کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش کارمندان گوگل به واکسیناسیون اجباری

3 آذر 1400 ساعت 15:09

ایتنا - ​​​​​​​چند صد نفر از کارمندان گوگل بیانیه ای را در مخالفت با اجباری شدن واکسن کرونا از سوی این شرکت امضا و منتشر کردند.



دولت بایدن به شرکت‌های آمریکایی که ۱۰۰ کارمند یا بیشتر دارند، دستور داده است تا چهارم ژانویه اطمینان حاصل کنند که کارمندانشان به طور کامل واکسینه شده یا به طور مرتب تست کووید ۱۹ می دهند. گوگل در واکنش به دستور دولت، از بیش از ۱۵۰ هزار کارمند خود خواست چه بخواهند در محل کارشان حاضر شوند یا نه، اطلاعات تزریق واکسن را تا سوم دسامبر در سیستم های داخلی این شرکت بارگزاری کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این شرکت همچنین اعلام کرد همه کارمندانی که مستقیم یا غیرمستقیم با قراردادهای دولتی کار می کنند باید واکسینه شوند حتی اگر بخواهند به دورکاری از خانه ادامه دهند.

کریس راکو، نایب رییس امنیت گوگل در ایمیلی که اواخر اکتبر ارسال کرد، نوشت: واکسن‌ها برای توانایی ما برای امکان پذیر کردن بازگشت ایمن همه به محل کار و حداقل کردن شیوع کووید ۱۹ در محیط این شرکت کلیدی هستند. این شرکت پیش از این الزاماتی را به کار بسته بود بنابراین تغییرات مربوط به فرمان اجرایی دولت ترامپ جزئی بودند.

وی در این ایمیل تا ۱۲ نوامبر به کارمندان مهلت داده بود به دلایلی مانند باورهای مذهبی یا شرایط پزشکی درخواست معافیت خود را مطرح کنند و اعلام کرده بود معافیت‌ها به صورت موردی داده خواهد شد.

در بیانیه ای که توسط دست‌کم ۶۰۰ نفر از کارمندان گوگل امضا شد، از مدیران این شرکت خواسته است در اجباری کردن واکسن تجدیدنظر کرده و دستور جدیدی صادر کنند که شامل همه گوگلی ها باشد. این کارمندان به این موضوع اشاره کردند که تصمیم مدیران گوگل تاثیر بیش از اندازه در میان شرکت‌های آمریکا خواهد داشت. همچنین از کارمندان دیگر خواستند اگر قصد تزریق واکسن را ندارند، اجازه ندهند این سیاست گوگل تصمیم آنها را تغییر دهد.

اگرچه شمار اندکی از کارمندان گوکل این بیانیه را امضا کرده اند اما با نزدیک شدن به زمان بازگشت به محل کار، شمار آنها ممکن است افزایش پیدا کند. قرار است اکثر کارمندان گوگل از ۱۰ ژانویه، سه روز در هفته در محل کار حاضر شوند.

این بیانیه نمونه جدیدی از روحیه معترض کارمندان گوگل است. آنها پیش از این درباره همه مسائل از قراردادهای دولتی گرفته تا تغییرات غذای کافه تریا بحث کرده بودند و گاهی حرف خود را پیش برده و گوگل را مجبور کردند دست به تغییر بزند. به عنوان مثال گوگل در سال ۲۰۱۸ قرارداد پنتاگون برای کار روی هوش مصنوعی را پس از اعتراض بعضی از کارمندانش به احتمال استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف مرگبار، تمدید نکرد.

سخنگوی گوگل اعلام کرد این شرکت موضع خود درباره این سیاست را حفظ می کند و همان طور که به همه کارمندان تاکید کرده است، الزام به واکسیناسیون یکی از مهمترین راه‌ها برای ایمن نگه داشتن کارمندان و ادامه فعالیتش است.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، واکسیناسیون تنها مسئله گوگل نیست بلکه همه شرکت‌های آمریکایی را دچار چالش کرده است. طبق آمار جان هاپکینز، کووید ۱۹ در آمریکا ۷۷۲ هزار و ۵۷۰ قربانی گرفته است. با وجود اثبات اثربخشی واکسن و جلوگیری از نرخ بالای بستری شدن در بیمارستان و مرگ، هنوز بیش از ۶۰ میلیون آمریکایی حاضر به تزریق واکسن نشده اند.


کد مطلب: 66853

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66853/واکنش-کارمندان-گوگل-واکسیناسیون-اجباری

ايتنا
  https://www.itna.ir