کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معرفی نوآوری‌های شرکت هواوی در طراحی خاص گوشی nova 8i

27 آبان 1400 ساعت 16:12

هواوی در طراحی گوشی‌های هوشمند خود از سبک‌های منحصر به فردی الگو می‌‎گیرد که زیبایی آن‌ها را دوچندان کرده است. گوشی nova 8i هم از این قاعده مستثنی نبوده و طراحی زیبا و ظاهر جذاب، آن را شبیه و هم ردیف با پرچمداران این شرکت قرار داده است. در ادامه به بررسی الگوها و نوآوری‌های مورد استفاده هواوی در طراحی این گوشی می‎پردازیم.



هواوی جز معدود شرکت‌هایی محسوب می‌شود که از آخرین و برترین متُدهای طراحی در طراحی و ساخت محصولات خود بهره می‌برد. گوشی nova 8i از جمله محصولات هواوی است که از الگوی طراحی مینیمال استفاده می‌کند. این زبان طراحی در ساخت بسیاری محصولات، از گوشی هوشمند گرفته تا دیزاین داخل منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما اینکه طراحی مینیمال چه ویژگی‌هایی دارد و گوشی هواوی nova 8i چگونه توانسته با بهره‌گیری از این متد، ظاهری اینچنین زیبا را ایجاد کند موضوع این مطلب است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طراحی مینیمالیستی 
هنر مینیمالیسم یا ساده‎گرایی با استفاده از الگوهای کمینه یا هنر کمینه، آرامش مثال‌زدنی را در هر ساختار، محصول یا فرآورده، ایجاد می‎کند. سازندگان گوشی‌های هوشمند در سالیان گذشته با عرضه دستگاه‎های با طراحی مینیمال موفق به خلق محصولاتی با ظاهر زیبا و جذاب و در عین حال ساده شده‌اند. طراحی مینمالیستی برای گجت‌های هوشمند تا حدی به ظاهر جمع و جور و وزن سبک محصول برمی‌گردد تا جابجایی و در دست گرفتن دستگاه نیز برای کاربران آسان باشد.

در این میان، شرکت هواوی به معنای اصل کلمه از طراحی مینیمال در محصولات خود بهره برده است. جدیدترین گوشی هوشمند این شرکت یعنی هواوی nova 8i با ظاهری شیک و وزنی بسیار کم طراحی شده است. نمایشگر 6.67 اینچی بدون گوشه این محصول دارای حاشیه‌های فوق‌العاده باریک است که با روح طراحی کمینه همخوانی بالایی دارد. همچنین نسبت فوق‌العاده 94.7 درصدی نمایشگر به بدنه علاوه بر وجوه ظاهری، کاربردپذیری دستگاه را به نحوی ارتقا داده که با کاهش حاشیه‌های نمایشگر لذت تماشای فیلم و انجام بازی دوچندان شده است.
 



 قاب های خلاقانه
طراحی گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی خلاقانه‌تر شده و مجدداً با تکیه بر همان الگوی کمینه‎گرایی در طراحی قاب گوشی‌ها شاهد عرضه محصولاتی با فریم مستطیل، دایره یا مربع برای جایگذاری مجموعه ماژول دوربین‌ پشت دستگاه‌ها هستیم. این سبک از طراحی انعطاف بیشتری را در چیدمان خلاقانه‌تر قطعات برای سازندگان ایجاد می‌کند.

هواوی در گوشی nova 8i به خوبی از این طراحی بهره گرفته و چهار سنسور دوربین را در قالب یک ماتریس دایره‌ای شکل قرار داده است. طراحی هماهنگ و متقارن قاب پشتی، ظاهری چشم‌نواز و جذاب را برای این محصول هواوی ایجاد کرده است.
 

عناصر سه بعدی
استفاده از عناصر سه بعدی در طراحی گرافیکی باعث می‌شود سطوح و نقاط تأکید طراح در محصول، ملموس‌تر و واقعی‌تر به نظر برسند. اگرچه ایده عناصر سه بعدی جدید نیست اما همواره طراحان به استفاده از این سبک علاقه فراوانی نشان داده‌اند. در این میان هواوی نیز در طراحی گوشی nova 8i این سبک از طراحی را به خدمت گرفته و حتی آن را چند پله ارتقا داده است. این شرکت از فناوری NCVM برای ایجاد نور و سایه رنگارنگ استفاده نموده و ابعاد بیشتری را به پوشش رنگ اضافه می‌کند. علاوه بر ظاهر، طراحی چند بعدی حس خوبی را در هنگام لمس کردن گوشی به کاربر القا می‌کند. 
 

از توصیه ما الهام بگیرید
الهام گرفتن در طراحی گوشی‌های هوشمند و ترکیب زیبایی‌شناسی و فناوری‌های پیشرفته باید به نحوی با یکدیگر هماهنگ شوند که دستگاه هم وجه فنی و هم وجه ظاهری را هم‌زمان در سطحی مقبول ارائه کند. در مورد محصولاتی  مانند گوشی nova 8i نیز باید گفت که این هارمونی به خوبی رعایت شده و در نهایت دستگاه را به چیزی بیشتر از یک ابزار ارتباطی صرف تبدیل کرده است. هواوی نوا 8 آی  با طراحی خیره‌کننده خود این شرایط را ایجاد می‎کند تا بتوان لحظات به یاد ماندنی را توسط دوربین پیشرفته دستگاه ثبت کرده و از بازی‌های محبوب آن لذت برد.
 
در واقع هواوی nova 8i را می‌توان ایجاد کننده یک هارمونی بسیار به‎جا و مطلوب برای نمایش رنگ‎های متناسب با زندگی و هر موقعیت فردی دانست.
 

دوربین چهارگانه این گوشی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی پیشرفته به نحوی توسعه یافته تا عملکردی سطح بالا را ارائه کند. سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی دستگاه تصاویری با وضوح بالا تهیه می‌‎کند. در عین حال تهیه تصاویر از زندگی روزمره، چه در حال کاوش در جهان در تاریکی شب باشید و چه در یک منظره زیبا بخواهید خاطراتتان را ثبت کنید، در نهایتِ کیفیت عمل نموده و به شما کمک می‌کند تا حال و هواوی خود را با جزئیات، وضوح بالا و رنگ‌های زنده ذخیره کنید. 

همچنین گوشی nova 8i هواوی علی‌رغم بدنه باریک خود، از یک باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی با شارژدهی طولانی نیز بهره می‌برد. این دستگاه با پشتیبانی از فناوری SuperCharge با توان 66 وات می‎تواند تنها طی 38 دقیقه به طور کامل شارژ شود که مسلماً ویژگی بسیار جذابی خواهد بود.

این امکان نیز وجود دارد که بتوان حلقه دستگاه‎های با طراحی مینیمال را با هماهنگ‌سازی  این گوشی در کنار هدفون FreeBuds 4i و دستبند هوشمند Band 6 تکمیل کرده و در عین بهره‎گیری از ویژگی‎های گوشی هواوی نوا 8i، از یک صدای جذاب در خروجی ایربادز و اطلاع لحظه‌ای پارامترهای سلامتی با دستبند هوشمند نیز لذت برد.

جمع بندی
 هواوی با رعایت کلیه اصول طراحی مینیمال، استفاده از ساختار هماهنگ در بدنه دستگاه و همچنین ترکیب آن با کیفیت بالای بخش‎هایی مانند نمایشگر، باتری و دوربین، محصولی را تولید نموده که بعید است هنگامی که آن را در دست می‎گیرید، نظر دیگر افراد را به خود جلب نکرده و در عین حال کمتر اختلافی با بسیاری از محصولات پرچمدار دارد. 

 


کد مطلب: 66807

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66807/معرفی-نوآوری-های-شرکت-هواوی-طراحی-خاص-گوشی-nova-8i

ايتنا
  https://www.itna.ir