کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رپرتاژ آگهی

نحوه صحیح مراقبت از پوست در پاییز

30 آبان 1400 ساعت 12:34

توجه داشته باشید که برای خرید محصولات پوستی باید نهایت دقت خود را به کار بگیرید. این محصولات به صورت مستقیم با پوست شما در تماس هستند و یک انتخاب نامناسب می تواند تاثیر منفی روی سلامت و زیبایی پوست شما داشته باشد.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



خشکی پوست در طول روزهای سرد سال یکی از مشکلات مهمی است که اغلب افراد با آن مواجه می شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید روتین مراقبت از پوست خود را در این روزها کمی تغییر دهید. در این مقاله به بررسی چند نکته مهم در رابطه با مراقبت از پوست در پاییز پرداخته ایم.
بخشی از روتین مراقبت از پوست همواره ثابت است. فرقی ندارد که در حال سپری کردن روزهای سرد سال باشید یا روزهای گرم تابستان، در هر حال شما باید هر روز صبح پوست خود را از انواع آلودگی ها پاکسازی کرده و به آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز آن بپردازید.
با تغییر فصل، ممکن است روی پوست خود احساس کشیدگی یا خشکی داشته باشید. این نکته بدین معنا است که باید تغییراتی در روتین مراقبت از پوست خود در پاییز و زمستان ایجاد کنید.

دلایل تغییر روتین مراقبت از پوست در پاییز
بخشی از رطوبت مورد نیاز پوست از هوای اطراف آن تامین می شود. اگر توجه کرده باشید، در محیط های مرطوب، پوست شما نرم تر و لطیف تر شده و ظاهری یکپارچه و صاف به خود می گیرد.
با سرد شدن هوا، میزان رطوبت موجود در هوا نیز کاهش یافته و نمی تواند نیاز پوست شما را تامین نماید. از این رو امکان ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی پوست شما بیشتر می شود.

8 نکته مهم برای مراقبت از پوست در پاییز
تغییرات مداوم آب و هوا در فصل پاییز می تواند باعث تحریک پوست و بروز علائم حساسیت پوستی شود. به همین علت باید تغییراتی در روتین پوستی خود ایجاد کنید تا تاثیر این تغییرات روی پوست شما به حداقل ممکن برسد.

1.از مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید.


مرطوب کننده ها اصلی ترین محصولاتی هستند که رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین می کنند. بهترین زمان برای استفاده از این محصولات، زمانی است که پوست شما کاملا خشک نشده و هنوز مقدار کمی رطوبت دارد. در این صورت رطوبت موجود در سطح پوست نیز همراه با کرم مرطوب کننده جذب شده و به بافت پوست نفوذ می کند.
به یاد داشته باشید که بهترین نوع مرطوب کننده برای استفاده در روتین مراقبت از پوست در پاییز، کرم های بر پایه آب هستند. این محصولات به خوبی به بافت پوست نفوذ کرده و رطوبت را به بهترین نحو در زیر پوست حفظ می کنند. همچنین می توانید از مواد ظبیعی مثل گلیسیرین برای این کار استفاده نمایید.

2.از پاک کننده ها غافل نشوید.
پاک کننده های پوست یا همان میسلار واتر، محصولات فوق العاده ای هستند که هر گونه ماده اضافی را از بافت پوست شما خارج کرده و به پاکسازی کامل آن می پردازند. استفاده از این محصولات به سادگی امکان پذیر می باشد. تنها کافی است که یک تکه پنبه یا پد مخصوص پاک کردن صورت بردارید و مقدار مناسبی از محلول را روی آن بریزید. سپس آن را به آرامی روی پوست خود بکشید تا تمام چربی ها، آلودگی ها و مواد اضافی جمع شده زیر پوست را پاکسازی کند. در پایان، با شوینده مناسب پوست خود را شستشو دهید.

3.به جزئیات توجه کنید.
مراقبت از پوست دست تنها به پوست روی دست شما محدود نشده و باید به جزئیات بیشتری نظیر مراقبت از ناخن ها و کوتیکول های ناخن توجه فرمایید. کوتیکول به لایه نازکی از پوست گفته می شود که در لبه انتهایی ناخن ها قرار گرفته و از ورود آلودگی و باکتری ها جلوگیری می کند. این لایه پوست از ظرافت و لطافت بیشتری برخوردار بوده و سریع تر از بقیه قسمت های پوست دچار خشکی، حساسیت یا حتی عفونت می شود.

4.از محصولات آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده مناسب استفاده نمایید.
استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامناسب و یا مواد شوینده قوی می تواند باعث آسیب دیدن پوست شما شود. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، توصیه می شود از محصولاتی استفاده نمایید که بیشترین سازگاری را با پوست دست دارند. شرکت پاکسان از جمله تولیدکنندگان قدیمی و معتبری است که سلامت مصرف کنندگان را در اولویت کار خود قرار داده است.

5.به میزان کافی از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که استفاده از کرم ضد آفتاب تنها برای روزهای آفتابی است و در روزهای پاییزی یا حتی زمستانی نیازی به استفاده از این کرم های محافظتی نیست. این در حالی است که حتی در روزهای ابری هم اشعه های مضر آفتاب در فضا پراکنده بوده و همچنان می توانند اثرات منفی خود را روی پوست شما داشته باشند. همین نکته موجب شده است تا استفاده از کرم ضدآفتاب تنها به تابستان یا روزهای آفتابی محدود نشده و پوست شما حتی در روزهای ابری نیز به آن نیاز داشته باشد. حداقل هر دو ساعت یک بار کرم ضدآفتاب خود را تمدید نمایید.

6.عینک آفتابی را از چشمان خود جدا نکنید.
تنها کارایی عینک آفتابی، کم کردن شدت تابش نور خورشید نیست. این عینک محافظ از چشمان شما در برابر اشعه یو وی محافظت می کند. به همین علت فارغ از شدت نور خورشید، باید در طول روز از آن استفاده نمایید. بسیاری از افراد این کالا را نوعی پوشش تابستانی برای چشمان خود می دانند. حال آن که این عینک ها برای استفاده در تمام فصول سال لازم و ضروری هستند.

7.به پاهای خود بیشتر توجه کنید.
 

بیشترین بخش از روتین مراقبت از پوست در پاییز یا سایر فصول سال به مراقبت از پوست دست و صورت اختصاص دارد. همین نکته موجب شده است تا بسیاری از افراد به پوست پای خود به صورت جداگانه رسیدگی نکرده و از آن غافل شوند.
ساده ترین راه برای مراقبت از پوست پا، شستشوی منظم و لایه برداری آن است. همچنین استفاده از کرم های مخصوص پا به نرم تر شدن پوست پای شما کمک می کند.

8.خانه تکانی پاییزی انجام دهید.
هر چند وقت یک بار محصولات آرایشی و بهداشتی خود را بررسی کنید و در صورتی که تاریخ انقضای آن ها رو به اتمام است، آن ها را دور بریزید. پس از این کار، نوبت به خرید مجدد محصولات با تاریخ انقضای طولانی می رسد. خرید گلیسیرین، انواع کرم های مرطوب کننده و محصولات مراقبت از پوست در این مرحله انجام می شود.

و در پایان...
در این مقاله به بررسی چند نکته مهم برای مراقبت از پوست در پاییز پرداختیم. امیدواریم که به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم.
توجه داشته باشید که برای خرید محصولات پوستی باید نهایت دقت خود را به کار بگیرید. این محصولات به صورت مستقیم با پوست شما در تماس هستند و یک انتخاب نامناسب می تواند تاثیر منفی روی سلامت و زیبایی پوست شما داشته باشد.
 


کد مطلب: 66823

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66823/نحوه-صحیح-مراقبت-پوست-پاییز

ايتنا
  https://www.itna.ir