۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۷
عکس روز ناسا

ماه‌گرفتگی بر فراز آسمانخراش

ایتنا - بنای مربوطه هم ساختمانی در شیلی است که اتفاقاً بلندترین آسمانخراش در آمریکای جنوبی هم هست و Gran Torre Santiago نام دارد.
ماه‌گرفتگی بر فراز آسمانخراش
چرا ماه در بالای این ساختمان قرار گرفته است؟ چون از قبل برای چنین لحظه‌ای برنامه‌ریزی شده است. عکاس نجومی ما به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز داشت – از جمله اینکه دقیقاً کجا دوربین را قرار دهد و دقیقاً چه زمانی عکس بگیرید – تا این برهم‌نهی خیره‌کننده را ایجاد کند.
 
تک‌تصویر برگزیده امروز در ساعات اولیه صبح روز ۱۹ نوامبر و در نزدیکی اوج ماه‌گرفتگی جزئی که هنگام عبور ماه از سایه زمین رخ می‌داد، گرفته شده است. در آن زمان، تقریباً کل ماه – یعنی ۹۹،۱ درصد از مساحت آن – در تاریکترین قسمت سایه زمین قرار داشت. بنای مربوطه هم ساختمانی در شیلی است که اتفاقاً بلندترین آسمانخراش در آمریکای جنوبی هم هست و Gran Torre Santiago نام دارد. اگرچه کل ماه‌گرفتگی شش ساعت به طول انجامید، اما این تصویر باید در عرض چند ثانیه گرفته می‌شد تا هم‌ترازی میان ماه و ساختمان ایجاد شود؛ چرا که چرخش زمین خیلی زود ساختمان را از حالت هم‌ترازی نسبت به ماه خارج کرد.
 

ماه‌گرفتگی بعدی زمین ماه‌گرفتگی کامل خورشید خواهد بود که در روز ۴ دسامبر سال جاری میلادی رخ خواهد داد؛ اما تنها در نیمکره جنوبی زمین قابل مشاهده خواهد بود.
کد مطلب: 66836
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام