهر، یکی از زیرمجموعه‌های کمیته بازرگانی سنا (پنل حمایت از مصرف کننده) نخستین جلسه استماع در این زمینه را در سپتامبر برگزار کرد و طی آن آنتیگون دیویس مدیر ایمنی جهانی فیس بوک در مقابله نمایندگان حاضر شد. دیویس در آن جلسه با اشاره به گزارش وال استریت ژورنال مضربودن اینستاگرام را زیر سوال برد.

پس از آن ریچارد بلومنتال نماینده دموکرات کنگره خواهان حضور مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی اینستاگرام در مقابل کنگره شد تا هرگونه شهادت نادرستی که توسط دیویس ارائه شده را اصلاح کند.

پس از آن بلومنتال در نامه‌ای از آدام موسری نیز خواست در مقابل کنگره شهادت دهد. او ماه اکتبر در نامه‌ای نوشت: گزارش‌هایی درباره اطلاع فیس بوک از آسیب اینستاگرام به سلامت کودکان و نوجوانان، والدین سراسر آمریکا را برآشفته است. این والدین و ۲۰ میلیون کاربر نوجوان اپلیکیشن حق دارند حقیقت درباره ایمنی اینستاگرام را بدانند.


کد مطلب: 66858

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66858/احضار-رییس-اینستاگرام-کنگره-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir