۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۱
خلاصه هر آنچه در مراسم هواوی معرفی شد ؛

از تبلت هیبریدی ویندوزی تا نسخه لاکچری گوشی Mate X2

شرکت هواوی همانطور که وعده داده بود چهارشنبه شب رویداد بزرگ سخت‎‌افزاری را برگزار و طی آن پنج محصول سخت‎افزاری جذاب را معرفی کرد. این محصولات شامل تبلت هیبریدی ویندوزی MateBook E، ساعت هوشمند ورزشی Watch GT Runner، هدست واقعیت مجازیVR Glass 6DoF ، کامپیوتر AiO هواوی MateStation X Silver و نسخه خاص گوشی تاشوی Mate X2 هستند که هر کدام ویژگی‎های مختص خود را دارند. در ادامه با هم به معرفی اجمالی این محصولات می‎پردازیم.
از تبلت هیبریدی ویندوزی تا نسخه لاکچری گوشی Mate X2

هواوی که در سالیان اخیر به صورت گسترده‎ای وارد حوزه‌‎های متنوع فناوری شده، همچنان به توسعه محصولات مصرفی خود نیز ادامه داده و شرایط را به نحوی پیش می‎برد که نه تنها هیچ بعد از محصولاتش مهجور واقع نمی‎شوند، بلکه روز به روز شاهد ارتقا و پیشرفت بیشتر آنها هستیم.

در رویداد شب گذشته 5 دستگاه جدید به سبد محصولات هواوی افزوده شد که شامل یک تبلت هیبریدی با ویندوز 11، ساعت هوشمند ورزشی مخصوص دوندگان، هدست واقعیت مجازی پیشرفته با کاربردهای متنوع، نسخه جدید کامپیوترهای AiO شرکت به همراه مدل لاکچری گوشی پرچمدار تاشو هستند که در ادامه با هم مشخصات ویژه آنها را بررسی می‎کنیم.

تبلت هیبریدی هواوی MateBook E
تبلت‎‌های ویندوزی این روزها محصولاتی قابل توجه هستند که با توجه به ارتقای رابط کاربری سیستم‎‌عامل، کاربردپذیری بالایی دارند. هواوی MateBook E تنها یک تبلت ساده با ورودی لمسی نبوده، بلکه با پشتیبانی از قلم و کیبورد فیزیکی، توانایی استفاده در سه حالت تبلت، لوح طراحی و لپ‎تاپ را دارد.
 

با الگوی طراحی هواوی، وزن بسیار کم 709 گرمی و بدنه نازک 7.99 میت‌بوک E ساخته و در دو رنگ خاکستری و آبی عرضه می‌شود. اما شاید جذاب‎ترین قسمت، نمایشگر 12.6 اینچی OLED دستگاه با دقت رنگ بسیار بالا و توانایی پوشش 100 درصدی فضای رنگ P3 باشد که آن را به بهترین گزینه برای طراحان گرافیک و علاقه‎مندان به فیلم و ویدئو تبدیل می‎کند. 

برای تکمیل کسب عنوان بهترین تبلت هیبریدی ویندوزی، هواوی پردازنده‌‎های نسل 11 اینتل را نیز در این تبلت به کار گرفته و امکان شارژ سریع 65 واتی، سیستم صوتی چهار کاناله و انبوه قابلیت‎‌های نرم‌‎افزاری مانند پشتیبانی از ارتباط HUAWEI Share را نیز در این تبلت فراهم کرده است.

ساعت هوشمند ورزشی هواوی Watch GT Runner
هواوی به عنوان یکی از پیشرفته‌‎ترین و محبوب‎ترین شرکت‎‌ها در حوزه دستبند و ساعت‎‌های هوشمند نسخه خاص سری Watch GT خود را با پسوند Runner و مخصوص دوندگان تولید کرده که این ساعت را به معنای واقعی کلمه، به یک ساعت هوشمند ورزشی تخصصی تبدیل می‌کند.
 


این ساعت با داشتن بدنه‎‌ای سبک که از یک قاب با فیبرهای کامپوزیتی ساخته شده، هم مقاومت بالایی در برابر ضربه و نفوذ آب (تا عمق 50 متری) داشته و هم بسیار سبک (تنها 38.5 گرم) است تا ورزشکار هنگام انجام تمرین یا فعالیت‎های خود، عملاً متوجه فشار یا وزن آن نشود. از سوی دیگر بندهای ویژه آنتی باکتریال سیلیکونی GT Runner هیچ حساسیتی برای پوست دست کاربر نیز ایجاد نمی‎کنند.

اما به جز ویژگی‎های فوق، قابلیت‎هایی مانند شارژدهی بین 7 تا 14 روز (بسته به میزان استفاده)، نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED و سیستم‎عامل هارمونی نیز بدان معنا هستند که در بخش عملکردی، همه چیز باید عالی باشد. انبوه نرم‎افزارهای مدیریت و پایش فعالیت ورزشی برای رصد شدت و کیفیت عملکرد فرد و قابلیت نصب نرم‎افزارهای ثالث نیز شما را مطمئن می‌کند که هواوی Watch GT Runner یک دستیار ورزشی همه چیز تمام با انبوه قابلیت‎های گزارش‎دهی، برنامه‎های تمرینی و کاربردهای نظارتی است.

هدست واقعیت مجازی VR Glass 6DoF هواوی
این روزها صحبت از محیط‌های مجازی در سطح اینترنت و کاربردهای آنها بسیار گسترده شده و شاید این فرصتی مناسب باشد تا هواوی نیز جدیدترین محصول خود در این حوزه که یک هدست VR حرفه‎ای با کنترلرهای اختصاصی است را معرفی کند. پک ویژه VR هواوی در واقع یک عینک به همراه دو کنترلر مجزا است.
 

قابلیت جالب توجه در مورد این هدست انبوه سنسورهای به کار رفته در آن است که همراه با کنترلرهای دستی، شرایط کامل قرارگیری فرد در محیط مجازی را شبیه‎سازی کرده و به نوعی تا شش درجه آزادی برای گشت و گذار در فضای VR ایجاد می‎کند. نکته بسیار مهم دیگر در مورد این هدست آن است که با توجه به قابلیت‎های نرم‎افزاری در نظر گرفته شده برای آن حتی امکان اسکرین شات گرفتن از محتوای نمایشگر دستگاه یا ضبط گیم‎پلی نیز وجود دارد.

در انتها باید به این نکته نیز اشاره کنیم که طبق اعلام هواوی، قیمت عرضه این محصول می‎‌تواند حتی تا 50 درصد کمتر از بسیاری از رقبای هم‎رده با همین سطح امکانات (یا حتی کمتر) باشد که به نوعی آن را به مقرون به صرفه‌‎ترین هدست VR بازار تبدیل می‎کند.

کامپیوتر AiO هواوی MateStation X Silver
هواوی طی چند سال گذشته رده جدید کامپیوترهای یکپارچه MateStation خود را به بازار عرضه کرده که با استقبال زیادی از سوی کاربران روبرو شده‎اند. مدل جدید این محصولات MateStation X Silver نام دارد که AiO جذاب با ظاهری مدرن و مشخصات جالب توجه است. 
 
نمایشگر این دستگاه 28.2 اینچ از نوع IPS با وضوح 4K+ بوده که پشتیبانی 98 درصدی فضای رنگ DCI-P3 و گواهی  HDRTM 400را ارائه و کسب کرده است. استفاده از پردازنده‎ 7 نانومتری AMD Ryzen 7 5800H به عنوان نسخه پایه همراه با 16 گیگابایت حافظه رم در فرکانس 3200 مگاهرتز و 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD پرسرعت با رابط M.2 نیز تضمین می‎کند که این دستگاه یک AiO بسیار کارآمد خواهد بود.

 

در کنار ویژگی‎‌های فوق باید به سیستم صوتی با پشتیبانی از همکاری شرکت Devialet و الگوریتم اختصاصی هواوی Histen، Wi-Fi 6، انبوه درگاه‌های جانبی مانند USB-A 3.2 Gen 1، Type-C USB 3.2 Gen 1، جک هدفون 3.5 میلی‎متری و خروجی DisplayPort اشاره کرد که این کامپیوتر را به یک دستگاه کامل برای امور دفتری، تحصیلی و حتی طراحی در سطوح مشخص تبدیل می‎کند.

گوشی هواوی Mate X2 Collector Edition
گوشی تاشوی هواوی میت ایکس 2 با معرفی خود توانست سطحی بسیار بالا از یک محصول عالی در گروه خود را به تصویر بکشد. اما برای تکمیل هر چه بیشتر پروژه هواوی، نسخه ویژه از سری کالکتور آن معرفی شده است. این نسخه جدید از بدنه‌ چرمی در سه رنگ قرمز، سیاه و سفید ساخته شده و هواوی یک لایه شیشه نانوکریستالی نیز روی نمایشگر سطح بیرونی آن قرار داده تا مقاومت در برابر ضربه و خش را چندین برابر افزایش دهد.
 
در کنار ویژگی‎‌های جدید فوق باید به نمایشگر 8 اینچی OLED، تراشه جذاب Kirin 9000 5G و ماژول دوربین عالی با سنسور اصلی 50، یک دوربین تله‌فوتوی 12، یک ماژول پریسکوپی 8 و یک سنسور اولتراواید 16 مگاپیکسلی دیگر نیز اشاره کرد.
 

نکته آخر این است که این گوشی جذاب نیز با سیستم ‎عامل هارمونی راهی بازار می‎شود که با باتری 4500 میلی‌‎آمپر ساعتی در کنار شارژر 55 واتی، حلقه بهترین‎‌ها در مورد آن را تکمیل می‎کنند.
 
کد مطلب: 66814
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام