کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رپرتاژ آگهی

زمستان کجا بریم؟ چابهار، قشم و تور کیش کجارو، بهترین انتخاب روزهای سرد

1 آذر 1400 ساعت 12:57

ایران سرزمینی چهار فصل است و در همه روزهای سال گزینه‌های مناسب برای سفر در کشور ما پیش روی علاقه‌مندان به گردشگری وجود دارد. بسیاری از شهرهای جنوبی، مرکزی یا حتی شمالی کشور ما در فصل زمستان ظرفیت‌های گردشگری قابل‌توجهی دارند.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



سفر در زمستان برای بسیاری علاقه‌مندان به سفر و گردشگری جذاب است. جزایر جنوبی ایران، چابهار، مشهد و برخی شهرهای گرمسیر ایران از بهترین مقاصد گردشگری در زمستان هستند.
گردشگری زمستانی برای دوستداران سفر و گردشگری مزیت‌های قابل‌توجهی دارد. در زمستان بسیاری از شهرها و جزیره‌‌های ایران خلوت هستند و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در این مناطق حال و هوای خاصی دارد؛ البته بسیاری از نقاط جنگلی و معتدل کشور ما نیز در فصل زمستان تماشایی می‌شوند و بازدید از رودخانه‌ها و آبشارهای یخی در این مناطق خالی از لطف نیست.
ایران سرزمینی چهار فصل است و در همه روزهای سال گزینه‌های مناسب برای سفر در کشور ما پیش روی علاقه‌مندان به گردشگری وجود دارد. بسیاری از شهرهای جنوبی، مرکزی یا حتی شمالی کشور ما در فصل زمستان ظرفیت‌های گردشگری قابل‌توجهی دارند. اگر برای فرار از سرمای زمستان دنبال مقصدی خاص و گرم هستید، در این مقاله با ما همراه شوید. ما بهترین مقاصد گردشگری و سفر در زمستان را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

چابهار سرزمینی شگفت انگیز در زمستان
برای تجربه بازدید از بندر زیبا و تماشایی در زمستان انتخاب تور چابهار از بهترین گزینه‌ها است. این شهر زیبا در بیشتر روزهای سال هوایی معتدل دارد؛ اما در زمستان هوا کاملا بهاری می‌شود و گردشگران زیادی این زمان از سال را برای گشت و گذار در سواحل زیبا، بازدید از روستاهای بومی و جاذبه‌های طبیعی اطراف این شهر انتخاب می‌کنند.
دمای هوا چابهار در طول زمستان در حدود ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است که هوایی کاملا بهاری است؛ البته در طول شب‌ها دمای هوا کمی کمتر می‌شود. از چابهار با نام بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی ایران یاد می‌کنند که سواحلی بسیار زیبا، بکر و تماشایی دارد. در این سواحل امکان تجربه انواع تفریحات آبی را خواهید داشت.
از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی در چابهار می‌توان به تالاب لیپار، کوه‌های مریخی، درخت انجیر معابد، غارهای بان مسیتی، ساحل تیس، ساحل رمین و سواحل گل فشان در نزدیکی این شهر اشاره کرد. پرندگان زیادی در زمستان به تالاب‌ها و سواحل اطراف چابهار سفر می‌کنند که توجه مسافران به آن‌ها جلب می‌شود. بندر چابهار از بهترین گزینه‌های سفر در زمستان در کشور ما به شمار می‌رود.

قشم و جاذبه های تماشایی آن در زمستان
 

جزیره قشم از زیباترین مناطق جنوبی ایران در استان هرمزگان است که در زمستان آب و هوایی بهاری دارد و گردشگران زیادی در این فصل به تماشای این جزیره می‌روند. با انتخاب تور قشم مناسب در زمستان می‌توانید ضمن بازید از زیباترین جاذبه‌های این جزیره، سفری خلوت و پر آرامش را نیز تجربه کنید.
جاذبه‌های دیدنی جزیره قشم شامل دیدنیهای تاریخی و طبیعی می‌شوند که در زمستان بازدید از آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود؛ زیرا از گرمای هوا، تابش سوزاننده آفتاب و تجمع گردشگران در این جزیره خبری نیست. به‌دلیل ظرفیت‌های طبیعی برجسته این جزیره از آن با نام نخستین ژئوپارک خاور میانه یاد می‌کنند و از مهم‌ترین جاذبه‌های آن می‌توان به دره ستارگان، تنگه چاهکوه، جزیره ناز، غارهای خربس، جنگل حرا، غار نمکدان، آرامگاه تم سنیتی و گورستان‌های سنتی اشاره کرد.
بازدید از جزیره قشم و پیاده روی میان بافت تاریخی بنادر اطراف آن مانند بندر لافت به‌همراه لذت از تفریحات آبی و خرید از مراکز گسترده تجاری، همگی در فصل زمستان میسر هستند و به همین دلیل این جزیره از بهترین مقاصد گردشگری زمستانی میان گردشگران است.

جزیره کیش بهار رویایی در زمستان
جزیره کیش با امکانات گسترده رفاهی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مورد توجه یکی دیگر از مقاصد مورد توجه گردشگران در زمستان است. در طول فصل سرما با تهیه تور کیش می‌توانید از سفری به‌یادماندنی در کرانه خلیج فارس در این جزیره لذت ببرید و خاطراتی فراموش‌نشدنی بسازید.
جزیره کیش نسبت به سایر شهرها و جزیره‌های جنوب ایران، امکانات رفاهی بیشتری دارد و لوکس‌تر است و به همان نسبت تنوع بالایی برای انتخاب تور مناسب آن نیز خواهید داشت. این جزیره با محیطی آرام، سواحلی زیبا و جاذبه‌های طبیعی گسترده،‌ از بهترین مقاصد سفر در نیمه دوم سال است.
انواع تفریحات آبی مانند قایق سواری، گشت و گذار با کشتی کف شیشه‌ای، اسکی روی آب و جت اسکی در زمستان نیز در جزیره کیش دایر هستند. کارتینگ، سافاری، پاراگلایدر و دوچرخه سواری در حوالی این جزیره نیز از دیگر تفریحات مهیج این فصل در کیش به شمار می‌روند. در سفر به کیش می‌توانید از دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مانند درخت سبز، آکواریوم کیش، کشتی یونانی، شهر باستانی حریره و آب‌انبار قدیمی این شهر نیز بازدید کنید.

مشهد، خلوت زمستانی زائران
 

مشهد یکی از شلوغ‌ترین شهرهای گردشگری ایران در طول سال است که علاقه‌مندان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند. گرچه این شهر در زمستان شب‌های سرد و پر سوزی دارد، علاقه‌مندان به زیارت حرم امام رضا (ع) که در دیگر فصل‌ها به‌دلیل ازدحام مسافران موفق به زیارت این بارگاه نمی‌شوند، این فصل را برای سفر به مشهد انتخاب می‌کنند.
تور مشهد در زمستان انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان به سفر به مشهد در روزهای خلوت سال است که استقبال بالایی نیز از آن می‌شود. در این زمان از سال ضمن زیارت می‌توانید از بسیاری جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مشهد نیز بازدید کنید. مقبره نادرشاه افشار، آرامگاه پیر پالاندوز، مسجد گوهرشاد، کلیسای مسروپ قدس، خانه تاریخی ملک، خانه داروغه و خانه تاریخی توکلی از بهترین مکان‌های دیدنی این شهر در زمستان هستند.
بازدید از پارک‌های آبی سرپوشیده، پارک‌های ملی مشهد و جاذبه‌های طبیعی در اطراف این شهر نیز در زمستان حال و هوای خاص خود را دارد.

جزایر جنوبی ایران در خلیج فارس
جزایر جنوبی ایران به‌دلیل آب و هوای مناسب و معتدل در طول زمستان از دیگر مقاصد مناسب گردشگری در نیمه دوم سال هستند. این جزایر در استان‌های مختلف جنوبی ایران قرار گرفته‌اند و بازدید از آن‌ها می‌تواند خاطراتی مانا از سفر به جنوب ایران برای شما بسازد. اگر به طبیعت گردی و گشت و گذار در بافت‌های تاریخی، سنتی و مناطق بکر علاقه دارید، جزیره‌های زیر بهترین گزینه‌ها برای سفر در زمستان برای شما به شمار می‌روند. برخی از این جزیره‌ها مسکونی و برخی دیگر غیر مسکونی هستند و بازدید از آن‌ها تنها در قالب تورهای دسته‌جمعی و یک روزه میسر است.
   - جزیره هرمز
   - جزیره هنگام
   - جزیره لارک
   - جزیره لاوان
   - جزیره شیدور
   - جزیره هندورابی
   - خور موسی
   - جزیر نخیلو
   - جزیره قبر ناخدا
   - جزیره شیف

بنادر جنوبی ایران
بنادر جنوبی ایران با بافت سنتی، مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز و آب و هوای معتدل و بهاری گزینه‌هایی مناسب برای سفر در زمستان هستند. شهرهای آبادان، دزفول، اهواز، بوشهر، عسلویه، سیراف، کنگان، گناوه، دیر، تنگستان و دیلم از زیباترین بنادر جنوبی ایران به شمار می‌روند.
بنادر جنوبی ایران جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی دارند که بازدید از آن‌ها ضمن آشنایی با فرهنگ بومی مردمان این مناطق، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر در زمستان برای علاقه‌مندان آن به ارمغان می‌آورد.

شهرهای گرمسیر ایران
شهرهای تاریخی زیادی در مناطق گرم و خشک کشور ما قرار گرفته‌اند که در زمستان آب و هوایی معتدل دارند. علاقه‌مندان به سفر در زمستان می‌توانند در روزهای سرد سال از این شهرها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بکر و خلوت در آن‌ها بازدید کنند.
شهر طبس با جاذبه‌های بکری مانند دره کال جنی، کویرهای زیبا، ارگ و باغ گلشن، روستای نایبند مشهور به ماسوله کویر، کاشان با خانه‌های تاریخی، کویرهای زیبا و باغ فین، یزد و شهرهای اطراف آن با ظرفیت‌های گسترده طبیعی و تاریخی و کرمان و شهرهای تاریخی اطراف آن، گزینه‌هایی عالی برای سفر در زمستان هستند.
 


کد مطلب: 66837

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66837/زمستان-کجا-بریم-چابهار-قشم-تور-کیش-کجارو-بهترین-انتخاب-روزهای-سرد

ايتنا
  https://www.itna.ir